سرویس: سیاسی کد خبر: 9878 ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور:

فتنه گری های سران انگلیس، فراموش شدنی نیست/ قدرت در میدان ایران، آمریکا را به زانو درآورده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: رسالت امروز دانشجویان و جوانان فعال در حوزه فضای مجازی درک واقعیت ها و تبیین نقاط قوت کشور در هر دو فضای حقیقی و مجازی است چراکه دشمنان در جنگ شناختی در صدد هستند تا با تصویرسازی نادرست از جامعه ما با ایجاد جنگ روایت ها موفقیت های کشور را مصادره و ضعف ها را برجسته کنند.

فتنه گری های سران انگلیس، فراموش شدنی نیست/ قدرت در میدان ایران، آمریکا را به زانو درآورده است

به گزارش ابصارخبر، حجت‌الاسلام دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور شب گذشته در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح حامیم به اهمیت جهاد تبیین در برهه فعلی پرداخت و گفت: رسالت امروز دانشجویان و جوانان فعال در حوزه فضای مجازی درک واقعیت ها و تبیین نقاط قوت کشور در هر دو فضای حقیقی و مجازی است چراکه دشمنان در جنگ شناختی در صدد هستند تا با تصویرسازی نادرست از جامعه ما با ایجاد جنگ روایت ها موفقیت های کشور را مصادره و ضعف ها را برجسته کنند تا با ایجاد نا امیدی به اهداف خود برسند.

 وی به موقعیت فعلی جوانان اشاره کرد و گفت: نباید مشغول موضوعات حاشیه ای شد که بر اثر غفلت بوجود آمده در آن، گرفتار اتفاق های آسیب زننده دیگری شویم.

حجت الاسلام رستمی به موارد آسیب زا در تاریخ معاصر به ویژه جنگ های ایران و عثمانی و شیطنت های دربار انگلیس اشاره کرد و گفت: در دوران قبل از اتاتورک، دولت عثمانی، دولت اصلی جهان تسنن بود، دولتی که در استانبول مستقر بود و حاکمان عربستان، مصر، شمال آفریقا و یمن و عراق توسط حاکم و خلیفه عثمانی انتخاب و اداره می شد و در برابر استانبول نیز تهران به عنوان مرکز مذهب تشیع قرار داشت و در این میان انگلیس از هر فرصتی برای دستیابی به منافع خود استفاده می کرد.

وی به دسیسه های منافقانه انگلیس در ایجاد تفرقه بین سنی و شیعه اشاره کرد و گفت: فردی هر روز روضه ای خاص در مسجدی در تهران نزدیک سفارت عثمانی می خواند که پیگیری ها به دربار انگلیس ختم شد، جائیکه مرکز توطئه جهت اختلاف افکنی میان شیعه و سنی بود، انگلیسی ها مبلغی به فردی داده بودند تا این فرد روضه ای خواص در مسجدی نزدیک اهل سنت که خوشایند آنها نیست بخواند تا آتش فتنه بین شیعه و اهل سنت برپا شود اینگونه مسائل در برافروختن آتش فتنه در تاریخ کم نیست.

این مبلغ اسلامی به جریان قمه زنی در انگلیس نیز اشاره کرد و گفت: انگلیسی ها برای قمه زنی هم فضا فراهم کردند بطوریکه نتایج حاصل از جستجو درباره شیعه در ماشین های غربی برابر با خشونت است تا اگر کسی که برای مطالعه شیعه به اینترنت مراجعه کند با خشونت و خون ریزی و کلید واژه قصی القلب مواجه شود.

وی به وقایع تاریخی در صدر اسلام اشاره کرد و گفت: در جنگ صفین مالک اشتر به خیمه دشمن رسیده بود، در آستانه فتح سنگرهای دشمن بود ولی  به خاطر حمله شناختی و روانی دشمنان در اردوگاه خودی، برای حفظ جان امام مجبور به عقب نشینی شد.

حجت السلام رستمی در ادامه سخنان خو حیله ای عمر و عاص و معاویه را در جنگ شناختی متذکر شد و گفت: معاویه شایعه کرده بود سد فرات در حال شکسته شدن است و سیل سپاه حضرت امیر را خواهد برد به همین منظور نیمه شب عمر و عاص نیرک کرد و با عده ای طبل زن صدای التهاب ایجاد کرد تا نظم جامعه به هم بریزد و اهداف معاویه تامین شود.

وی گفت: جامعه ای که دائما در معرض تردید شک و ابهام است آسیب پذیر خواهد بود، در نتیجه حضرت علی(ع) وادار به پذیرش حکمیت شد و ابوموسی اشعری را نیز در ماجرای حکمیت به حضرت تحمیل کردند.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تصرح کرد: در جنگ شناختی، تصویر سازی و جنگ روایت سپاه قوی مغلوب و با شکست مواجه می کند.

وی افزود: در جنگ شناختی دشمنان به دنبال این هستند تا جامعه در موضوعات مختلف دچار تردید شود و به همین منظور اجازه نمی دهندکلید واژه های نقاط قوت در جامعه مطرح شوند.

حجت الاسلام رستمی به هشتگ پرچم افتخار اشاره کرد و گفت: بهمن سال گذشته جریان داخل کشور هشتک پرچم های افتخار را طراحی کردند، طرحی که در آن از مردم خواسته شده بود تا پرچم ایران را بر در منازل خود نصب کنند طرحی که در آن خبری از موضوع خاصی نبود و یک موضوع داخلی و جشن ملی بود اما اینستاگرام آن را فیلتر کرد چرکه موجب امید آفرینی در جامعه می شد و شادی و نشاط جمعی به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه 90 درصد مردم در فضای مجازی زندگی می کنند، گفت:  فضای مجازی، فضایی است که همه چیز در آن است اما قوانین موجود برگرفته از قوانین استکبار است و ارزش ها و سبک زندگی آمریکایی در آن حاکم است، فضایی که در آن توهین به مقدسات منعا ندارد و به راحتی محتواها دستکاری و یا حذف می شوند.

این مبلغ اسلامی  به مضرات فضای مجازی اشاره کرد وگفت: در داخل کشور خودتان در فضایی زندگی می کنید که قانون کشور دیگری بر شما حکومت می کند و این آسیب زا است و باید راهکاری برای مدیریت آن اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: دشمنان حکومت خود را در فضای مجازی هوشمندانه مدیریت می کنند،حاکمیت بر فضا دارند و اگر کسی بر خلاف قاعده رفتار کرد حذف می کنند.، دنبال تضعیف مردم هستند و نقاط قوت را فیلتر می کند.

حجت الاسلام رستمی در بخش دیگری از سخنان خود به تبین نقاط قوت کشور پرداخت و گفت: دولت روسیه برای تامین نیازهای صنعتی خود در شرایط تحریم، شرکت های ایرانی را جایگزین شرکت های آلمانی می کند اما این موضوع را اجازه رسانه ای شدن نمی دهند چراکه منجر به ایجاد روحیه خودباوری جوانان ایرانی  و امیدآفرینی در جامعه بزرگ ایرانی می شود در مقابل به موضوع خودروی پرایدی که پشت پرده آن هم خودشان هستند می پردازند تا القا کنند ایرانی نمی تواند در حالیکه خلاف واقع است و ما می توانیم.

وی تصریح کرد: ایران در صنایع نظامی خودکفا است توانایی ساخت بمب هسته دارد ولی صراحتا اعلام کرده نمی سازد، قبلا صادرات اسلحه به ایران ممنوع بود الان صادرات اسلحه از ایران به سایر کشورها ممنوع شده است و به دنبال تحریم صنایع موشکی و پهبادسازی ایران هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور  با بیان اینکه روسیه به عنوان امپراطور شرق که از قدرت های نظامی جهان است برای جبران ضعف خود از ایران پهباد می خرند و آموزش کار با پهباد ایرانی می بیند، گفت: امروز پهبادهای ایرانی صادر می شود و  هواپیمای سوخوی 35 در اوج تحریم ها وارد کشو می شود و این حکایت از قدرت در میدان ایران است.

وی افزود:  امروز پیشرفت های ایران در تحریم شده ترین بخش های کشور زبانزد کشورهای تحریم کننده است.

حجت لاسلام رستمی در ادامه سخنان خود به بخش دیگری از قدرت در میدان ایران اسلامی پرداخت و گفت: امروز 51 مقام آمریکایی از جمله رئیس جمهور وقت آمریکا، وزیر امر خارجه، وزیر دفاع، فرمانده نیرو هوایی ایالات متحده از سوی ایران به عنوان عوامل مهم ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی معرفی شده اند و اعلام  شده که بزودی احضار و به سزای اعمال خود خواهند رسید، این حرف کجا گفته می شود جائیکه امریکا در پیوستن به دیوان کیفری بین المللی دادگستری  که جزو بانیان آن است، شرط گذاشته که هیچ نظامی آمریکایی نباید محاکمه شود. در دنیایی که کسی جرات طرح جنایات آمریکا آن هم در دیوان دادگستری را ندارد ایران اعلام کرده 51 مقام آمریکایی را احضار می کنم و اگر هم نیایند برنامه ها برای تنبیه انها دارد.

وی به مذاکرات برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا شرط گذاشته سپاه را از لیست تروریست در می آورد در عوض ایران هم با این 51 مقام کاری نداشته باشد و ایران هم نپذیرفت، کاری که در جهان بی سابقه است.

حجت الاسلام رستمی گفت: در آمریکا حزب دموکرات هم از این جریان ناراضی نیست و اعلام کرده ایران هر مقام آمریکایی را بکشد نصف مردم آمریکا خوشحال می شوند.

