سرویس: سیاسی کد خبر: 9933 ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰

امام جمعه شهرستان نیر:

سکوت برخی خواص، حمایت از فتنه است/ مدیریت استراتژیک، مانع تکرار فتنه ها در کشور می شود

امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از سکوت برخی خواص در فتنه ها به راهکارهای پیشگیرانه از وقوع فتنه های دشمنان در کشور اشاره کرد و گفت: مدیریت استراتژیک در کشور، مانع تکرار فتنه ها می شود

سکوت برخی خواص، حمایت از فتنه است/ مدیریت استراتژیک، مانع تکرار فتنه ها در کشور می شود

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با سبلان ما ، به تبیین حماسه 9 دی پرداخت و گفت: رخدادهای تاریخی کشور شگفتی‌ساز و تجلی روزهای خدایی است.

وی با بیان اینکه اتفاق‌های سال‌های اخیر کشور نه تنها فراموش شدنی نیست بلکه به حماسه‌های تاریخی تبدیل شده و برای ابد بر تارک کشور خواهند درخشید، گفت: فتنه ۸۸ نتیجه مصلحت اندیشی ها وعدم نظارت بر اجرای قانون بود که مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم، این فتنه مهم و بزرگ را خاموش کرد.

این مبلغ اسلامی از حماسه ۹ دی به عنوان یکی از نمونه الهام بخش و پر فروغ  رخدادهای تاریخ ساز کشور نام برد و گفت: آنچه در ۹ دی رخ داد، کارساز بود،در شرایطی که دشمن همه امکانات خود را برای براندازی به صحنه آورده بود، حماسه ۹ دی کارآمدی نظام دینی برای عبور از بحران‌ها را نشان داد.

وی تصریح کرد: اطاعت مردم از رهبری و واکنش قاطع آنها به هتک حرمت عاشورا، در واقع تجلی الگوی حکمرانی جدید بود که در ۹ دی سال ۸۸  تجلی یافت.

امام جمعه شهرستان نیر به لزوم ایجاد و تقویت مدیریت استراتژیک در کشور اشاره کرد و گفت:باید مدیریت کشور با همکاری قوای سه گانه به سمت مدیریت استراتژیک برود چراکه در مدیریت استراتژیک، نقاط قوت تقویت شده و نقاط ضعف نیز شناسایی و رفع  می شوند.

وی مدیریت بحران قبل از حادث شدن را یکی از کاربردهای مدیریت استراتژیک  نام برد و گفت: مدیریت بحران برای شرایط بسیارسختی چون زلزله هایی باخسارت عظیم  کاربرد دارد در حالیکه مدیریت استراتژیک با تقویت وتحکیم زیرساخت ها مانع فتنه های بشری می شود.

وی دشمنی دشمنان اسلام تا ابد را متذکر شد و گفت: ایران اسلامی با وجود اقوام و طوایف و اقلیتهای دینی و مذهبی، تنها یک حزب، یک جناح دارد و آن حکومت ولایی و الهی جمهوری اسلامی ایران است.

سکوت برخی خواص، در راستای حمایت از فتنه بود

نعمتی نقش خواص و احزاب را در فتنه 88 یادآور شد و گفت: سکوت برخی خواص بیانگر حمایت از فتنه بود که این سکوت آنها خسارت های سنگینی بر کشور وارد کرد.

وی به نقش رهبری در خنثی کردن فتنه 88 اشاره کرد و با بیان اینکه رهبر دیدبان دین و ستون خیمه نظام است، گفت: اگر هدایت های رهبر معظم انقلاب نبو.، خسارت های فتنه 88 نیز سنگین تر می شد.

امام جمعه شهرستان نیر  با بیان اینکه مردم جلوتر از مسئولان هستند و بهتر از آنها شرایط را درک می کنند، گفت: هرکسی در هر جایگاهی، با هر تفکری باید برای تامین امنیت کشورمان زیر خیمه ولایت فقیه برای تعالی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شبانه روز  تلاش کند.

وی به جنگ های متعدد در جهان اشاره کرد و گفت: آمریکا و اروپا برای تامین منافع خود جنگهای غیراخلاقی زیادی در دنیا راه انداخته اند تا منافع خود را تامین کنند، هرکشوری در جنگ کوتاهی و تعلل کند مغلوب می شود.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به انقلاب های مخملی در جهان اشاره کرد و گفت: فتنه ۸۸ در واقع نوعی از یک انقلاب مخملی بود.

وی به انقلاب های مخملی در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: انقلاب مخملی سال 88 علی رغم هزینه های سنگین در ایران با تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری امت حزب الله شکست خورد.

مدیریت استراتژیک، مانع تکرار فتنه ها در کشور می شود

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به راهکارهای پیشگیرانه از تکرار فتنه 88 اشاره کرد و گفت: قوای سه گانه باید با تصویب قوانین سخت گیرانه و با نظارت کامل بر اجرای صحیح قانون، در عزل و نصبهای مدیریتی نظارت کرده و شایسته سالاری را ملاک قرار دهد تا با ورود افراد متخصص و متعهد به پست های مدیریتی مرتبط ضمن تزریق روح امید و نشاط اجتماعی در جامعه و حرکت کشور به سمت تعالی و پیشرفت های روز افزون، فتنه های دشمنان نیز خنثی شود.

وی به اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی نیز یکی از راه های پیشگیرانه از تکرار فتنه ها است و این امر مهم باید در هر منطقه‌ای مناسب با شرایط موجود بومی سازی شود تا ضمن گره گشایی از مشکلات مردم، تولید رونق یافته و با اشتغالزایی وضعیت اقتصادی مردم نیز بهبود یابد.

این کارشناس مسائل سیاسی به ساختار مدیریت اجرایی کشور نیز اشاره کرد و گفت: در ساختار مدیریت اجرایی کشور باید بر اساس تخصص، تعهد و تقوا تحول ایجاد شود.

 وی خواستار رسیدگی به مناطق مرزی کشور شد و گفت: با حل مشکلات مناطق مرزی ضمن تکریم مرزداران کشور که امنیت امروز ما مدیون ایثار و فداکاری مردم این مناطق است، توطئه های دشمنان خنثی و نقشه های دشمنان نیز با شکست مواجهه خواهد شد.

این مبلغ اسلامی به تعلیم و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی جهاد تبیین در سیستم نظام تعلیم و تربیت از آموزش و پرورش تا دانشگاه می توان ضمن گره گشایی ذهنی از نوجوانان و جوانان، با تربیت نیروهای در تراز انقلاب برای آینده کشور کادرسازی شود.

 

گفتگو: مهدی جدی

 

انتهای پیام/ج