سرویس: اقتصادی کد خبر: 10191 ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹

مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی استان اردبيل:

پويش حاميان صنعت و محيط‌زيست در شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی می‌شود

مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی استان اردبيل از راه‌اندازی پويش حاميان صنعت و محيط‌زيست در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد و گفت: این پویش با هدف پاكسازی و تنظيف شهرك‌های صنعتی برگزار می‌شود.

پويش حاميان صنعت و محيط‌زيست در شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی می‌شود

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، هاشم علايی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: توسعه متوازن صنعت و رعایت مسائل و الزمات زیست محیطی، مورد توجه جدی شرکت شهرک‌های صنعتی بوده که ایجاد تصفیه‌‎خانه‌ها، توسعه فضای سبز و زون‌بندی شهرک‌های صنعتی از جمله اقدامات موثر این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست بوده است.

وی ادامه داد: اجرای مطالعات زیست محیطی و زون‌بندی شهرک‌ها، از اولین اقدامات موثر این شرکت در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی است تا ضمن مطالعه امکان سنجی استقرار سرمایه گذاران در یک منطقه، زمینه‌های تجمع واحدهای صنعتی با نوع تولید یکسان در یک زون مشخص فراهم شود.

علایی تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد شهرک‌های صنعتی نیز بر همین اساس بنیان شده است تا با حضور واحدهای تولیدی در یک مکان خاص که به عنوان شهرک یا ناحیه صنعتی نامیده می‌شوند، از پراکندگی صنایع و در نتیجه معضلات زیست محیطی آنان جلوگیری شود.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان اردبيل، ایجاد تصفیه‎خانه‎های فاضلاب را از دیگر اقدامات این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست برشمرد و افزود: تاکنون 4 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی اردبیل1، اردبیل2، مشگین‌شهر و پارس‌آباد ایجاد و راه‌اندازی شده است و به منظور حل مشکلات زیست محیطی شهرک صنعتی شماره دو اردبیل نیز مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک صنعتی با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال اجرایی شده که این تصفیه‌خانه در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد.

وی ادامه داد: توسعه فضاي سبز، از دیگر اقدامات مهم زیست‌محیطی در شهرک‎‌هاي صنعتی است تا ضمن تلطيف فضاي عمومي و ايجاد پویایی و شور و نشاط در بخش تولید، موجبات حفظ محیط زیست نيز فراهم شود.

علایی از ايجاد 242 هكتار فضاي سبز در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان، تاكنون خبر داد و افزود: کاشت درخت، درختچه و گل‌كاري از جمله اقدامات توسعه فضاي سبز در شهرک‌های صنعتی است که با اجرای 152 کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای و تامین نیروی انسانی مورد نیاز، در حفظ و نگهداري آن تلاش می‌شود.

وی در پایان سخنان خود از تشكيل پويش حاميان صنعت و محيط‌زيست با هدف جلب مشاركت واحدهاي توليدي به منظور پاكسازي و تنظيف شهرك‌هاي صنعتي خبر داد و افزود: اين پويش با مشاركت كاركنان، واحدهاي توليدي، شركت‌هاي خدماتي و فعالان محيط زيست برگزار مي‌شود تا ضمن اشاعه فرهنگ حفظ محيط زيست، نسبت به پاكسازي محيط از زباله نیز اقدام شود.

 

انتهای خبر/ ج