وی به قدرت در میدان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها امروز معترفند ترور حاج قاسم و خروج آمریکا از برجام اشتباه بود.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور مقابله با گروگان گیری کَشتی توسط انگلیسی ها، پاسخ کوبنده به گروگان گیری کَشتی ایرانی توسط یونانی ها، صادرات بنزین ایران توسط نفتکش های ایرانی جلوی چشم آمریکا به ونزوئلا، این کشور تحریم شده کنار گوش آمریکا، انهدام پیشرفته ترین پهباد امریکایی در خاک ایران و تشکر امریکا به خاطر عدم انهدم هواپیمای با سرنشین شان را برگرفته از قدرت در میدان ایران اسلامی برشمرد.

وی به جریان متوقف کردن ناو امریکایی توسط ایران اشاره کرد و گفت: خود آمریکایی ها اعتراف کردند صحنه زانو زدن تفنکداران آمریکایی برابر نیروهای ایرانی تحقیر آمیزترین صحنه نظامی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم در دانش و صنعت پیشرو هستند به جنایات داعش و اقتدار جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: داعش یک عملیات در مجلس ایران انجام داد، ایران با موشک نقطه زن ساختمان فرماندهی داعش در سوریه را منهدم کرد و این برگرفته از قدرت در میدان ایران است.

وی به نقاط ضعف موجود در کشور نیز اشاره کرد وگفت: در بخش هایی که وابستگان به غرب سیطره دارند و همه چیز را در گرو غربی شدن می دانند ضعیف هستیم

وی با بیان اینکه این افراد حتی عاجز از واردات واکسن به کشور بودند گفت: هنوز هم این افراد امضای جان کری را تضمین می دانند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: هرجایی که کار دست جریان های معتقد به هویت کشور، استقلال و عزت کشور بود موفق شدیم.

وی به قدرت روز افزون ایران در تکنولوژی پیچیده نانو اشاره کرد و گفت: ایران در زمینه تجیزات و تولید دانش نانو در رتبه چهارم جهان قرار دارد. صادرات محصولات نانو هرسال  100درصد افزایش دارد. هرجایی ملت همت به خرج داده است موفق بوده است.

حجت الاسلام رستمی به تهدیدات دشمنان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمنان در فضای مجازی، ایران را کشور عقب مانده معرفی می کنند  به گردشگران القا می کنند در سفر به ایران آب و نان همراه داشته باشند ولی وقتی به ایران سفر می کنند با وفور نعمت و ارزانی مواجهه می شوند که چاره ای جز انعکاس واقعیت در خود نمی بیند.

این مبلغ اسلامی به پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: دشمنان در این جریان عظیم اجتماعی درصدد هستند با برجسته سازی اخبار منفی از عظمت این حرکت عظیم بکاهند بنابراین باید جهاد تبین صورت گیرد.

وی افول استکبار جهانی را متذکر شد و با اشاره به مجله اکونومیست گفت: آمریکا دچار سقوط فرسایشی است، رسما افول را معترف هستند. امروز انگلستان که 400سال جهان را غارت و بیش از150 میلیون برده به امریکا و اروپا برای حمل اقتصاد خود  منتقل کرده امروز به خاطر بسته شدن یک شیر گاز مجبور به انتخاب بین غذا و گرما است و این نشانه افول غرب است.

حجت الاسلام رستمی از پروژه فرار مغزها هم به عنوان برده داری جدید نام برد و گفت: اگر مدیریت حاکم اصلاح شود، از مغزهای کشور حمایت و پشتیبانی شود ضمن جلوگیری از فرار آنها، برای کشور هم ثروت افرینی می شود.

وی از اعتماد، تاب آوری و توانمندی ها به عنوان نقاط قوت جوانان نام برد و گفت: یک دهم تحریم های 43 ساله دشمنان امروز بر هر کشوری اعمال شود فرو می پاشند اما ایران علیرغم همه تحریم ها و جنگ های سخت و نرم روز به روز مقتدرتر می شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: 43 سال پیش خرمشهر سقوط کرده بود دنبال آزادسازی خرمشهر بودیم، امروز به دنبال این هستند که ایران در ساحل مدیترانه نباشد و در مناطق دور دست پایگاه نداشته باشد.

وی به مسئله جنگ اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: امروز  علی رغم تلاش های دشمنان کشورهای همسایه امروز انباشته از کالاهای ایرانی است.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه تحریم کنندگان داوهای سرطانی، بیماری پروانه ای و واکسن کرونا دشمنان ملت هستند و وابستگان به این دشمنان نیز خائنین به کشور محسوب می شوند از جوانان خواست؛ برابر انحرافات بایستند، فسادها را شناسایی و افشا کنند و اجازه  توجیه و چشم پوشی هم ندهند تا کشور از این پیچ مهم و حیاتی به سلامت عبور کند.

 

انتهای پیام/ج