نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9820 ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱

شهردار اردبیل خبرداد:

نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار می شود

شهردار اردبیل از برگزاری نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل خبرداد و گفت: این مراسم طبق روال سال‌های گذشته روز دوشنبه سوم مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم اردبیل برگزار خواهد شد.

نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار می شود

به گزارش ابصارخبر، ، محمود صفری شهردار اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری آیین استقبال از ماه محرم خبرداد و گفت: : نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم طبق روال سال‌های گذشته با مشارکت هیت النور و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اردبیل، روز دوشنبه سوم مردادماه امسال بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم اردبیل برگزار خواهد شد.

وی حفظ ارزش‌های دینی و مذهبی، تبیین فلسفه محرم و عاشورای حسینی و حفظ و گسترش فرهنگ محرم در جامعه به‌ ویژه در بین جوانان و نسل آینده را از جمله اهدف برگزاری این آیین مذهبی و فرهنگی در دارالارشاد اردبیل بر شمرد و، اظهار کرد: عاشقان اهل بیت(ع) در این مراسم با مداحی و شعرخوانی به استقبال ماه محرم خواهند رفت.

به گفته صفری در این آیین معنوی همچنین از پیرغلامان حسینی تجلیل خواهد شد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه در اجرای این آیین سنتی معنوی وقفه ایجاد شده بود، اضافه کرد: امسال با توجه به وضعیت کرونایی این آیین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج