سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9881 ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳

در جلسه هماهنگی پرپایی نمایشگاه رزمی، فرهنگی والفجر 1 مطرح شد؛

بهره برداری از پروژه های محرومیت زدایی همزمان با هفته دفاع مقدس در استان/ رژه نیروهی مسلح در اردبیل برگزار می شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) از افتتاح پروژه های متعدد محرومیت زدایی و عمرانی در هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: بهره برداری از پروژه های آبرسانی در 111 روستا و 100 خانه محروم در مناطق کم برخوردار از جمله فعالیت های خدمت رسانی به مردم است که در هفته دفاع مقدس به بهره برداری خواهند رسید.

بهره برداری از پروژه های محرومیت زدایی همزمان با هفته دفاع مقدس در استان/ رژه نیروهی مسلح در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش ابصارخبر، سرتیپ دوم پاسدار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل عصر امروز در جلسه هماهنگی پرپایی نمایشگاه رزمی، فرهنگی والفجر 1 که با حضور استاندار اردبیل،فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران کل استان و فرماندان و مدیران سپاه استان در محل باغ موزه دفاع مقدس اردبیل برگزار شد، با بیان این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیازمند اتحاد،همدلی و همفکری بین مسئولان است، تصریح کرد: همه ما بخصوص مسئولان وظیفه خطیری در قبال شهدا، آرمان های شهدا و گرامیداشت برنامه های هفته دفاع مقدس داریم و برای زنده نگه داشتن و گرامیداشت این میراث گرانبها همه باید اهتمام جدی داشته باشند.

سردار محمدی اصل، با اشاره به این که انتقال ارزشها و فرهنگ دفاع مقدس یک مکتب و فرهنگ نشأت گرفته از عاشورا استافزود: همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود و این هفته یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان و افتخار آفرینان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی است و ضروری است این فرهنگ به نسل های آتی انقلاب انتقال یابد.

وی افزود: در دفاع مقدس با توجه به اینکه همه قدرت های جهان در برابر ایران قرار گرفت، حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم و دشمن نتوانست به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از برکت وجودی خون پاک شهیدان والامقام است، ادامه داد: امروز هرچه در مسیر خدمتگذاری که یکی از دغدغه های جدی شهدا بود تلاش کنیم باز هم کم است و باید بیشتر و بیشتر در این راستا قدم برداریم.

افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و عمرانی در هفته دفاع مقدس

سردار محمدی اصل محرومیت زدایی را یکی از آرمان های اصلی انقلاب دانست و گفت: به همت بسیج سازندگی سپاه استان اردبیل، گروه های جهادی و جهادگران 454 روستای استان از آب آشامیدنی بهره مند خواهند شد که در هفته دفاع مقدس در 111 روستا پروژه های آبرسانی به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه از افتتاح 100 خانه محروم از 900 خانه محروم در دست اجرا سپاه استان در مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: پروژه های عمرانی بزرگی از جمله آب رسانی، جاده سازی، پل سازی، خانه های محروم و در راستای خدمت رسانی به مردم و پیشرفت و آبادنی در مناطق دور افتاده و صعب العبور به بهره بردای خواهد رسید که این جز تلاش بسیجیان، جهادگران بسیجی، سبز پوشان حریم ولایت و همدلی و همکاری مسئولان میسر نمی گردد.

یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس تکلیف همگان است و همه مردم در این خصوص مسئولیت دارند این در حالی است که سپاه  در برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس پیشرو و پیشقدم است.

روژه نیروهای مسلح  در استان اردبیل برگزار می شود

سردار محمدی اصل از برگزاری رژه هفته دفاع مقدس در آخرین روز از  شهریور ماه خبر داد و تصریح کرد: همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه یگان‌های نمونه مسلح استان اردبیل برگزار خواهد شد که این برنامه شامل تکریم از جانبازان و یادگاران 8 سال دفاع مقدس،سخنرانی و رژه با هدف نمایش اقتدار و آمادگی های همه جانبه دفاعی ارتش، سپاه، بسیج ، فرماندهی انتظامی و مرزبانی و به نمایش گذاشتن تجهیزات نظامی و خودروهای نظامی و انتظامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان اردبیل در دوران هشت سال دفاع مقدس افتخار آفرین بود، تأکید کرد: رژه 31 شهریورماه نشان خواهد داد ملت ایران و نیروهای مسلح به مدد تجارب ارزشمند تاریخی بویژه در جنگ تحمیلی هشت ساله، در عرصه ی پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی و مقابله با تهدیدات دشمنان لحظه ای درنگ نکرده و با آمادگی و هوشمندی کامل هر گونه تهاجم و تعرض خارجی را با پاسخی سخت و قاطع مواجه خواهند کرد.

محمدی اصل، با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل از جهاد و جهادگر واقعی است و یک فرهنگ سازی در زمینه نشر ارزش های اسلامی و دفاع مقدس به شمار می رود گفت: در هفته دفاع مقدس همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار خواهد شد.

هفته دفاع مقدس یکی از شعار بزرگ الهی است/ مسئولان برای رفع مشکلات مردم تلاش جدی داشته باشند

سید حامد عاملی استاندار اردبیل نیر در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش دستگاه های اجرایی در راستای برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس و گرامیداشت برنامه های این هفته، گفت: هر دستگاه اجرایی قطعا از باب وظیفه ملی و مکتبی به این امر واقف هستند و در راستای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس شایسته و در شان این ایام با هر آنچه که در دست و توان دارند تلاش کنند تا برنامه ها به نحو شایسته انجام گیرد.

عاملی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یکی از شعار بزرگ الهی و سر آغاز یکی از گفتمان های مهم و اساسی در انقلاب است و باید این ها تکرار شوند تا به فراموشی سپرده نشود چرا که فراموشی و در این موضوع کوتاهی کنیم این ها موجب خواهد شد تا در استمران آن دچار مشکل شویم.

استانداراردبیل ادامه داد: جهاد تبیین، موضوعی است که بارها در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مورد تاکید قرار گرفته است و دوران هشت‌ساله دفاع مقدس از جمله حوزه‌هایی است که جهاد تبیین در آن با توجه هجمه‌های بسیاری که علیه آن دوران صورت گرفته است، ضروری به نظر می‌رسد.

عاملی ، گفت: گفتمان سازی یکی از مباحث اصلی جهاد تبیین است، نسل آتی باید بدانند که ما چگونه با دستان خالی مقابل ارتش های بزرگ جها ایستادگی کرده و در این امتحان الهی سربلند گشتیم.

وی با بیان اینکه تشریح و تبیین چرایی تحمیل جنگ هشت سال بر ملت ایران از ضروریات است، ادامه داد: دفاع مقدس دفاع از انقلاب بود و مردم در دفاع از آرمان های این انقلاب، حفظ استقلال کشور و مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی از جان و مال خود گذشتند تا تفکر شوم استکبار و طاغوت بر اذهان و روحیات مردم غلبه نکند.

وظیفه اصلی مسئولان باید خدمتگذاری به مردم باشد

استاندار اردبیل گفت: دفاع ملت ایران در مقابل قدرت های برتر جهان به خاطر این مقدس نامیده شد که مردم با دستان خالی و روحیه جهادی و شهادت طلبی اجازه غارت یک وجب از خاک میهن و چپاول ثروت را از کشور به دشمنان ندادند.

سید حامد عاملی همه ما وظیفه داریم خادم عاقل و واقعی مردم باشیم  ، تاکید داشت: وظیفه اصلی مسئولان باید خدمتگذاری به مردم باشد و در مقابل مردم عزیز وظایف بسیاری داریم که بایستی با الگو قرار دادن آرمان و اهداف شهدا، شبانه روزی و خالصانه برای رفع مشکلات و گرفتاریهای مردم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: عزم دولت انقلابی در مقابله با فساد، بویژه فساد اداری جدی است که این نشان عزم دولت در بازگشت به ارزشهای انقلابی است.

در این جلسه مقرر شد با مشارکت کلیه یگان‌های نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای فرهنگی و مجازی نمایشگاه هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی و برپا شود.

 

انتهای پیام/ج