سرویس: سیاسی کد خبر: 9915 ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مطرح کرد؛

انحصار تکنولوژی و تولید ثروت، رمز آمریکا در سلطه بر جهان/ ایران پرچمدار مقاومت در برابر استکبار است

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به رویای دهکده جهانی آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز ایران با مقاومت خود برابر آمریکا به پرچمدار مبارزه با استکبار در جهان تبدیل شده است.

انحصار تکنولوژی و تولید ثروت، رمز آمریکا در سلطه بر جهان/ ایران پرچمدار مقاومت در برابر استکبار است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام مهدی طائب رئیس سابق  سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  بعد از ظهر امروز در نشست بصیرت افزایی جهاد تبیین که با حضور جمعی از بسیجیان و هادیان سیاسی، مسئولین دستگاه های اجرایی و نهاد های انقلاب اسلامی استاد اردبیل در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد به قدرت شرق و غرب و جایگاه ایران اسلامی در معادلات جهانی اشاره کرد و گفت: به اعتراف اندیشمندان آمریکایی ایران سومین تهید پیش روی استکبار برای دست یابی رژیم آمریکا و تشکیل دهکده واحد جهانی است

وی به تدوین قوانین آمریکا در قرن گذشته و پیش از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این قانون که در قرن بیستم برای قرن ۲۱ تدوین شده است قرار بود جهان به دهکده جهانی تبدیل و آمریکا نیز کدخدای این دهکده شود.

حجت الاسلام طائب از سال ۲۰۲۵ به عنوان سال تحقق آرمان آمریکا نام برد و گفت: استکبار جهانی در قانون یاد شده درصدد است تا سال ۲۰۲۵ دهکده جهانی را محقق کند.

وی با بیان اینکه تنها سه سال به رویای آمریکایی مانده است، گفت: سرعت تحولات جهانی امروز به ضرر آمریکا است و اگر این رژیم در سه سال آینده کاری از پیش نبرد همانند اتحاد جماهیر شوروی فرو خواهد پاشید.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به دیدگاه آمریکایی ها در تشکیل دهکده واحد جهانی اشاره کرد و گفت: در نقشه توسعه ای تمدن آمریکایی ارتباطات مهم است و زیرساخت های ارتباطی نیز  مهم است چراکه در دنیای مورد تصور امریکا قرار است مرزهای دینی، قومی، و حتی خانواده برداشته شود و هر فرد با داشتن تلفن همراه، تبلت و یا رایانه به دهکده جهانی متصل شود.

وی با بیان اینکه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و حتی سبک زندگی و مسائل حقوقی و قضایی بسته به نظر حکمران دهکده جهانی یعنی آمریکای است، گفت: خود رژیم آمریکا نیز برای دست یابی به اهداف خود به اصلاحات وسیعی در داخل کشور دست زده است.

حجت الاسلام طائب به وضعیت اسفبار آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا  هم اکنون ۲ تریلیون دلار بدهی دارد و با مشکلات متعدد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در داخل مواجه است.

وی به جاه طلبی های آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: انحصار در تکنولوژی و علم هدف آمریکا در دست یابی به دهکده جهانی است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا درصدد است با انحصار تولید ثروت در جهان حکمرانی کند، گفت: همه دولت های آمریکایی در قرن گذشته به دنبال حکمرانی آمریکا در جهان بودند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی به توطئه های آمریکا در ۴۳ سال گذشته اشاره کرد و گفت: همه توطئه های استکبار با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و بصیرت بالای مردم با شکست مواجهه شده است.

حجت الاسلام طائب به تشریح دیدگاه های احزاب آمریکا در مدل حکمرانی این کشور پرداخت و گفت: جمهوری خواهان جنگ طلب هستند و می خواهند با جنگ و خونریزی به اهداف خود برسند.

وی نحوه مدل حکومتی دموکرات ها نیز اشاره کرد و گفت: جنگ نرم و امنیتی از خصوصیات دموکرات ها است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به لشگر کشی استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران در منطقه پرداخت و گفت: آمریکا با راه اندازی انواع جنگ ها در کشورهای منطقه در صدد محاصره ایران اسلامی و در نهایت تسخیر فیزیکی ایران است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایجاد دولت های دست نشانده در منطقه است تا با سیاست های آمریکا همگرا و با ایران واگرا باشند گفت: نمونه های حکومتی افغانستان و عراق بعد از حمله آمریکا به این کشور ها نشان داد که سیاست های دیکته شده آمریکا در منطقه مثمر ثمر نیست و این کشور ها در برابر قدرت ایران اسلامی مغلوب هستند.

وی به هزینه های ۷ تریلیون دلاری آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: امروز امریکا به بی فایده بودن هزینه های سرسام آور  و جنگ سخت در همسایگی ایران معترف هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیسان اینکه امروز آمریکا با اعمال همه تحریم ها و فشارها درصدد منزوی کردن همه جانبه ایران است، گفت: رژیم آمریکا درصدد بود تا با در انزوا قرار دادن ایران ، کشور ما را به پای میز مذاکره کشانده تا با اعمال تهدید و زور  و گرفتن امتیازهای متعدد از ایران، کشور ما مهار کند.

وی به برجام های سریالی اشاره کرد و گفت: موضوع هسته ای، موشکی و منطقه ای برجام های مدنظر آمریکا بودند غافل از اینکه ایران اسلامی تسلیم خواسته های استکبار نخواهد شد.

حجت الاسلام طائب به مدل ترامپ نیز اشاره کرد و گفت: فشار حداکثری ترامپ هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی افول امریکا در جهان را متذکر شد و گفت: همه تئوریسین های آمریکایی معترف هستند که اگر رژیم آمریکا در سه سال آینده نتواند کاری کند و ابهت از دست رفته خود در جهان را احیا کند فرو خواهد پاشید.

حجت الاسلام طائب به نظرات تئوریسین های امریکایی در خصوص وضعیت این کشور اشاره کرد و گفت: طبق اعتراف متفکرین آمریکایی، چین به لحاظ دست یابی به تکنولوژی و تولید ثروت، روسیه به دلیل تهید غرب و  فلج کردن این کشورها از لحاظ انرژی و ایران به دلیل ارائه مدل جدید حکمرانی در جهان تهدیدات پیش روی آمریکا هستند.

وی به مسائل داخلی ایران نیز اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی علی رغم تحمل همه فشارها و تهدیدها توانسته با فتح قله های علمی، گفتمان مقاومت در جهان را نیز نهادینه کرده و به الگوی کشورهای آزادیخواه جهان تبدیل شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی از امنیت رژیم جعلی صهیونیست و نفت ارزان دو عامل مهم لشگرکشی آمریکا به خاورمیانه نام برد و گفت: با توجه به پایان جنگ سرد و ظهور قدرت های جدید در جهان ، آمریکا با چالش مهم تهدید در داخل نیز مواجه است.

وی به چالش های اساسی پیش روی جهان اشاره کرد و گفت: مسئله آب، فضا، بیماری های واگیردار در کنار افزایش بی کاری و  جنگ های تروریستی از جمله مسائل مهمی است که جهان را درگیر خود کرده است.

حجت الاسلام طائب به نقش محوری ایران در معادلات جهانی اشاره کرد و گفت: تبدیل ایران  به بازیگر اصلی منطقه و انتخابات پیش روی امریکا مهمترین موضوعاتی است که جمهوری خواهان و دموکرات ها  را امروز در داخل امریکا به چالش کشانده است.

وی از انسجام داخلی ایران به عنوان نکته مهم در ذهن دولتمردان امریکا نام برد و گفت: از نگاه غربی ها پیشگام و پرچمدار مقاومت در برابر استکبار حهانی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به سیاست امریکا برابر ایران اشاره کرد و گفت: استکبار درصدد بود تا با تحت فشار قراردادن ایران  دولتمردان ما را مجبور  به انتخاب سیاست انرژی در برابر غذا، نفت در برای آب کنند.

وی از تضعیف ایران  بعنوان پایان رهایی ملت های مظلوم از ظلم استکبار نام برد و گفت: دشمن درصدد است تا با تضعیف ایران مانع رشد تکنولوژی و تیدیل دانش به ثرئت شود تا همچنان ملت های مظلوم را تحت سیطره خود داشته باشد.

حجت الاسلام طائب از تلاش های دولت سیزدهم برای اتخاذ و اجرای تصمیمات بزرگ و مهم از جمله جراحی اقتصادی قدردانی کرد و گفت: این طرح ها هرچند برای مردم در کوتاه مدت مشکلاتی را بوجود اورده است اما در میان مدت با برنامه ریزی های صورت گرفته به منشا خیر و برکت تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت اتصال دلار نفتی به غذا را قطع کرده است، گفت: در آینده نزدیک کشور به لحاظ مواد غذایی به ویژه گندم واقعا خودکفا خواهد شد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به کشاورزی قراردادی نیز اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر پرداخت محصولات کشاورزی زمینه های کشت محصول در سال اینده را نیز فراهم کرده و همچون سایر کشورها اقدام به ذخیره مواد غذایی برای مواقع بحرانی کرده است.

وی در پایان سخنان خود به درامدهای نفتی اشاره کرد و گفت:بر اساس قانون ۱۴ درصد درامد حاصل از فروش نفت به توسعه زیرساخت پالایشگاه ها اختصاص یافته و ۴۰درصد نیز به صندوق توسعه ملی واریز می شود تا این صندوق با سرمایه گذاری  برای زیر ساخت های  کشور شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به سرمایه گذاری در نیروگاه های برق نیز اشاره کرد و گفت: علی رغم همه محدودیت ها و تحریم ها دوباره از لحاظ تولید برق خودکفا شده و ضمن برطرف کردن مشکلات توزیع برق امروز به صادرکننده این منبع انرژی به کشورهای جهان هستیم.

وی به جنگ ترکیبی نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان با همه توان خود وارد میدان مبارزه با ایران اسلامی شده و در این راه از اعمال انواع توهین و حمله فیزیکی به مردم دریغ هم نکردند.

حجت الاسلام طائب از جهاد تبیین به نسخه شفا بخش و رهایی ملت ایران از فتنه خیر نام برد و گفت: برای جهاد تبیین لازم است شبهات گرداوری و پاسخ داده شود تا با انتشار وسیع پاسخ به شبهات تهدیدات دشمنان نیز خنثی شوند.

جهاد تبیین، تزریق روح جهادی برای تداوم حرکت در مسیر انقلاب است

در ابتدای این مراسم سردار غلامحسیم محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) ضمن تبریک هفته بسیج، به تبیین اقدامات و فعالیت های بسیجیان در ابعاد و عرصه های مختلف پرداخت و گفت: تفکر بسیجی ریشه در تاریخ کهن ایران دارد.

وی به دوران صفویه اشاره کرد و گفت: خدمات ارتش قزلباش ها به ایران و دفاع از کشور در جنگ چالدران فراموش شدنی نیست.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین، ایجاد روح جهادی در رزمندگان برای تداوم انقلاب اسلامی است.

 

خبرنگار: نعمت گنجی