پربازدیدترین ها

کد خبر: 978 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه، بازسازی می شود / خیرین مدرسه ساز، در خوابگاه سازی نیز پیش قدم شوند

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در خطبه های پیش از نماز جمعه ضمن ارائه گزارش از وضعیت دانشگاه، از خیرین و مدرسه سازان خواست در زمیته ساخت خوابگاههای دانشجویی پیش قدم شوند.

دانشگاه، بازسازی می شود / خیرین مدرسه ساز، در خوابگاه سازی نیز پیش قدم شوند

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه استان اردبیل به لحاظ موقعیت آب و هوا، گردشگری و کشاورزی قطب مهمی در ایران است گفت با این حال آموزش عالی استان مثل بسیاری از مکان های با قابلیت مولد بودن  رشد چشمگیری نکرده است.

سرپرست دانشگاه محقق دانشجویان استان را 80 هزار نفر عنوان کردو افزود: از این میان محقق اردبیلی با 11500 نفر سهم  13 درصدی از دانشجویان استان را دارد.

صادقی در ادامه ظرفیت اساتید دانشگاه مادر را یادآور شد و افزود: محقق با داشتن 50 درصدر اساتید استان سرآمد سایر مراکز آموزش عالی است که باید تلاش همه جانبه تلاش کنیم تا تعداد دانشجویان محقق افزایش یابد.

وی به تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی بخصوص دکتری اشاره کرد و گفت: در سال 93 موفق به کسب مجوز 18 رشته در دکتری شدیم و این در حالی اتفاق افتاد که رشته های کارشناسی تنها یک مورد افزایش یافت.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی تریبون نماز جمعه را بهترین فرصت برای آگاه سازی مردم و ارائه گزارش مسئولین به مردم دانست و گفت: با اینکه دانشگاه بدون تبلیغات و بی سر و صدا به کار خود ادامه می دهد ولی پروژه های رها شده در سالهای گذشته با پیگیری های مستمر در حال اتمام است.

صادقی مهمترین مشکل دانشگاه در کنار کمبود فضای خوابگاه، فرسایش بافت فیزیکی دانشگاه دانست و گفت: در آینده اس نزدیک فضای فیزیکی دانشگاه دگرگون شده و به شیوه های مدرن آموزش عالی باز سازی خواهد شد.

وی با انتقاد از نحوه ساختمان سازی دانشکده های جدید نیز گفت: ساخنمان های جدید الاحداث نیز فاقد کیفیت لازم برای محیط علمی است.

سرپرست دانشگاه محقق خاطر نشان کرد: با رایزنی های انجام گرفته با وزارت علوم و استانداری اردبیل بعد از ماه مبارک رمضان،روند بازسازی فضای فیزیکی دانشگاه اغاز خواهد شد.

صادقی ایجاد محیط مدرن و علمی برای دانشگاه را پروژه ای 5 ساله ترسیم کرد و افزود: با فراهم آوردن امکانات باید دانشجویان این آب و خاک از این امکانات استفاده کنند.

 وی کمبود خوابگاه برای دانشجویان را از دغدغه های همیشگی مسئولین دانشگاه عنوان کرد و افزود:. بیش از 3 هزار و 400 دانشجو متقاضی استفاده از خوابگاه هستند و این در حالی است که ما  تنها توان پاسخگویی به یک ‌هزار و 800 دانشجو را در پذیرش خوابگاه‌ها داریم .

سرپرست دانشگاه محقق محدودیت اعتبارات دولتی را در ساخت خوابگاه‌های جدید یادآور شد و گفت: ما با منابع محدود 7 میلیارد تومانی خود نمی‌توانیم به خوابگاه‌سازی بپردازیم بنابراین از خیرین مدرسه ساز انتظار داریم با ورود به این بخش علاوه بر اجر معنوی راهگشای گره کور در آموزش عالی استان شوند.

صادقی با اشاره به اینکه اغلب دانشجویان دانشگاه از طبقه محروم و مستضعف جامعه هستند و نیازمند به خوابگاه هستند گفت: بسیاری از این افراد حتی قادر نیستند هزینه 120 هزار تومانی خود را در هر ماه پرداخت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر زمانی مدرسه نیاز بود، امروز همین دانش‌آموزان تحصیل کرده در مدارس خیرین، وارد دانشگاه شدند و نیاز به خوابگاه دارند که امیدواریم با ساخت خوابگاه و پانسیون هم خیرین ادای دین کنند و هم آسیب‌های اجتماعی پیش روی دانشجویان به حداقل برسد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از مسئولان استانی و نمایندگان مجلس خواست تا دانشگاه محقق را در احداث خوابگاه‌های جدید تنها نگذارند و با پیگیری‌های مختلف سعی کنند تا این امر محقق شود.

صادقی از فعالان بخش خصوصی نیز خواست تا در این وضعیت رکود مسکن با گرایش به خوابگاه سازی علاوه بر به جریان انداختن سرمایه خود ، سود مازاد بر بر بازگشت سرمایه از سوی دانشگاه در فرهنگ سازی این کار خیر مشارکت داشته باشند.

وی از بانک‌ها و آژانس‌های مسکن نیز خواست تا در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی تلاش جدی کنند و زمینه‌ای را فراهم کنند تا دانشجویان در بهترین و سالم‌ترین فضا به تعالی علمی و فرهنگی برسند.

انتهای پیام