نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9754 ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴

همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛

کنگره ملی شهدای روحانی در اردبیل+ عکس

کنگره ملی شهدای روحانی و طلبه همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز برگزار شد.

کنگره ملی شهدای روحانی در اردبیل+ عکس

به گزارش ابصارخبر، ظهر امروز کنگره ملی شهدای روحانی و طلبه  همزمان با سراسر کشور با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، خانواده های شهدای روحانی استان اردبیل ، علما و فضلا، مسئولان استانی و نظامی بصورت ویدیو کنفرانس و با سخنرانی آیت الله محمدی از اساتید حوزه های علمیه سراسر کشور  در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی نوروزی  مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل در آیین کنگره ملی شهدای روحانی که همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز برگزار شد به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداخت و گفت: شهادت جزئی از تاریخ روحانیت است.

وی به کتاب علامه امینی در اینخصوص اشاره کرد و گفت: این عالم دینی در کتاب شهداء الفضیله بیش از 130 شهید دانشمند و عالم دینی را به تصویر کشیده است.

مدیر حوزه های علمیه استان اردبیل خواستار تالیف  و گردآوری آثار مربوط به شهدای روحانی و عالمان دینی  در طول تاریخ شد و گفت: لازم که کار علامه امینی ادامه پیدا کند و تا جامعه  با مفاخر خود بهتر آشنا شوند.

وی از سید یونس رودباری و بسیاری دیگر از عالمان دینی  به تیکی نام برد و گفتک 1475 روحانی در دوران انقلاب در بند رژیم طاغوت بودند و در راه اسلام و انقلاب جانفشانی کردند.

وی  به 4هزار شهید روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 38 نفر از شهدای روحانی متعلق به دیار دارالارشاد اردبیل است.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه شهادت با روحانیت عجین است، گفت: امروز نیز در جنگ نرم دشمنان ، روحانیون و طلاب در فضای حقیقی و مجازی مورد هدف دشمنان دین قرار دارند و در این عرصه نیز به جهاد فی سبیل الله می پردازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سیاح، مسئول بسیج طلاب سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: استان اردبیل 38 طلبه و روحانی شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است وراه این شهیدان والامقام ادامه دارد.

وی گفت: هدف از برگزاری این کنگره آشنایی نسل جوان با سیره شهدای روحانی، رزمندگان و ایثارگران در طول 8 سال دفاع مقدس است که ما به عنوان بازماندگان شهدا باید با عمل به وصایای شهدا کمترین دین خود را به آنها ادا کنیم و راهشان را ادامه دهیم.

یکی از اهداف مهم برگزاری این کنگره نشان دادن جایگاه و مجاهدت‌های طلاب و روحانیون از دوران مشروطه تا دوران مبارزاتی پیش از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، جبهه مقاومت اسلامی و همچنین نقش تاثیرگذار این افراد در حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی مانند زلزله، سیل، بیماری های همه گیر وغیره است.

طبق برآوردهای انجام شده برای شهدای تمام اقشار و صنوف یادواره و کنگره‌های مختلفی در سطح کشور برگزار شد ولی تا پیش از این رویداد کنگره‌ای برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی برگزار نشده‌است.

 

انتهای پیام/ج