نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10058 ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل:

پاسخ ایران به آمریکا هنر انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل به تشریح ابعاد هنر و هنرمند در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پاسخ ایران به آمریکا هنر انقلاب اسلامی بود.

پاسخ ایران به آمریکا هنر انقلاب اسلامی بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « ابصارخبر»، نشست صمیمانه جمعی از هنرمندان انقلابی اردبیل با آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل شب دوشنبه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی به همت حوزه هنری استان و با مشارکت بسیج هنرمندان در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد.

آیت‌الله سید حسن عاملی گفت: امروز برای اثرگذاری بیشتر در جامعه شایسته است مفاهیم و ارزش‌های دینی به زبان هنر و تولیدات فاخر هنری در جامعه عرضه شود.

وی با بیان اینکه هنرمند می‌تواند با خلق شاهکار هرکشوری را زیر و رو کند گفت: هنر می‌تواند حساس‌ترین عواطف را تربیت و از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل به آسیب‌شناسی هنر در دارالارشاد اردبیل پرداخت و با بیان اینکه ستارگان حوزه‌های مختلف اردبیل در کشور بلکه در جهان کم‌نظیر است گفت: هنرمند در هر کشوری محصول سیستم گسترده و حجیم است در حالی که هنرمند در اردبیل سیستمی نیست بلکه برخواسته از ذوق هنری است.

 

وی از هنرمند تک چهره به عنوان آسیب بزرگ برای دارالارشاد نام برد و گفت: با رفتن این تک چهره‌ها آسمان هنر اردبیل کم‌فروغ شده و این به خُسران منجر خواهد شد.

 

عاملی با بیان اینکه هنر نباید از جامعه منقطع شود گفت: هنر و هنرمند نباید در عالم خاص سیر کند بلکه باید در جامعه با بهره‌مندی از ارزش‌ها باورسازی کند.

 

وی با بیان اینکه حل مشکلات در گرو عزم ملی است، گفت: باز شدن گره آسیب‌های اجتماعی در گِرو محصولات هنری است چراکه آثار هنری می‌تواند در ذهن و فکر مخاطب نفوذ و آگاهی بخش شود.

 

امام جمعه اردبیل با انتقاد از جامعه هنری دارالارشاد اردبیل از عدم توجه به مسائل آسیب‌های اجتماعی گفت: چرا هنرمندان ما به مسئله طلاق ورود پیدا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه محصولات هنری اثرگذارتر از بنیادهایی همچون تحکیم بنیان خانواده هستند گفت: هنر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق می‌تواند گره‌گشا شود.

 

عاملی به تأثیر هنر در احیای اِرق ملی اشاره کرد و گفت: یک اثر هنری فاخر تولید هنرمند اردبیلی که در عرصه بین‌المللی منتشر شده موجب مباهات، افتخار و غرور همشهریان است چراکه موجب سربلندی دارالارشاد و مردم این خطه می‌شود.

 

وی از عدم ظهور و بروز هنرمندان اردبیلی در قاب تلویزیون انتقاد کرد و گفت: چرا هنرمند اردبیلی در صدا و سیمای کشور دیده نمی‌شود در حالیکه توان و ظرفیت هنرمندان اردبیلی بالا و ملی است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل به هنر خوشنویسی اشاره کرد و گفت: خوشنویسان اردبیلی از مفاخر شیعه بوده و با هنرمندی تمام خط فارسی نستعلیق را جهانی کرده‌اند.

 

وی لزوم توجه به آثار هنرمندان اردبیلی را خواستار شد و گفت: تکریم هنرمند زمینه‌ساز اعتلای فرهنگ و هویت ما می‌شود.

 

عاملی با بیان اینکه هنر انقلابی، هنری است که در انقلاب اسلامی ایجاد شده است گفت: هنر جمهوری اسلامی این است که ملت برای خود تصمیم می‌گیرد.

وی از پاسخ ایران به آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان هنر انقلاب اسلامی نام برد و گفت: هنرمندان ما نیز باید در این راستا حرکت کرده و با خلق اثار هنری فاخر بر عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه بین الملل بیافزایند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل در پایان سخنان خود به کتابت جدید قرآن کریم به خط نسخ توسط صابر صفایی در اردبیل اشاره کرد و گفت: کتابت جدید در نوع خود بی‌نظیر است و پس از رونمایی آن ارزش و اهمیت این کار بی‌بدیل و ارزشمند آشکار خواهد شد.

 

وی به هفته بزرگداشت اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: هفته اردبیل مال همه اردبیلی‌ها است و درج آن در تقویم ملی کشور یکی از کارهای ارزشمند و ماندگار بود.

 

وی از جنگ چالدران به عنوان شاه جنگ ایرانیان نام برد و گفت: در جنگ چالدران شاه شیعه مذهب ایران خود وارد میدان جنگ شد و همراه سربازانش از خاک وطن دفاع کرد.

 

وی تصریح کرد: امروز این وظیفه و رسالت هنرمندان اردبیلی است که از داشته‌ها و هویت‌های تاریخی خود صیانت و در جهان طنین اندازی کند.

 

 

انتهای خبر/ ج