نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

کد خبر: 9893 ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

برافراشتن پرچم ایران در میادین جهانی، رسالت امروز جوانان است/لزوم ایجاد خاکریزهای فرهنگی در کشور

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی برافراشتن پرچم مقدس ایران اسلامی در عرصه های مختلف را رسالت امروز جوانان عنوان کرد و گفت: تنها با ایجاد خاکریزهای فرهنگی و جهاد تبیین می توان به مقابله با جنگ نرم دشمنان ایستاد.

برافراشتن پرچم ایران در میادین جهانی، رسالت امروز جوانان است/لزوم ایجاد خاکریزهای فرهنگی در کشور

به گزارش ابصارخبر، اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی بزرگداشت 3400 شهید استان اردبیل  برافراشتن پرچم ایران در عرصه های مختلف را رسالت جوانان مومن و متعهد و انقلابی عنوان کرد و گفت: جوانان امروز با الگوبرداری از مکتب عاشورا و تداوم اندیشه و راه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید تلاش کنند پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جهان برافراشته کنند.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین الگو برای جوانان برهه فعلی هستند گفت: جوانان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سخت ترین شرایط ممکن در اوج جنگ سخت و تحریم های طاقت فرسا برای اعتلای اسلام و تحقق آرمان های انقلاب با تبعیت از ولی فقیه پا به میدان عمل گذاشتند و با ایثار جان خود حماسه ساز شدند.

چمنی با انتقاد از عده ای خود فریفته که در اوج امنیت و آسایش در آزادگی به فعالیت روزمره می پردازند گفت: این افراد در حالی اظهار گلایمندی و ناسپاسی می کنند که در مقایسه با هم سن و سالان خود در دفاع مقدس، کاری برای کشور و مردم انجام ندادند.

وی لزوم کار فرهنگی و جهاد تبیین در برهه فعلی را یاداور شد و گفت: امروز جوانان ما در محیط های مختلف باید با ایجاد خاکریزهای فرهنگی به مقابله با تهاجم بی امان  و هدفمند دشمنان در فضای حقیقی و مجازی بپردازند تا ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان ، با فتح قله های علم و دانش پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های محتلف را برافراشته کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از ایثار و شهادت و فداکاری، تبلور معاد نام برد و گفت:شهدا در اوج اخلاص و ایمان حیات دنیوی خود را فدای کشور و ملت ایران کردند بنابراین جوانان امروز نیز باید با تقویت تقوا در خود به اخلاص شهدایی دست پیدا کنند تا بتوانند ضمن نقش آفرینی در عرصه های گام دوم انقلاب، در عزت و اقتدار آفرینی برای کشور موثر واقع شوند.