کد خبر: 972 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱

جشن میلاد امام حسن(ع) درخیمه گاه طرح ولایت برگزار شد

فراگیران طرح ولایت با حضور در جشن ولادت امام حسن (ع) با ویژگی های اخلاقی و علمی دومین امام شیعیان آشنا شدند.

جشن میلاد امام حسن(ع) درخیمه گاه طرح ولایت برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید حجت الاسلام رضائیان از اساتید حوزه و دانشگاه و مربی طرح ولایت به بیان ویژگی ها و صفات بارز شخصیتی کریم اهل بیت(علیه ‏السلام) پرداخت و گفت: ابعاد مختلف زندگی امام حسن مجتبی (علیه ‏السلام) از دو دیدگاه قبل از امامت و بعد از امامت قابل تعمل است.

رضائیان با اشاره به دوران امام علی (علیه‏ السلام) به تبیین ویژگی های امام حسن(علیه ‏السلام) قبل از امامت پرداخت و افزود: امام علی (علیه‏ السلام) وقتی به خلافت رسید حكومت خود را با عدالت پیش برد و آنان را كه به زر اندوزی‏ های زمان عثمان خو كرده بودند، در بصره به اخلال گری و آشوب طلبی دست زدند. در آن زمان امام علی (علیه‏ السلام) فرزند بزرگ خود امام حسن (علیه ‏السلام) را برای جلب مشاركت مردم در ستیز با پیمان‏ شكنان به كوفه فرستاد.

وی ادامه داد: مردم پس از شنیدن سخنان امام مجتبی (علیه ‏السلام) آمادگی خود را برای شركت در جنگ و یاری امام علی (علیه ‏السلام) اعلام كردند و امام  حسن مجتبی(علیه ‏السلام) توانست سپاه انبوهی را برای جنگ در ركاب امیرالمؤمنین (علیه‏ السلام) گرد آورد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جنگ صفین افزود: امام حسن مجتبی (علیه‏ السلام)در جنگ صفین نیز از سوی امیرالمؤمنین دستور یافت كه سمت فرماندهی میمنه لشگر را بر عهده گیرد، امام حسن (علیه‏ السلام) نیز در ركاب پدر، دلاورانه شمشیر زد.

رضائیان ماجرای حكمیت را یادآور شد و افزود: در این برهه از زمان نیز حضرت نقش مهمی را در روشنگری ماجرای حکمیت ایفا کرد.

وی با بررسی جریان‏های تاریخی عصر امام علی (علیه ‏السلام) گفت:با رجوع به تاریخ به راحتی روشن می‏ شود كه امام حسن (علیه ‏السلام)، در تمامی تصمیم‏ گیری‏های امام علی(علیه ‏السلام) و برنامه ریزی‏ های او نقش مهم و تعیین كننده ‏ای داشته است؛زیرا که امام علی(علیه‏ السلام) همواره در حل مسائل با امام حسن(علیه ‏السلام)مشورت می‏كرد و همین مسأله، توانایی والای امام  حسن مجتبی (علیه ‏السلام) را به اثبات می‏رساند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام حسن مجتبی (علیه‏ السلام) در تبیین مسائل علمی و اعتقادی بسیار توانا بود گفت: این امر از همان اوان كودكی در ایشان نمودار گردید و حتی پیامبر (صلی‏ الله‏ علیه‏ و آله) و امیرالمؤمنین (علیه ‏السلام) به دلیل آگاهی از فرهیختگی امام حسن مجتبی (علیه ‏السلام) در كودكی به او دستور حلّ مسائل را می‏دادند.

این مربی طرح ولایت، ایثار، جود و بخشش امام حسن مجتبی علیه السلام را خاطر نشان کرد و افزود: امام حسن مجتبی علیه السلام در دوران کودکی به اتفاق اعضای خانواده اش سه روز تمام، غذای خود را کریمانه در اختیار مسکین و یتیم و اسیر می گذارد و تنها با آب افطار می کند، در دیگر مقاطع زندگی خویش همین روش را انتخاب کرده و سه مرتبه دارایی های خود را با فقرا و مستمندان تقسیم می کند تا بدین وسیله به آیندگان این درس را بدهد که در راه خدا باید از مال و ثروت گذشت و بینوایان را از آن محروم نساخت.

رضائیان تصریح کرد: امام حسن علیه السلام به آیندگان این پیام را انتقال داد که لذت دنیا به این نیست که آنچه داری تنها برای خود داشته باشی بلکه باید شادی را نیز با فقرا و مستمندان تقسیم کرد.

مداحی و برگزاری مسابقه ازجمله برنامه های جشن ولادت امام حسن علیه السلام در دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی بود.

انتهای پیام