نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سیاسی کد خبر: 9999 ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل:

هفته بسیج دانش‌آموزی، تجلی استکبارستیزی است

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی، تجلی استکبارستیزی است به برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: جشن بزرگ دهه هشتادی‌ها در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود.

هفته بسیج دانش‌آموزی، تجلی استکبارستیزی است

به گزارش ابصارخبر ایرج نقی‌پور در گفتگو با سبلان ما، به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت و گفت: تعلیم‌وتربیت همراه با تهذیب نفس راهگشا و مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هدف سازمان بسیج دانش‌آموزی رشد و تعالی نوجوانان و جوانان در همه ابعاد است گفت: برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس مبتنی بر نشاط آفرینی، آمید آفرینی و بصیرت‌افزایی جهت مقابله با استکبار در همه عرصه‌ها است .

نقی‌پور از بسیج دانش‌آموزی به‌عنوان یارویاور و بازوی توانمند آموزش‌وپرورش در تربیت آینده‌سازان کشور نام برد و گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی در همه شرایط همراه نظام تعلیم‌وتربیت بوده و در تلاش است با تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان با برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی مثل طرح یاوران ولایت در معرفت افزایی و بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان نیز گام‌های مهم و اثربخش بردارد.

وی افزود: بسیج دانش‌آموزی به‌عنوان یک نهاد ارزشی و انسان‌ساز شناخته می‌شود که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است. این سازمان با همکاری نظام آموزش‌وپرورش می‌تواند با ارائه برنامه‌های مدون، الگویی مناسب را برای نسل نوجوان ترسیم کند و بدین ترتیب به خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دشمن بپردازد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل به تشریح برخی از برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی پرداخت و گفت: واحدهای بسیج دانش‌آموزی وظیفه دارند، بنیه علمی اعضای خود را تا سطح قابل‌قبولی ارتقا دهند در واقع یکی از مهم‌ترین مطالبی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند، بحث بالابردن سطح علم دانش‌آموزان بسیجی است؛ چراکه برای ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی، بالابودن سطح علمی بسیجیان اهمیت بسیاری دارد،

وی با بیان اینکه حفظ ارزش‌ها، ارتقای سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی یکی دیگر اولویت‌های بسیج دانش‌آموزی است گفت: از جمله وظایف این سازمان در راستای تربیت نوجوانان انقلابی، ارتقای سطح اطلاع آن‌ها از اسلام است.

نقی‌پور گفت: توجه به تندرستی و آمادگی دفاعی دانش‌آموزان از دیگر مسائل مطرح به شمار می‌رود؛ بسیج دانش‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کنار آمادگی رزمی بر حفظ روحیه سلحشوری نوجوانان کار می‌کند به همین منظور تلاش می‌کند با برگزاری اردوهایی مثل راهیان نور، جلسات روایتگری، یادواره‌های شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به این رسالت مهم خود عمل کند.

 

تقویت روحیه استکبارستیزی مهم‌ترین بُعد هفته بسیج دانش‌آموزی است

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی که با شعار (نظم نو جهانی_بانسل آرمانی ) پرداخت و گفت: هرسال به مناسبت سالروز شهادت محمدحسین فهمیده از هشتم سالروز شهادت محمد حسین فهمیده الی سیزده آبان روز استکبار ستیزی به‌عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است

وی با بیان اینکه تقویت روحیه استکبارستیزی مهم‌ترین بُعد هفته بسیج دانش‌آموزی است گفت: تقویت روحیه استکبارستیزی در دانش‌آموزان منجر به اضمحلال استکبار می‌شود؛ چراکه امروز دشمنان اسلام و ایران تمام تمرکز خود را روی دانش‌آموزان و دانشجویان گذاشته‌اند تا با تغییر ذائقه نسل آینده‌ساز کشور بتوانند به اهداف خود برسند.

نقی‌پور با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج دانش‌آموزی در سطح مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی برنامه‌ریزی‌شده است گفت: تلاش می‌کنیم برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را با سه رویکرد نشاط‌آفرینی، امیدآفرینی و استکبارستیزی در جامعه هدف به‌پیش ببریم.

وی از تجمع بزرگ دهه هشتادی‌ها در هفته بسیج دانش‌آموزی در همه شهرستان‌های استان اردبیل خبرداد و گفت: این تجمع بزرگ در شهرستان اردبیل روز هشتم آبان هم‌زمان با سراسر کشور در نخستین روز هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل از به صدا درآمدن زنگ ایثار و شهادت در همه مدارس استان اردبیل خبر داد و گفت: در این زنگ دانش‌آموزان استان اردبیل با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای دانش‌آموز تجدید میثاق خواهند کرد.

وی به برگزاری محافل و یادواره‌های شهدا در قالب طرح لاله‌های روشن در مدارس استان اردبیل اشاره کرد و گفت: به برکت برگزاری کنگره ملی شهدای استان اردبیل در طول سال گذشته در مدارس استان اردبیل یادواره شهدای دانش‌آموز برگزار شده و در طول سال جاری نیز این یادواره‌ها تداوم خواهد داشت.

وی به آمار شهدای دانش‌آموزی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از 36 هزار شهید دانش‌آموز در سراسر کشور 721 شهید دانش‌آموز مربوط به دارالارشاد اردبیل که از این تعداد نیز اردبیل میزبان 40 شهید والامقام ۱۳ساله با محوریت فهمیده آذربایجان شهید مرحمت بالازاده ست.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به برنامه‌های جهاد تبیین در هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: زنگ گفتگو، در قالب درس آمادگی دفاعی از جمله برنامه‌هایی است که در مدارس اجرا می‌شود.

وی از روایتگری هادیان سیاسی در صبحگاه دانش‌آموزی در قالب جهت تبیین خبر داد و گفت: از ظرفیت‌های نخبگان استان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در همه مدارس استان در قالب صبح خاطره بهره خواهیم برد .

نقی‌پور به برنامه‌های اردوهای سازندگی و طرح هجرت که در تابستان برگزار شد نیز اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی دانش‌آموزی در استان اردبیل امسال فراتر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در طرح هجرت و شهید عجمیان عمل کردند و قریب ۳۰۰ مدرسه را مرمت، بهسازی و زیباسازی کردند.

وی به برنامه‌های نشاط‌آفرینی نیز اشاره کرد و گفت: اردوی پیشرفت و امید به همین منظور پیش‌بینی‌شده تا دانش‌آموزان با قرارگرفتن در جریان پیشرفت‌های علمی در استان اردبیل خنثی‌شدن توطئه‌های دشمنان در زمینه ایجاد فضای سیاه و مسموم یاس و ناامیدی، سفیران امیدآفرینی در جامعه شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل همکاری و همراهی متولیان صنعت در استان اردبیل در این زمینه را سازنده دانست و گفت: دانش‌آموزان با در جریان قرارگرفتن پیشرفت‌های علمی و بازدید از صنایع استان اردبیل قطعاً نسبت به آینده امیدوارتر خواهند شد و این مهم و اساسی است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ اردوهای راهیان پیشرفت همانند راهیان نور بتوانند در جامعه اثرگذار و تعالی‌بخش شوند.

نقی‌پور به  برنامه‌های ورزشی نیز در هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: مسابقات ورزشی با رویکرد بازی‌های بومی و محلی در کنار برنامه کوه‌پیمایی و پیاده‌روی مهم‌ترین برنامه ورزشی است که به‌صورت پرشور و گروهی برای دانش‌آموزان در همه شهرستان‌های استان اردبیل در طول این ایام برگزار خواهد شد.

وی گفت: پیاده‌روی دانش‌آموزان پسر در قالب لشکر مقاومت و دانش‌آموزان دختر در قالب قله از آن ما است در مجتمع فرهنگی و گردشگری شورابیل اردبیل و در ارتفاعات تمامی شهرستان ها برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل از برگزاری پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» برای دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: این پویش در راستای حمایت از کودکان غزه در مدارس و خصوصا راهپیمایی شکوهمند یوم‌الله 13 آبان برگزار خواهد شد که طی آن دانش‌آموزان یکی از عروسک های متعاف خود را به همراه آورده و به نشانه هم دردی با کودکان فلسطینی بصورت نمادین به آنها اهدا خواهند کرد.

وی به پویش ملی دنیای حقوق منهای بشر مساوی با آمریکا اشاره کرد و گفت: به همین منظور کتابچه بصیرت‌افزایی در کانال‌های آموزش‌وپرورش در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد و در این پویش هر دانش‌آموز به یک سؤال مطروحه پاسخ خواهد داد و آن را به کانال مسابقه ارسال خواهد کرد.

نقی‌پور به مسابقه دست‌سازه‌های استکبارستیزی نیز اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان در این پویش با اتکا به ابتکار و خلاقیت‌های خود به دست‌سازه‌های استکبارستیزی خواهند پرداخت تا با نمایش آن در صفحات مجازی و در راهپیمایی استکبارستیزی سیزده آبان خشم و نفرت خود از رژیم صهیونیستی را به‌صورت تجسمی به نمایش بگذارند.

وی از برگزاری مراسم نمادین افتتاح واحد بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیر دولتی با عنوان چفیه‌های بهشتی با مشارکت آموزش و پرورش همزمان با سراسر کشور در ۹ آبان خبر داد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی در پایان سخنان خود از دیدار دانش‌آموزان یا نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار خبر داد و گفت: مشابه این برنامه در همه شهرستان‌های استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/ ج