نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 10061 ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل خبر داد:

اعزام گروه‌های جهادی پزشکی اردبیل به مناطق کم‌برخوردار

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل به برنامه‌های هفته سلامت اشاره کرد و گفت: افتتاح مرکز نفس، پویش نذر خون و راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در کنار اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم از جمله برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی در هفته سلامت است.

اعزام گروه‌های جهادی پزشکی اردبیل به مناطق کم‌برخوردار

رامین سلطانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی« ابصارخبر» به تشریح فعالیت‌های این سازمان در هفته سلامت پرداخت و گفت: اعزام گروه های جهادی پزشکی به مناطق کم برخوردار  و روستایی به سراسر استان اردبیل، برپایی ایستگاه های سلامت، پویش نذر خون از جمله مهمترین فعالیت های خدمت رسانی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل به مناسبت هفته سلامت در استان اردبیل است.

وی گفت: در طرح ویزیت رایگان، گروه‌های جهادی پزشکی اعزامی به مناطق کم برخوردار ضمن ویزین رایگان مردم مناطق هدف خدمات پزشکی و داردیی رایگان به مردم این مناطق ارائه و در صورت نیاز نیز بیماران به مراکز درمانی مجهز و حتی بیمارستان جهت تکمیل درمان اعزام می کنند.

سلطانی در ادامه سخنان خود به ایستگاه‌های سلامت اشاره کرد و گفت: در ایستگاه‌های سلامت نیز پایش فشار خون و قند خون و BMI انجام و وضعیت سلامت آحاد مردم به ویژه مردم مناطق کم برخوردار مورد سنجش قرار گرفته و در صورت بروز مشکلات حاد اقدامات پیشگیرانه به بیماران ارائه می شود.

وی از برگزاری همایش تجلیل جهادگران سلامت و فعالین عرصه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: دیدار با رزمندگان و ایثارگران و خانواده‌های شهدای منتسب به بهداشت و درمان  از جمله برنامه های بسیج جامعه پزشکی به مناسبت هفته سلامت در استان اردبیل است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به سرکشی از کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در شهرستانهای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: به منظور تقویت نشاط اجتماعی کادر درمان و جهادگران فعال در عرصه سلامت مسابقات متنوع فرهنگی و ورزشی در سطح کارکنان و بسیجیان  بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی پیش‌بینی شده است.

وی از برگزاری محافل بصیرتی برای جامعه هدف خبر داد و گفت: به منظور بصیرت افزایی و اگاه‌سازی اعضای جامعه پزشکی در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همایش های متنوع و متعدد بصیرتی با هدف جهاد تبیین پیش بینی شده و با حضور متخصصین امر و هادیان سیاسی برگزار می‌شود.

سلطانی به همایش پیاده روی خانوادگی نیز اشاره کرد و گفت: همایش نشاط آور پیاده روی خانوادگی نیز در روزهای پایانی هفته سلامت در یکی از مناطق گردشگری اردبیل با حضور اعضای بسیج جامعه پزشکی برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در پایان سخنان خود به طرح جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: به منظور ترغیب مردم به فرزندآوری و ازدیاد جمعیت مراکز نفس با هدف نجات فرزندان سقط راه اندازی شده و به ارائه خدمات به آحاد مردم خواهد پرداخت.

هفته سلامت هر ساله یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در سراسر کشور با برنامه های متنوع بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/ ج