نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9826 ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰

استاندار اردبیل:

هنر دینی نقش مهمی در اعتلای جامعه دارد/ لزوم بازخوانی هنری ریشه های تمدن ساز استان اردبیل

استاندار اردبیل به نقش ماندگار هنر دینی در اعتلای جامعه اشاره کرد و گفت: ریشه های تمدن ساز استان اردبیل نیازمند بازخوانی هنری است.

هنر دینی نقش مهمی در اعتلای جامعه دارد/ لزوم بازخوانی هنری ریشه های تمدن ساز استان اردبیل

به گزارش ابصارخبر، سید حامد عاملی استاندار اردبیل  ظهر امروز در جمع مدیران استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی به نقش هنر دینی در اعتلای انسان  و جامعه اشاره کرد و گفت: غفلت زیادی در حوزه فرهنگ و تمدنی  شده است

وی از محوطه شهیدگاه اردبیل که میزبان شهدای جنگ چالدران است به عنوان یکی از بسترهای مهم تاثیرگذار اردبیل در حوزه فرهنگ و تمدن سازی در حوزه قفقاز نام برد و گفت: نباید از داشته های فرهنگی و تمدنی خودمان به ویژه تاثیرگذاری منطقه ای غافل شویم.

استاندار اردبیل به ریشه های تمدن ساز اشاره کرد  و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به بازخوانی ریشه های تمدن ساز خودمان نیاز داریم و یکی از ابرازهای بازخوانی نیز زبان هنر است.

وی به هنر دینی اشاره کرد و گفت: هنر حوزه ای عمیق است که در بازه زمانی، مکانی و جغرافیایی محدود نیست و از اثربخشی وسیعی نیز برخوردار است.

عاملی گفت: اگر بتوانیم اعتقاداتمان با با زبان هنر بیان کنیم  و اندیشه هایمان با زبان هنر پیوند بخورد از اثرگذاری بسیار بالاتری برخوردار خواهیم شد.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود به ظرفیت های هنر دینی اشاره کرد و گفت: برای موفقیت در این مسیر نیازمند برنامه ریزی دقیق و پشت کار ویژه داریم.

در پایان این مراسم سند تحول حوزه هنری استان اردبیل رونمایی شد.

انتهای پیام/