سرویس: اقتصادی کد خبر: 9809 ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴

استاندار اردبیل:

نیروگاه ۱۸ مگاواتی مشگین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار اردبیل در جریان سفر به مشگین‌شهر از افتتاح نیروگاه ۱۸ مگاواتی مشگین‌شهر در آینده نزدیک خبرداد و گفت: برنامه‌هایی برای پیشرفت استان اردبیل به‌ویژه در حوزه‌های زیرساخت و اقتصاد تدوین شده است که مسؤولان استان به‌دنبال تحقق این برنامه‌ها هستند.

نیروگاه ۱۸ مگاواتی مشگین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش ابصارخبر، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جریان سفر به مشگین‌شهر برای آغاز بهره‌برداری از معدن مس و کلنگ‌زنی نهضت ملی مسکن این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: استان اردبیل به استان‌های دارای ظرفیت معادن فلزی اضافه شد که این موضوع در جهش اقتصادی استان تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: دولت تصمیم به درمان بخشی از بیماری‌های مزمن اقتصادی چندین ساله کشور را دارد که ورود به این مسائل و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی ریشه‌دار، کار سختی بوده اما تلاش دولت برای خدمت‌رسانی و حل مسائل مردم توقف‌ناپذیر است.

وحدت و همدلی در حل مسائل و خدمت‌رسانی به مردم موثر است

استاندار اردبیل ادامه داد: با اتخاذ تدابیری می‌توان از موانع عبور کرد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین مبنایی که می‌تواند در این شرایط منجر به تداوم خدمت‌رسانی به مردم شود، تلاش همراه با وحدت، همدلی و هم‌افزایی برای حل مسائل و مشکلات است.

عاملی تصریح کرد: مشگین‌شهر دارای ظرفیت‌های خدادادی و تاریخی ارزشمندی است اما از این ظرفیت‌ها استفاده چندانی در تولید ثروت برای مردم نشده است که باید از فرصت‌های ایجادشده برای رفع این عقب‌ماندگی‌ها بهره برد.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی برای پیشرفت استان اردبیل به‌ویژه در حوزه‌های زیرساخت و اقتصاد تدوین شده است که مسؤولان استان به‌دنبال تحقق این برنامه‌ها هستند.

استاندار اردبیل گفت: پروژه بزرگراه اردبیل- مشگین‌شهر تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و تکمیل بزرگراه شمال - جنوب استان اردبیل نیز به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

نیروگاه ۱۸ مگاواتی مشگین‌شهر در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

عاملی اظهار کرد: علاوه بر این برای آب‌رسانی به روستاها و شهرهای استان هم برنامه‌های مهمی وجود دارد و در خصوص برق نیز امیدواریم نیروگاه بخش خصوصی در شهرستان مشگین‌شهر با ظرفیت ۱۸ مگاوات ظرف ۴۵ روز آینده راه‌اندازی شود که در تامین برق منطقه و تثبیت زیرساخت‌های منطقه بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: سرعت پیشرفت نهضت ملی مسکن در شهرستان مشگین‌شهر مطلوب بوده و همراهی و همکاری بیش‌تر دستگاه‌های اجرایی در تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیشبرد سریع این پروژه ضروری است و بر اساس وعده مسؤولان مربوطه، تا پایان سال جاری روند تحویل بعضی از این واحدها آغاز می‌شود.

 استاندار اردبیل گفت: توسعه و پیشرفت استان اردبیل زمانی محقق خواهد شد که اشتغال مردم تامین شده و درآمد آن‌ها ارتقا یابد که این موضوع با تلاش همه مسؤولان اجرایی و نمایندگان مردم با جذب منابع ملی به استان قابل تحقق است.

 

انتهای پیام/ج