نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 10094 ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

سیره عملی پیامبر بهترین الگو برای کارگر و کارفرما است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به رابطه بین کارگر و کارفرما پرداخت و گغت: پیامبر اکرم (ص) با تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما در واقع بهترین و سالم‌ترین شیوه کار و قرداد اجتماعی بین این دو قشر را در تاریخ بنا نهاد.

سیره عملی پیامبر بهترین الگو برای کارگر و کارفرما است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر»، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارگران که به مناسبت هفته کار و کارگر در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد به ادای حق کارگر توسط کارفرما اشاره کرد و گفت: طبق روایات حق کارگر قبل از اینکه عرق وی خشک شود باید پرداخت شود.

وی به مرور حوادث صدر اسلام پرداخت و گفت: تأمین اجتماعی برای نخستین بار توسط حضرت امیرالمومنین (ع) برای احقاق حق کارگر راه‌اندازی شد.  

آیت الله عاملی به تنظیم روابط کارگر و کارفرما اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) با تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما در واقع بهترین و سالم‌ترین شیوه کار و قرداد اجتماعی بین این دو قشر را در تاریخ بنها نهاد.

وی به ماجرای حضرت زهرا (س) و  کنیزش فِضّه اشاره کرد و گفت: پیامبر با تقسیم وظایف خانه‌داری بین حضرت زهرا به عنوان کارفرما و فضه به عنوان کارگر بزرگترین درس را به بشر داد  چراکه در این امر مهم کارهای خانه یک روز برعهده حضرت زهرا(س) و یک روز بر عهده فضه گذاشته شد تا کار و استراحت بصورت مساوی بین این دو تقسیم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: اگر احساس جمعی در جامعه اصلاح شود و روابط بین کارگر و کارفرما حَسنه شود و کارفرما خود را دخیل در کار کند جامعه نیز مسیر پیشرفت و تعالی را به سرعت خواهد پیمود.

 

انتهای خبر/ ج