سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9652 ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲

امام جمعه شهرستان نیر:

لزوم بهرمندی صنایع مختلف از شرکت‌های دانش بنیان/ مافیای قدرت و ثروت برچیده شود

نعمتی، لزوم بهرمندی صنایع بزرگ و کوچک از شرکت‌های دانش بنیان داخلی را متذکر شد و گفت: صنایع با همکاری شرکت های دانش بنیاد ضمن کاهش هزینه های تولید می‌توانند به اشتغال پایدار در کشور کمک کنند.

لزوم بهرمندی صنایع مختلف از شرکت‌های دانش بنیان/ مافیای قدرت و ثروت برچیده شود

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با سبلان ما، به تبیین شعار سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: شعار سال امسال هم حول محور تولید و اقتصاد است و این اهمیت موضوع توانمندی اقتصادی و تولید جهت حفظ تمامیت ارضی کشور و استقلال آن را نشان می دهد.

وی گفت: ما اگر بخواهیم استقلال خود را نشان بدهیم باید قوی بشویم و یکی از راه های قوی شدن نیز علمی شدن، مدیریت اجرایی و اقتصادی قوی و از همه مهمتر اشتغال  پایدار جوانان در کشور است.

تولید و اقتصاد دانش بنیان، مهمترین عامل عدم وابستگی

امام جمعه شهرستان نیر تولید و اقتصاد قوی و دانش بنیان در هر کشوری را یکی از مهمترین عوامل عدم وابستگی آن کشور به دیگران عنوان کرد و گفت: تنها با تکیه بر توانمندی های داخلی و استفاده از ظرفیت های موجود و اعتلای آنها می توان به هدف دست یافت.

وی به علوم مختلف و جایگاه ایران اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت:  وقتی در علوم نظامی، علوم پزشکی به علوم دانش بنیان توجه می شود  نتیجه آن دست یابی به توان پزشکی هسته ای و سلول های بنیادی می شود.

اشتغال پویا، در سایه تولید با کیفیت محقق می شود

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود توان و قدرت نظامی کشور را یادآور شد و گفت: موشک های نقطه زن و پهبادهای فوق پیشرفته، خود گویای توان و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران آن هم بومی و دانش بنیان در جهان است.

وی با بیان اینکه امروز کشورهای دنیا به این اصل پی برده اند که  برای پویایی باید اشتغال پویا داشته باشند گفت:  اشتغال پویا در یک کشور در سایه تولید با کیفیت و صادرات محقق می شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: تنها با اشتغال دانش بنیان و تولیدی می توان معضل بیکاری در کشور را خشکاند.

وی به وضعیت شرکت های دانش بنیان کشور نیز اشاره کرد و گفت: دست یابی به فن آوری های نوین و همچنین افزایش تعداد شرکت های بنیاد  و حمایت از گروه های فن آور و فراهم کردن زمینه های تبدیل دانش به ثروت پایدار می توان در این راستای گام های مهم و مثمر ثمری برداشت.

لزوم بهرمندی صنایع بزرگ و کوچک از شرکت های دانش بنیان

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود لزوم بهرمندی صنایع بزرگ و کوچک کشور از شرکت های دانش بنیان داخلی را متذکر شد و گفت: صنایع ما می توانند با همکاری شرکت های دانش بنیاد ضمن کاهش هزینه های تولید با بهرمندی از فن آوری های نوین محصولات با کیفیت تر، به روزتر و قابل صادرات  تولید کنند که در اینصورت ضمن افزایش سرمایه های مادی خود، زمینه های اشتغال پایدار برای جوانان مستعد و همچنین شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم خواهند کرد.

وی توانایی جوانان خلاق کشور در زمینه های دانش بنیان و فن آور را یاداور شد و گفت: جوانان ما در میادین مختلف جهانی از جمله المپیادهای علمی و میادین مهم دیگر از جمله استارتاپ ها و اختراعات و ابتکارات ، توانایی های خود را بارها به اثبات رساندند ولی متاسفانه در داخل کشور با عدم اعتماد و اقبال مدیران و صاحبان صنایع رو به رو شدندکه امیدواریم در سال تولید، دانش بنیاد، اشتغال آفرین با حمایت های دولت قوی از دانش و توانایی های این جوانان مقتدر و توانمند در سطوح مختلف مدیریتی، تولیدی و کارآفرینی در صنایع استفاده شود.

عدم تصدی گری دولت در تولید

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود تصدی گری دولت در تولید را از عوامل و موانع پیش برندگی تولید اشتغالزا نام برد و گفت: عدم تصدی گری دولت در تولید در کنار نظارت و پشتیبانی از تولیدکنندگان می تواند راهگشا شود.

وی به صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: صنعت خودروسازی وقتی دولتی باشد نباید انتظار کاهش قیمت و افزایش کیفیت توامان را داشته باشیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی جذب نیروهای اثرگذار، و بکارگیری فن آوری های کارآمد و بروز را از عوامل مهم افزایش کیفیت و کاهش هزینه تولید در صنعت خودروسازی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این مطلوب مهم باید به شرکت های خصوصی در زمینه تولید خودرو توجه بیشتری شود چراکه جوانان خلاق و توانمندی که توانایی تولید موشک و پهباد دارند قطعا در زمینه تولید خودرو نیز توانمند هستند و می توانند صنعت خودرویی کشور را متحول کنند.

 حجت الاسلام نعمتی  خواستار مبارزه با مافیای قدرت و ثروت در کشور شد و گفت: تنها در سایه مبارزه با مافیای قدرت و ثروت می توان با بها دادن به جوانان شعار سال  را در کشور محقق کرد.

لزوم اختصاص عواید مالیات بر واردات به تولیدات دانش بنیان

وی به صدور اجازه واردات خودرو در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: این فرایند باید در راستای حمایت از توان تولید داخل باشد و در کنار اخذ مالیات برای خودرو های خارجی، عواید حاصل را صرف تولید خودرو های روز دنیا از جمله هیبریدی و برقی در کشور شود .

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود توجه به جوانان متعهد، متخصص و کارآمد را از مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: نباید اجازه داد جوانان متخصص ما بیش از این نظاره گر کارشکنی ها و سنگ اندازی های مافیای قدرت و ثروت شوند.

لزوم تسریع در اجرای سند تحول آموزش و پرورش

وی خواستار تسریع در اجرای سند تحول آموزش و پرورش شد و گفت: برای اینکه کشور ما زودتر به نقطه تعالی و آرمانی مد نظر برسد لازم است علوم انسانی و فنی و مهندسی بومی سازی شده در مدارس ما تدریس و دانش آموزان عملا توانمند سازی شوند تا با ورود آنها به میدان کار و تلاش کشور به سمت تعالی و پیشرفت و آبادانی روز افزون دست یابد.

 

گفتگو: مهدی جدی

انتهای پیام/ج