نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سیاسی کد خبر: 9990 ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

چراغ سبز سوئد به اسلام ستیزان بی پاسخ نمی‌ماند

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل ضمن محکوم کردن اقدام اسلام ستیزان در هتک حرمت به ساحت قرآن کریم گفت: چراغ سبز سوئد به اسلام ستیزان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

چراغ سبز سوئد به اسلام ستیزان بی پاسخ نمی‌ماند

مهدی طاهری در گفتگو با سبلان ما، به مجوز داده شده از سوی کشور سوئد به اسلام‌ستیزان برای تکرار اهانت به قرآن کریم اشاره کرد و گفت: زمینه‌سازی برای تکرار هتک حرمت مقدسات آسمانی به‌ویژه هم‌زمان با ایام مقدسه امّت اسلامی و نیز تجمع میلیونی مسلمانان در کنگره جهانی حج، اقدامی تحریک‌آمیز، نسنجیده و غیرقابل‌قبول است. 

وی با بیان اینکه اقدام اخیر مستکبرین در اهانت به قرآن کریم کاملاً محکوم است و باید دولت‌‌ سوئد دراین‌خصوص پاسخگو باشد گفت: اینکه غربی‌ها هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن را در قالب آزادی بیان توجیه می‌کنند بیانگر این است که غرب هنوز به معنای آزادی بیان پی نبرده است.

طاهری از فقر، جهل، بیماری، تبعیض و جنگ جزو مشکلات امروز دنیا نام برد و گفت: برخی کشورها به‌جای اینکه به سراغ مشکلاتی که امروز دنیا با آن روبه‌رو است بروند و این مشکلات را حل کنند به سمت بی‌حرمتی و هتک حرمت به دین، کتاب آسمانی و مقدسات می‌روند و این‌گونه هویت خود را ابراز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جهان ‌اسلام اهانت به کتب‌ آسمانی و  قرآن کریم را قویاً محکوم می‌کند اظهار داشت: جامعه قرانی استان اردبیل و مؤسسات قرآنی دارالارشاد  اقدام هتاکانه و توهین‌آمیز و اقدام فرد سوئدی عراقی تبار در استکهلم، پایتخت سوئد را محکوم می‌کند. 

طاهری گفت: اجازه‌دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن کریم با هر توجیهی از سوی کشور سوئد پذیرفته نیست.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)،  یک سوئدی عراق از اصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

وی پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد. اقدامی که با محکومیت شدید کشورهای عربی و اسلامی همراه شد و همگی خواستار جلوگیری از این مظاهر اسلام‌هراسی شدند.

اردن و امارات سفرای سوئد را احضار کردند، ایران کاردار این کشور را احضار کرد و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی خواستار برگزاری نشست اضطراری در پی این اهانت به قرآن کریم شده است. همچنین تجمعات اعتراضی گسترده مردمی در برخی کشورها برگزار شده و در برخی کشورها نیز امروز قرار است برگزار شود.

 

گفتگو: مهدی جدی

 

انتهای پیام/ج