سرویس: ورزشی کد خبر: 10181 ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی،عشایری و بازی های بومی و محلی برگزار شد؛

مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی،عشایری اردبیل

مجمع انتخابات هیأت ورزش روستایی،عشایری و بازیهای بومی _ محلی با حضور سرپرست فدراسیون در اردبیل برگزار شد.

مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی،عشایری اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، علی ایلکا سرپرست فدراسیون ورزش روستایی،عشایری و بازی های بومی و محلی در مجمع انتخابات هیات استان اردبیل گفت : فدراسیون روستایی از فدراسیون های مهم در کشور به حساب می آید که مقام معظم رهبری نیز به بازی های بومی و محلی اشاره کرده اند که این را نشان میدهد که این فدراسیون اهمیت ویژه ای در سطح کشور برخوردار است.

ایلکا افزود: استان اردبیل استانی است که از ظرفیت و استعداد های خوبی برخوردار است و در این هیات باید از تمام ظرفیت های استان خصوصا استعدادهای جوانان روستا در بدنه ورزش استفاده شود.

سرپرست فدراسیون اضافه کرد: باید از ظرفیت ارگانهای دولتی اعم از شهرداریها، اداره کل میراث فرهنگی، سپاه استان و .... در توسعه ،گسترش و احیای ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استفاده شده و در برگزاری جشنواره ها و آئین های سنتی کمک گرفت.

وی تصریح کرد:باید از فرصت های اوقات فراغت دانش آموزان در برگزاری برنامه های نشاط آور در راستای بازی های بومی و محلی در مناطق و شهرستانها به ویژه در روستاها استفاده کرد.

ایلکا اضافه کرد:با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان و خانواده های ما در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند نگاه ما در فدراسیون این خواهد بود که با برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف ورزش روستایی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر و مفید باشیم.

 

 محمد علی پهناور مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی،عشایری و بازیهای بومی _ محلی استان اردبیل گفت: اولویت های ما در ورزش،ورزش همگانی است چرا که تا ورزش همگانی رونق نداشته باشد ورزش حرفه ای و قهرمانی نخواهد بود.


پهناور افزود: به هیات ورزش روستایی،عشایری و بازیهای بومی _محلی در روستا ها و در شهر ها باید توجه خاصی شود و در راه شناساندن این ورزش های بومی و آیین های سنتی باید تلاش کرد چرا که در ورزش نگاه تربیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در تمام برنامه های ورزشی پیوست های فرهنگی لحاظ شود.


مدیرکل ورزش و جوانان اضافه کرد: اگر تربیت را در بین مربیان و ورزشکاران مورد توجه قرار دهیم می‌توانیم جامعه ای پاک و عاری از آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

پهناور افزود:ما در ورزش سه محور را دنبال خواهیم کرد محور اول استعداد یابی با علم روز جهانی،برگزاری مسابقات ورزشی و راه اندازی لیگ های مختلف ورزشی در استان و در تمام فعالیت های ورزشی گردشگری ورزشی را پیوست ورزش و فعالیت های ورزشی خواهیم داشت و فعالیت های ورزش روستایی با سابقه آئین های سنتی و بازی های بومی و محلی می تواند به حوزه گردشگری ورزشی کمک کند.

 

علی تقی‌زاده در پایان این مجمع  برای ۴ سال دیگر به عنوان رئیس هیات روستایی،عشایری و بازی های بومی و محلی استان اردبیل انتخاب شد.

 

انتهای خبر/ ج