سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10236 ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲

همایش عفاف و حجاب در اردبیل+ عکس

همایش عفاف و حجاب همزمان با سالروز وقوع فاجعه گوهرشاد در اردبیل برگزار شد.

همایش عفاف و حجاب در اردبیل+ عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« ابصار خبر»، همایش عفاف و حجاب همزمان با سالروز وقوع فاجعه گوهرشاد در اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سید سیاح مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و امور روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) در این همایش به تبیین اهمیت حراست از عفاف و حجاب پرداخت و گفت:امروز توجه به همه ابعاد و آموزه‌های واقعه عاشورا، از جمله عشق و محبت شهدای کربلا به ساحت مقدس الهی،شجاعت و غیرت دینی، حساسیت آل‌الله نسبت به حفظ حریم بانوان حاضر در کربلا در جامعه لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه اعتراض حضرت زینب(س) به بنی امیه بخاطر هتک حرمت زنان و دختران آل‌الله بود گفت: امروز بُرنده‌ترین سلاح ضد فرهنگی دشمنان، ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه است.

سید سیاح در ادامه سخنان خود به آثار بی حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: زنان و دختران بی‌حجاب و مردان بی‌غیرت، در اردوگاه دشمنان اهل بیت(ع) هستند و زخم‌های دیگری بر پیکر مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه زنان و دختران عفیف و پاکدامن در اردوگاه شهدای کربلا هستند و لبیک گوی ندای هل من ناصر حسینی هستند گفت: دشمنان بشریت، ابتدا خانواده را به بی‌هویتی می‌کشاندند سپس برنامه‌های شیطانی خود را به اجرا می گذارند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: ما حجاب و عفاف را مفت بدست نیاوردم که مجانی از دست بدهیم. بخاطر حفظ ارزش‌های اسلامی، دندان‌های پیامبر اسلام شکسته شده، سر مبارک اباعبدالله‌الحسین (ع) بالای نیزه رفت و شهدای گرانقدری به مسلخ رفتند.

وی در پایان سخنان خود به وصایای شهدا اشاره کرد و گفت: در بیشتر وصیتنامه های شهدا، تاکید به حفظ حجاب و عفاف به چشم می‌خورد بنابراین صیانت از حجاب و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه رسالت همگانی است.

 

 

انتهای خبر/ ج