سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9887 ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶

یک مبلغ اسلامی:

زیارت اربعین، بزرگترین کلاس درس برای اصلاح جوامع بشری است/ زیارت اربعین، خدمت به فرهنگ مهدویت است

یک مبلغ اسلامی به تبیین ابعاد زیارت اربعین پرداخت و گفت: زیارت اربعین در واقع خدمت به فرهنگ مهدویت چراکه بزرگترین کلاس درس برای اصلاح جوامع بشری است.

زیارت اربعین، بزرگترین کلاس درس برای اصلاح جوامع بشری است/ زیارت اربعین، خدمت به فرهنگ مهدویت است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول بسیج طلاب،اساتید و روحانیون  اردبیل و از مبلغان اسلامی دارالارشاد، به ابعاد مهم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: امروز پدیده اربعین تبدیل به گردهمایی عظیم جهانی و منشاء برکات فراوان است.

وی با بیان اینکه اربعین امروز تنها یادآور چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) نیست، گفت: امروز اربعین تبلور عشق و مودت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه اربعین تابلو هایی از ارزش های دینی و انسانی را منعکس می کند، گفت: اربعین حماسه دینی اسلام علیه جبهه باطل است.

وی گفت: اربعین، نماد اسلام حقیقی برابر اسلام آمریکایی است، از این رو دشمنان تلاش می کنند تا عظمت این پدیده مهم و تاریخ ساز در جهان را کاهش دهند.

حجت الاسلام سید سیاح به گوشه هایی از تلاش های دشمنان اسلام برای کاهش جلوه های تاریخ ساز اربعین اشاره کرد و گفت: پرورش و حمایت از گروه های تروریستی، رعب افکنی در دل زائرین با انجام اعمال خرابکارانه و شبهه افکنی از جمله اقدامات دشمنان برای کاهش جلوه های بصری پیاده روی اربعین در برابر دیدگان جامعه جهانی است.

وی به جذبه زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: امروز تقریبا از همه کشورهای جهان، زائران از همه ادیان و مذاهب به سمت بارگاه نورانی امام حسین(ع) عازم می شوند.

مسئول بسیج طلاب استان اردبیل به مانع تراشی دولت های مستکبر برای عدم اعزام  شهروندان خود تحت عنوان زائران اربعین اشاره کرد و گفت: تبلیغات دروغین، شبهه افکنی در مورد زیارت اربعین در کنار تهدیداتی چون لغو امتیازها از جمله اقدامات دولت های مستکبر و مانع تراشی آنها برای جلوگیری اعزام شهروندانشان به پیاده روی عظیم اربعین حسینی است.

وی در ادامه سخنان خود به  شبهه افکنی دشمنان اسلام در این خصوص اشاره کرد و گفت: در پاسخ به شبهه اسراف و تبذیر باید به اقدامات این دولت ها در برابر ترویج گسترده فساد و بی بند و باری در اقصی نقاط عالم اشاره کرد که هزینه های سرسام آور جهت به انحراف کشاندن جوانان ملت ها انجام می گیرد، در حالیکه اگر این هزینه ها صرف نیازمندان و ایتام می شد اکنون کمتر فقیری در جهان زندگی می کرد.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به سکوت رسانه های غرب نیز اشاره کرد و گفت: رسانه های غربی با سکوت خود در برابر هر دو موضوع یعنی حماسه عظیم اربعین حسینی و عدم انتقاد از وضعیت اروپای به اصطلاح مدرن غوطه ور در فساد و بی بند و باری با سران استکبار جهت تامین منافع خودشان همراهی می کنند.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین حسینی سرمنشاء برکات فراواران و تبلور ارزش های انسانی در جهان است، گفت: انعکاس این رویداد عظیم، بزرگترین کلاس درس برای اصلاح جوامع بشری و رستگاری ملت ها است.

آثار فردی زیارت اربعین

حجت الاسلام سید سیاح به آثار و برکات اربعین حسینی در جهان اشاره کرد و گفت: بیعت با آرمان های امام حسین(ع) و اهداف عاشورا، شرکت در کلاس خودسازی از جمله برکات فردی زیارت اربعین حسینی برای مومنین است.

وی خدمت رسانی مردم عراق به زائرین اربعین حسینی از سراسر جهان  را یادآور شد و گفت: مردم عراق در طول مدت برگزاری پیادره روی اربعین حسینی با تمام امکانات خود به استقبال زائرین حسینی می شتابند و در این راه از جان و مال خود هزینه می کنند.

این مبلغ اسلامی  خاطرنشان کرد: زائرین حسینی وقتی وارد فضای معنوی پیاده روی می شوند در واقع وارد بزرگترین مرحله خودسازی می شوند.

وی با اشاره به احادیث و روایات برجای مانده از ائمه معصومین(ع) در خصوص زیارت اربعین تصریح کرد: زیارت اربعین یکی از5 نشانه مومن ذکر شده است و این خود گویای  اهمیت زیارت اربعین است چراکه زائر اربعین با زنده نگه داشتن سیره اهل بیت(ع)، شعائر الهی را نیز تکریم می کند.

 

آثار اجتماعی زیارت اربعین

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل در ادامه سخنان خود به آثار اجتماعی زیارت اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: نمایش وحدت اسلامی، همبستگی امت اسلامی، قدرت نمایی موالیان اهل بیت(ع) در برابر دشمنان اسلام از جمله آثار و برکات اجتماعی زیارت اربعین است.

وی از اجرای مانور بزرگ اسلامی در همایش پیاده روی اربعین حسینی خبرداد و گفت: پیاده روی زیارت اربعین حسینی یکی از مهمترین مانورهای عزت و اقتدار مسلمانان برابر دشمنان است چراکه برگرفته از وحدت، ایثار و همدلی مسلمانان است.

حجت الاسلام سید سیاح آمادگی برای ظهور را بزرگترین برکت زیارت اربعین عنوان کرد و گفت: پیاده روی اربعین در واقع بزرگترین تمرین دسته جمعی جهت آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) است چراکه زیارت اربعین تقویت کننده روحیه خودباوری و حق باوری توده مردم است.

وی معرفی اسلام حقیقی به جهان را از مهمترین دستاوردهای زیارت اربعین عنوان کرد و گفت: اسلام حقیقی، اسلام رأفت و الفت است.

این مبلغ اسلامی از ایثار، احسان و گذشت به عنوان شاخصه های اسلام حقیقی نام برد و گفت: زیارت اربعین، افق نجات انسان های مظلوم از ظلم و ستم استکبار را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: هرکسی دنبال نجات خود  و ملت خود از ظلم و ستم و تاریکی است راه و روش آن در سیره عملی و رفتاری حضرت سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام سید سیاح از پیاده روی زیارت اربعین به عنوان زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله(عج) نام برد و گفت: طبق فرموده آیت الله بهجت(ره)، شناساندن و معرفی امام حسین(ع) به جهانیان از جمله مقدمات ظهور امام زمان(عج) است چراکه وقتی حضرت ظهور کرد خود را با معرفی امام حسین(ع) به عنوان جدش به مردم معرفی می کند، بنابراین وظیفه زائرین اربعین، معرفی امام حسین(ع) و مکتب عاشورا به جهان است تا مردم با شناخت آرمان های امام حسین(ع) و مکتب عاشورا برای ظهور آخرین ذخیره الهی در زمین و نجات دهنده بشریت از ظالمان و ستمگران اماده شوند.

وی گفت: روایت است که آیت الله بهجت(ره) بارها اظهار داشتند؛ علت اینکه مردم جهان با نام و آرمان امام حسین(ع) آشنا نیستند خود ما هستیم چراکه به اندازه کافی فریادگر نام سیدالشهدا(ع) و آرمان ها و ارزش های شیعه در جهان نبودیم.

 

این مبلغ اسلامی کرد: طبق گفته بزرگان دین، زیارت اربعین بهترین فرصت برای شناساندن قیام عاشورا و معرفی امام حسین(ع) به جهانیان است چراکه امروز با وجود فضای مجازی و اعلام لحظه ای اخبار و رویدادها، همه مردم در جریان پیاده روی عظیم  و میلیونی اربعین هستندکه این فرصت در واقع بهترین زمان برای جهاد تبیین درباره قیام عاشورا است.

وی از زیارت اربعین به عنوان خدمت به فرهنگ مهدویت نام برد و گفت: زیارت اربعین بزرگترین قدم برای شناساندن امام حسین(ع) و معرفی فرهنگ مهدویت به جهان است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل از اربعین به عنوان بهترین فرصت برای نمایش ظرفیت های شیعه جهت طرح مدینه فاضله الهی به جهان نام برد و گفت:  اربعین تبلور وحدت و قدرت جهان اسلام است.

وی از صلح و آرامش، صمیمیت و  فضای مقدم کردن دیگران بر خود به عنوان جلوه هایی از جلوه های مدینه فاضله الهی نام برد و گفت:  در زیارت اربعین همه مردم به صلح و آرامش دعوت می شوند و این مهمترین برکت زیارت اربعین است.

 

گفتگو: مهدی جدی

 

انتهای پیام