سرویس: تشکل های دانشجویی کد خبر: 9792 ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷

دانشگاه محقق اردبیلی به رتبه‌بندی جهانی لایدن ۲۰۲۲ راه یافت

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از ورود دانشگاه محقق اردبیلی به رتبه بندی جهانی لایدن ۲۰۲۲ برای نخستین بار خبر داد.

دانشگاه محقق اردبیلی به رتبه‌بندی جهانی لایدن ۲۰۲۲ راه یافت

به گزارش ابصارخبر، دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از راه یابی دانشگاه محقق اردبیلی به رتبه‌بندی جهانی لایدن ۲۰۲۲ خبرداد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه موفقیت‌های خود در عرصه‌های ملی و بین‌المللی که حاصل برنامه‌ریزی صحیح و تلاش بی‌وقفه اساتید، کارکنان و دانشجویان است، امسال برای اولین بار در جمع دانشگاه‌های ایرانی حاضر در رتبه‌بندی جهانی لایدن ۲۰۲۲ قرار گرفت.

وی افزود: نظام رتبه‌بندی لایدن که اعتبار زیادی در محافل علمی جهان دارد، هر سال دانشگاه‌های برتر جهان را بر اساس شاخص‌های چهارگانه شامل مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی رتبه‌بندی می‌کند.

حبیبی ادامه داد: همچنین داده‌های مورد نیاز برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان توسط خود موسسه لایدن از پایگاه بین‌المللی Web of Science  استخراج می‌شود که در رتبه‌بندی امسال عمدتا آمار اسناد علمی چاپ شده در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ میلادی و نیز تعداد استنادات علمی تا پایان سال ۲۰۲۱ مدنظر بوده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تبریک این موفقیت به جامعه دانشگاهی استان و کشور و تقدیر از حمایت‌های مراجع استانی و ملی، خاطرنشان کرد: آمار کمی و کیفی اسناد علمی منتشره و نیز حجم همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه در چهار سال اخیر رشد جهشی داشته است.

وی گفت: در سال ۲۰۲۲ تنها ۴۴ دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه‌های جامع، علوم پزشکی و صنعتی موفق به کسب حداقل‌های لازم جهت حضور در رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۲ شدند که در این میان دانشگاه محقق اردبیلی ضمن کسب رتبه ۱۱۸۷ جهانی، در کنار دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، تبریز، شیراز، شهید بهشتی، گیلان، اصفهان، کاشان، سمنان، شهید باهنر کرمان، ارومیه، رازی کرمانشاه، پیام نور، شاهرود، بوعلی سینای همدان، زنجان، شهید چمران اهواز، یزد، مازندران، کردستان، خوارزمی، بین‌المللی امام خمینی و سیستان و بلوچستان حضور شایسته‌ای در جمع دانشگاه‌های جامع وابسته به وزرات علوم، تحقیقات و فناوری دارد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.  

آیت‌الله سیدحسن عاملی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم در خطبه‌های نماز جمعه هفته پیش اردبیل از دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی برای حضور در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۲ تقدیر کرد و این موفقیت را به مدیریت ، اعضای هیات علمی و دانشگاهیان این دانشگاه تبریک گفت.

 

انتهای پیام/ج