نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سیاسی کد خبر: 9936 ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱

مدیر شعبه استان اردبیل مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران:

بصیرت به منزله نور افکن بسیار قوی در میانه ظلمت و تاریکی است/ منفعت طلبان،رفوزه شدگان فتنه ۸۸ هستند

مدیر شعبه استان اردبیل مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران از بصیرت به منزله نور افکن بسیار قوی در میانه ظلمت و تاریکی نام برد و گفت: منفعت طلبان و همه کسانیکه با علم برجبهه حق در صف باطل قرار گرفتند، رفوزه شدگان فتنه ۸۸ هستند.

بصیرت به منزله نور افکن بسیار قوی در میانه ظلمت و تاریکی است/ منفعت طلبان،رفوزه شدگان فتنه ۸۸ هستند

به گزارش ابصارخبر، اصغر شکیبا مدیر شعبه استان اردبیل مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفتگو باسبلان ما،به سابقه فتنه اندوزی دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان پرداخت و گفت: مقامات بلند پایه آمریکایی بارها و بارها در سخنان خود بر این موضوع مهم تاکید کرده‌اند که در صدد هستند نظام جمهوری اسلامی ایران را از درون متلاشی و به کشور های کوچکتر تقسیم  کنند

وی به ذکر نمونه هایی در اینخصوص پرداخت و گفت:حمایت‌های نظری موسسات تحقیقاتی ایالات متحده از گروه‌های تجزیه‌طلب، طرح‌هایی نظیر خاورمیانه بزرگ، گفتمانهای قوم‌گرایی، تجزیه‌طلبی از این دست توطئه های دشمنان هستند.

شکیبا گفت: استفاده از گفتمان های مدرن و تلفیق زیرکانه آن  با شبهات در کنار ترویج سیاه نمایی و دروغ شیوه‌های امروز دشمنان در رسیدن به اهداف پلید است.

وی از گفتمان آزادی و حقوق بشر به عنوان کلیدواژه استکبار در فتنه اندوزی ها نام برد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در سالهای اخیر با دام پراکنی پیش پای بسیاری از نخبگان، خواص کم بصیرت و سلبیریتی های بی سواد ، آنها را مورد هدف قرار داده اند تا با تربیت افراد بی بصیرت و غافل با راه اندازی دستجات آشوبگر، نا امنی و اغتشاش در کشور ما ایجاد کنند تا به این وسیله به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

مدیر شعبه اردبیل مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه سخنان خود از بصیرت به عنوان مهمترین عامل عاقبت بخیری انسان در گرداب فتنه ها نام برد و گفت: رسالت و تعهد انسانهای بصیر و آگاه در زمان حاضر مهم و حیاتی است چراکه افراد مومن، بصیر و آگاه علاوه بر نجات خود در فتنه ها، می توانند با روشنگری ها و بصیرت افزایی های خود در برابر امپراطوری دروغ استکبار نجات بخش افراد کم بصیر و در دشمنان گرفتار شده شوند.

وی بصیرت را به منزله داشتن نور افکن بسیار قوی در میانه ظلمت و تاریکی عنوان کرد و گفت: فرد بصیر کسی است که با خود چراغ و به عبارتی نور افکن حمل می کند و مسیر حرکت خود ر ا به راحتی و در نورانیت طی می کند.

شکیبا در ادامه سخنان خود به آموزه های حضرت علی(ع) در مواجهه با فتنه ها اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در خطبه ۱۰ نهج البلاغه به اهمیت بصیرت اشاره کرده و می افزاید: بی گمان بینش من مرا همراه است، هرگز خود را نفریفته ام و کسی هم‌ نتوانسته مرا بفریبد .

وی افزود: از این کلام بسیار پر مفهوم حضرت علی(ع) در می یابیم که اگر کسی خود را فریب ندهد، فریب دیگران را هم نمی خورد چراکه اندیشه والا و محترم هرگز فریب اندیشه های غرض آلود و جاهلانه دیگران را نمی خورد.

مدیر شعبه اردبیل مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به رفوزه شدگان فتنه 88 اشاره کرد و گفت: افرادی که نتوانستند حق از باطل را تشخیص داده و در جبهه باطل قرار گرفتند و بر اندیشه خود نیز اصرار ورزیدند از جمله بزرگترین رفوزه شدگان فتنه88 هستند.

وی به سکوت خواص در فتنه 88 نیز اشاره کرد و گفت: سکوت برخی افراد که از پیشکسوتان و دنیا دیدگان نیز بودند و در برهه های مختلف نیز دارای مسئولیت های مختلف و مهم ملی بودند در بزنگاه قابل قبول نیست و این افراد با علم بر حق و حقیت با سکوت خود در واقع بر آتش فتنه افزودند و این افراد نیز از بزرگترین رفوزگان فتنه88 هستند.

شکیبا سخنان یکی از متفکرین در خصوص شناخت را یادآور شد و گفت: یکی از متفکرین می گوید؛ اگر تو خود را نشکنی کسی نمی تواند تو را شکست بدهد همچنانکه اگر تو خود را نابینا نکنی کسی نمی تواند تو را کور کند، اگر تو خود را فانی و نابود نسازی، هیچ عاملی قدرت نابود ساختن تو را ندارد . 

این پژوهشکر علوم اجتماعی در پایان سخنان خود به راه های پیشگیری از بروز فتنه همانند فتنه88 اشاره کرد و گفت: همچنانکه علامه محمد تقی جعفری در کتاب ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه می فرماید؛ " تغییر " و " تثبیت " یک قانون مهم اجتماعی است بنابراین  سرنوشت هرکس در دست خود اوست، هیچ قدرتی راهی به شخصیت آدمی ندارد، چراکه خداوند متعال شخصیت انسان  را در یک منطقه ممنوعه قرار داده که تنها خود انسان اجازه ورود به آن را دارد.

وی از مطالعه تاریخ در کنار مسائل روز، ارتقای قدرت تحلیل و کسب بصیرت به عنوان یکی از مهمترین راه های پیشگیری از بروز فتنه هایی همچون فتنه88 نام برد و گفت: افرادی که به سطح قابل قبولی از بصیرت دست می یابد ، از رسالت سنگین تری نیز برخوردار می شونذ چراکه در کنار بصیرت افزایی خود باید به روشنگری در جامعه و بصیرت افزایی دیگران نیز همت کنند تا راه نفوذ دشمنان و تکرار فتنه 88 بسته شود.

مدیر شعبه اردبیل مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران وظایف نخبگان جامعه در ایام فتنه را یادآور شد و گفت: آگاهان اجتماعی و مدیران راهبردی جامعه باید با تقویت شاخصه های پر ارج انسانی و تقویت آن در نهادهای انسانی ، خصوصا " نسل جوان و آینده ساز ، هم  صیانت نسل را در برنامه های خود داشته باشند و هم کشور را از گزند آسیب های گوناگون و دسیسه های معاندین و دشمنان دین و کشور  محافظت کنند.

وی گفت: باید پذیرفت که رمز دست یابی به این امر مهم در خودشناسی و بصیرتی است که باید آحاد مردم در پرتو دین مداری  و ولایت پذیری ، تفکر و تفقه عمیق در مفاهیم دینی به دست بیاورند.

 

گفتگو: مهدی جدی

انتهای پیام/ج