سرویس: علم و فناوری کد خبر: 9918 ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲

جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل برگزار شد+ عکس

جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج با حضور معاون امور اقتصادی استانداری، روسای دانشگاه ها، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل، مخترعین و نخبگان بسیجی در سالن ولایت برگزار شد.

جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل برگزار شد+ عکس

به گزارش ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جشنواره جهادگران علم و فناوری اردبیل با حضور سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، یاسر عبداللهی معاون اقتصادی استاندار اردبیل، روسای دانشگاه های اردبیل، رئیس پارک علم و فناوری و جمعی از فناوران و دانشمندان بسیجی سراسر استان اردبیل همزمان هفته بسیج در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

 اسماعیل چمنی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در این جشنواره گفت: جشنواره جهادگران علم و فناوری اردبیل فرصتی است تا نخبگان گرد هم آیند و ضمن نمایش توانمندی‌های بسیجیان نخبه، به نقاط ضعف موجود در عرصه علم و فناوری استان بپردازیم.

وی در ادامه افزود: آشنایی با توانمندی‌های استان می تواند نشاط و امید آفرینی را در بین جوانان زیاد کند و این جشنواره می تواند شرکت های دانش بنیان و همچنین شرکت های کارآفرین را در استان معرفی کند.

چمنی با بیان اینکه دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است، تصریح کرد: ما در عرصه های مختلف هسته ای، رویان، موشکی به پیشرفت قابل توجهی رسیده ایم و امروز ابرقدرتها به دنبال خرید پهبادهایی هستند که قویترین رادارهای ناتو هم قابلیت ردیابی آنها را ندارد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امروزه در دنیا مهمترین سرمایه، سرمایه فکری و نیروی انسانی است و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در ایران بیش از ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالی هستند که می توانند به عنوان بازوی توانمند علم و فناوری کشور به فعالیت بپردازند.

چمنی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: ما باید به قله های علمی دست یابیم. و رستاخیز علمی دو دهه است که شروع شده است و به پشتوانه این رستاخیز علمی ، سرعت رشد علمی کشور ۱۱ برابر در جهان افزایش داشته است و در بین ۲۰۰ کشور جهان رتبه ۱۶ را از نظر توسعه علمی بدست آورده ایم.

وی در پایان گفت: ما به موازات پیشرفت علمی در کشور، در استان هم پیشرفت هایی داشتیم و دانشگاه محقق اردبیلی توانست با جوانان نخبه و فناوری رتبه ۸ کشوری را بدست آورد.

دکتر یوسف عباسپور رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در این جشنواره گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم و معزز انقلاب، توجه به جوانان خلاق و با انگیزه را مهم ترین سرمایه ای می دانند که می تواند اقتصاد دانش بنیان را رو به جلو حرکت دهد.

عباسپور با بیان اینکه استان اردبیل با فارغ التحصیلان مختلف در حوزه های گوناگون باید تأثیر خود را در اقتصاد، حل مشکلات جامعه و کارآفرینی نمایان کند، عنوان کرد: این جشنواره به منظور تجلیل از جهادگرانی برگزار می شود که نوآوری دارند و تحول می آفرینند و به معرفی نیروهای انسانی جوان و خلاقی می پردازد که پیشران اقتصاد دانش بنیان هستند.

 وی افزود: بکارگیری ظرفیت های نخبگان در حوزه های تخصصی، شبکه سازی از ظرفیت‌های نخبگی در قالب تشکل های دانش بنیان، جریان سازی و توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان از اهداف دیگر این جشنواره است.

 عباسپور با بیان اینکه تمام تلاش پارک علم و فناوری استان به پای کار آوردن تمام عناصر دخیل در زیست بوم فناوری استان می باشد، تصریح کرد: هر اقدام فناورانه¬ ای توسط سازمانها و دستگاههای اجرایی استان صورت گیرد پارک علم و فناوری استان از آن حمایت خواهد کرد.

رییس پارک علم و فناوری اردبیل در ادامه اظهار داشت: وقتی از اقتصاد دانش بنیان می گوییم یعنی اقتصادی‌که پایه و اساس آن نیروی انسانی جوان و خلاقی است که نوآوری دارد و تحول می آفریند. این جوان برای جامعه نه تنها تهدید نیست و جامعه برای اشتغال و زندگی آنان دغدغه ندارد بلکه در این اقتصاد که یک محیط کارآفرین دارد، جوان خلاق، ایده خودش را به اشتغال ارائه می کند، ثروت می‌آفریند و مشکلی از جامعه را نیز حل می‌کند.

سخنرانی فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) و معاون اقتصادی استاندار اردبیل، پخش نماهنگ، تجلیل از  برگزیدگان علمی و پژوهشی اقشار بسیج از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج