سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 10196 ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

جهاد تبیین شبهه ناکارامدی را خنثی می‌کند

معاون عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه جهاد تبیین شبهه ناکارامدی را خنثی می‌کند به پروژه راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: امروز با عبور از پیچیده‌ترین مرحله راه‌آهن در شرف بهره‌برداری است.

جهاد تبیین شبهه ناکارامدی را خنثی می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر» سید کمال الدین میرجعفریان ظهر امروز در جمع جمعی از مهندسان عضو نظام مهندسی اردبیل به تبیین فلسفه جهاد تبیین پرداخت و گفت: جهاد تبیین همان بیان واقعیت‌ها است بنابراین کاستی‌ها باید بصورت شفاف برای مردم بیان شود تا بین مردم فاصله‌ای نباشد.

 وی با بیان اینکه جهاد تبیین در شاکله نظام تعریف شده است، گفت: جهاد تبیین باعث می‌شود کاستی‌ها به دردی ناعلاج برای کشور تبدیل نشده و ملعبه‌ای برای بدخواهان ملت در داخل و خارج کشور تبدیل نشود، از این رو همه اقدامات در همه دولت‌ها باید به نحو مطلوب به مردم بیان شود.

معاون عمرانی استان اردبیل یه سه موضوع مهم استان اردبیل اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات راه‌اهن اردبیل به میانه است تا مردم همراهی و کمک نکنند و شبهه ناکارامدی برطرف نخواهد. راه اهن اردبیل الان به ۹۲ درصد رسیده است و این سانتیمتر به سانتی‌متر در کف میدان قابل لمس است.

وی گفت: در سه سال گذشته ۲۲ درصد پروژه ر‌اه‌آهن پیموده شده در سه سال گذشتهامروز بعدا ز نزیک سال از اغاز دولت سیزدهم از 74درصد به بیش از 92درصد رسیده است.

میرجعفریان با بیان اینکه سختی اجرا تمام شده و تونل‌ها اماده بهره برداری هستند گفت: اخیرا ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تامین اعتبار شده و در مرحله پایانی هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث آب شرب و کشاورزی نیز مشکلات متعددی است گفت: حدود ۵۵۰ میلیون مترمکعب در سه سد ما جمع شده و سدهای عمارت و گیوی نیز ۵۰درصد ابگیری شده و اثرات آن ملموس است. 

معاون عمرانی استانداری اردبیل به عرصه گاز و خدمت‌رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: در بحث گاز یکی از دغدغه‌ها تامین گاز در صنایع است، یکی از پروژه‌های در این زمینه کمتر از یکسال از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار بوده، ۳۰ کیلومتر مسیر حفاری را سپری کرده و ۱۰ کیلومتر نیز لوله‌گذاری شده است و این روند تا حل مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی به بحث مسکن نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مسکن یکی از دغدغه‌هاست ما است گفت: بالای ۵۰ درصد سبد خانواده را مسکن تشکیل می‌دهد بنابراین حل مسکن منجر به حل بسیاری از مشکلات خانواده ها از جمله ازدواج جوانان می شود.

میرجعفریان با بیان اینکه مسکن‌سازی خود منجر به تولید شغل می‌شود، گفت: ۶۴۰ هکتار در شهرک سلیمانی به نهضت ملی مسکن اختصاص یافته بطوریکه ۱۵ هزار واحد مسکن در حال احداث است که تا پایان سال به همراه ۸هزار مسکن روستایی در استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: گام‌های بلندی برداشته شده و درصدد هستیم دغدغه جوانان ریشه‌ای حل شود.

 

انتهای خبر/ ج