سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9963 ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶

معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل:

مردم درصیانت از آثار تاریخی مشارکت کنند

معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه موزه‌های تاریخی عاملی در بازخوانی هویت شهری محسوب می شوند،گفت:مردم درصیانت از آثار تاریخی مشارکت کنند.

مردم درصیانت از آثار تاریخی مشارکت کنند

به گزارش ابصارخبر، جلال آفاقی معاون رییس‌کل دادگستری استان اردبیل ظهر امروز در بازدید از موزه تاریخی عمارت شهرداری اردبیل، با بیان اینکه موزه‌های تاریخی عاملی در بازخوانی هویت شهری محسوب می شوند، بر ضرورت ارتقای مدیریت موزه‌های اردبیل و توسعه کمی و کیفی آنها و همچنین مشارکت مردم در جمع‌آوری اسناد و صیانت از آثار تاریخی تاکید کرد.

موزه عمارت شهرداری اردبیل در محل نارین قلعه سابق که بخشی از تاریخ مشروطه در آن اتفاق افتاده است در دو طبقه مجزا با تالارهای تخصصی و زیرزمین با  غرفه های متعدد ساخته شده است که دارای تالارهای تخصصی در زمینه‌های شعر و شعرا، تاریخ چاپ و مطبوعات، تعزیه، طبابت، صنایع دستی، سیر تاریخی آموزش و پرورش، فیلم و سریال است.

غرفه‌های زیرزمین این موزه نیز برای برگزاری نمایشگاه‌ها، نشست‌های ادبی، کارگاه های هنری قرار گرفته است. یکی از تالارهای این موزه تالار بلدیه است. در تالار بلدیه، تاریخ شهرداری اردبیل از بدو تاسیس تاکنون به نمایش درآمده، علاوه براین در این تالار اسناد و مدارک تصویری شهرداران قبلی اردبیل در معرض دید عموم و شهروندان قرار گرفته است.

 این عمارت در ۳ طبقه با مساحت ساختمان ۱۸۴۲ متر مربع که هر طبقه آن شامل ۶۱۴ متر مربع می‌باشد. ساختمان ۸۰ ساله شهرداری اردبیل از ۱۷ بخش از جمله طب و طبابت، چاپ و مطبوعات، شهرداران، صنوف، عکاس خانه، تعزیه و دیگر بخش ها که نشانگر پیشینه با ارزش تاریخی و فرهنگی استان اردبیل می باشد تشکیل شده است.

انتهایپیام/ج