کد خبر: 975 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱

با حضور حجت الاسلام علی پورحسین فر

کارگاه "تدبر در قرآن کریم " در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی صبح امروز در کارگاه آموزشی «تدبر در قرآن» در جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: قرآن کریم اولوالالباب را صاحبان خرد می‌داند.

کارگاه "تدبر در قرآن کریم " در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،حجت‌الاسلام علی پورحسین‌فر معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در کارگاه آموزشی «تدبر در قرآن» در جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: قرآن اولوالالباب را صاحبان خرد می‌داند و این نگاه ویژه اسلام به خرد و خردورزی است.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی لُب را به معنای عصاره دانست و گفت:قرآن کریم برخلاف سایر مکاتب فکری عقل را لُب آدمی می‌داند و روی آن تاکید دارد.
پور حسین فر با بیان اینکه واژه اولوالالباب ۱۶ مرتبه در قرآن کریم آمده است افزود: هر کمالی و وصفی نسبت به انسان‌ها  آورده شده است دارای عقل و منطقی هستند که این نشان از اهمیتی است که اسلام به عقل و صاحبان خرد داده است.
وی به سوره آیه ۱۱۱ سوره یوسف اشاره کرد و افزود: بخشی از تاریخ را همه می‌دانیم اما عبرت نمی‌گیریم. معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی اولوالالباب را کسانی توصیف کرد که با دیدن آینده از تاریخ عبرت گرفته آن را سرمشق خود قرار می‌دهند.
پورحسین فر خیلی از انحرافات موجود را دون ریشه منطقی و عقلانی دانست و گفت: وقتی سیدی در کنار قبری دیده می شود واکنش مورد انتظار در جامعه خواستن حاجت است که اینگونه اعمال باعث می‌شود جبهه مقابل فکری ما در برابر این کارها موضع گرفته و برای تفکر شیعی مدام برنامه بریزند.
وی سوره رعد را یادآور شد و گفت: فقط افراد معدودی متذکر خداوند و دارای خرد ،عقل و منطق هستند.

انتهای پیام