نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9807 ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴

امام جمعه شهرستان نیر:

فرهنگ غدیر ، محور امنیت جهانی است

امام جمعه نیر به فرهنگ غدیر اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی لازم است در ترویج فرهنگ غدیر انقلابی و جهادی کار کنند چراکه فرهنگ غدیر محور امنیت جهانی است

فرهنگ غدیر ، محور امنیت جهانی است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه  به فرهنگ غدیر اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی  لازم است در ترویج فرهنگ غدیر  انقلابی و جهادی کار کنند چراکه فرهنگ غدیر محور امنیت جهانی است 

وی با بیان اینکه اهل تقوا فطرت خود را فراموش نمی کنند، گفت:  نباید بگذارید فطرت درون ما خاموش شود.

این مبلغ اسلامی به سرگذشت افرادی چون بوش، چنگیزخان، یزید بن معاویه اشاره کرد و گفت: آنها هم انسان بودند ولی فطرت خود را فراموش کردند و سرنوشتشان اینگونه شد .

وی تصریح کرد: فطرت انسان ذاتا خدا گرا و خداخواه است.

حجت الاسلام نعمتی به شرایط تواضع اشاره کرد و گفت: انسان با لباس خاکی پوشیدن  متواضع و خاکی نمی شود همانگونه که تسبیح به دست گرفتن انسان را ذاکر نمی کند.

وی افزود: ذکر عملی را حضرت یوسف علیه السلام در مواجهه با گناه انجام داد و  قاسم سلیمانی نیز با عملش پوزه آمریکا و اسرائیل را به خاک مالید.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به افراد ریاکار در انجام وظایفشان در مسئولیت هایی که عهده دار شدند  هشدار داد و گفت: عده‌ای این روزها خود را به جاهایی منتسب می دانند و در بین مردم در مواجهه با ارباب رجوع آنها را می ترسانند  در حالیکه مردم امروز بیش از هر زمان دیگری از قدرت تشخصی بین خادم و خائن برخوردارند و صداقت را می شناسند.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود  ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و امام هادی (ع) اظهار داشت: امام کاظم(ع) مظهر طاغوت ستیزی و کظم غیض است و مسئولان باید  در خدمت به مردم از امام موسی کاظم (ع) الگوبرداری کنند .

وی با بیان اینکه  امام هادی (ع) مروج گفتمان ولایت و امامت است، گفت: امام هادی(ع) بازیارت جامعه کبیره احیا کننده مرجعیت علمی بودند که با جغرافیای تمدن شیعه گسترش دادند.

نعمتی گفت: امام هادی (ع) احیا کننده و تحکیم بخش نظریه متعالیه نظام مدیریت الهی هستند.

وی به فرهنگ غدیر اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی  لازم است در ترویج فرهنگ غدیر  انقلابی و جهادی کار کنند چراکه فرهنگ غدیر محور امنیت جهانی است 

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه غدیر یک فرهنگ است، گفت: بسط و نشر فرهنگ غدیر رسالت الهی همه متولیان فرهنگی و کارگزاران نظام اسلامی است.

وی به اهکیت اطعام عید غدیر اشاره کرد و گفت:هیچ صوابی مثل اطعان عید غدیر نیست.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی بازوی تحقق عدالت اجتماعی در کشور است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی می تواند باعث افزایش بهره وری و توان تولیدی کشور شود و احساس امنیت اجتماعی و اقتصادی با افزایش روابط اقتصادی برای جامعه به وجود آورد. جراکه احساس امنیت اجتماعی و اقتصادی با افزایش رفاه اقتصادی برای جامعه حاصل می شود.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات و اعتماد به آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: اعتماد به آمریکا باعث رونق اقتصادی نخواهد چراکه مطالعه تاریخ  نشان داده است که کشور هایی همچون ترکیه که به آمریکا اعتماد کردند اقتصادشان به هم ریخته و به تورم بسیار بالایی نیز دچار شده اند.

وی گفت: سیاست جنگ ظالمانه غرب و آمریکا امروز  باعث بحران غذایی و انرژی در انگلیس، آلمان و حتی خود آمریکا شده تظاهرات خیابانی  نیز تشدیدتر شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی به تفکرات لیبرال ها اشاره کرد  وگفت: طرفداران تفکرات لیبرالی به جای آدرس دقیق چرایی ایجاد تورم در اقتصاد گذاری به گزاره های نادرست روی آورده  و رابطه نداشتن با آمریکا را دلیل اصلی تورم و رکود  معرفی می کنند.

 امام جمعه شهرستان نیر به  حضور ایران در دریای سرخ اشاره کرد و گفت: ایران هراسی در دریای سرخ ، راهبرد جدید صهیونیست‌ها است.

وی گفت: ائتلاف ناتو عربی برای ایجاد حلقه محاصره علیه ایران و محور مقاومت  با حضور ایران در دریای سرخ  تمام توطئه های غرب و صهیونیست ها شکست خورد است.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مسئولان در مورد سرمایه گذاری در بخش خصوصی گفت: علی رغم تخصیص زمین و صدور مجوزات لازم و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی متاسفانه شستا  دو سال است که به وعده‌های خود برای احداث دامپروری در شهرستان عمل نکرده  و با استعفای وزیر کار متاسفانه  مردم از پیگیری های خود مایوس شده اند.

 وی گفت: طبق قانون شهرک های صنعتی باید بعد از تحویل گرفتن زمین جهت سرمایه گذاری طی 14ماه کار خود را شروع کند اما در شهرستان نیر خیلی ها زمین را به قیمت سنگین در مقایسه با  اردبیل از شهرک های صنعتی گرفته اند و کاری نکرده اند و شهرک های صنعتی در کنار صنعت و معدن توان بازپس گیری زمین های داده شده را ندارد.

وی به مسئله فروش زمین های شهرک تخصصی آب در شهرستان نیر نیز اشاره کرد و گفت: این زمین ها به بهای بسیار ناچیزی واگذار شده است در حالیکه شهرستان نیر خود دارای سرمایه گذار است به اصفهانی ها زمین واگذار شده و آنها هم بعد از دیوار کشی آنجا را رها کرده و رفته اند

نعمتی با انتقاد از بذل و بخشش در مورد واگذاری زمین ها در شهرک های تخصصی گفت: در این در حالی است که از تولید کننده فعال و مستقر در شهرک تخصصی غفلت شده است.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به موضوع نان و صف های طولانی ایجاد شده در روزهای اخیر اشاره کرد و از مسئولان و متولیان امر خواست با نظارت و کنترل بیشتر بر توضیع آرد و پخت نان مشکلان بوجود آمده را سرعا برطرف کنند.

وی به مشکلات آب روستایی نیز اشاره و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای حل مشکلات آب روستاهای علی آباد، سقزچی ویامچی  شد.

امام جمعه شهرستان نیز از تداوم مشکل اینترنت در روستاهای این شهرستان گلامند شد و گفت: مسئولان علی رفم وعده های داده شده مشکلات در این زمینه برطرف نشده است.

 

انتهای پیام/ج