سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 10258 ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع):

جوانی دوران انرژی، امید و خلاقیت است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به ویژگی‌های دوران جوانی اشاره و گفت: آزادسازی خرمشهرهای پیش‌رو نیازمند ایمان و تقوا ، علم و دانش و بصیرت و اگاهی است.

جوانی دوران انرژی، امید و خلاقیت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر» سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان و اعضای شورای مرکزی حوزه و پایگاه دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل به تبیین ویژگی‌های دوران جوانی پرداخت و گفت: آزادسازی خرمشهرهای پیش رو نیازمند ایمان قوی و تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه جوانان عزت، عظمت و هویت علمی و اخلاقی کشور هستند گفت: انرژی، امید، ابتکار و خلاقیت سه خصلت مهم دوران جوانی است که دانشجویان ما می توانند با بهرمندی از آن قله های بیشماری را فتح و برای کشور عزت و اقتدار آفرینی کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به تبیین خصلت انرژی در جوانان پرداخت و گفت: انرژی پایه و ریشه وجود انسان است. 

وی با بیان اینکه دوران جوانی دوران توانایی و استعداد است گفت: امر تحصیل و کسب علم و دانش مهم و ضامن آینده درخشان است.

سردار محمدی اصل گفت: انسان برای اینکه به صفای نفس برسد باید علم توام با تقوا را کسب کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تاسی از واقعه کربلا بود خاطرنشان کرد: نتیجه جنگ ما نیز عین نتیجه شهدای کربلا است. چراکه علی اصغرها، علی اکبرها و رقیه‌ها در کربلای ایران تکرار شده و در تاریخ ماندگار شدند.

این رزمنده و فرمانده پیشکسوت دارالارشاد اردبیل  تصریح کرد: وفاداری ابوالفضل‌گونه رزمندگان ما به رهبر و انقلاب اسلامی برگرفته از ایمان قوی است.

وی در ادامه سخنان خود به خاطرات دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه جنگ ما در دوران دفاع مقدس تنها با عراق نبود بلکه مثل واقعه کربلا جنگ بین ایمان و کفر بود اظهار داشت: رزمندگان ما نیز به درس از عبرت های عاشورا مثل واقعه کربلا حماسه‌سازی کردند خون دادند اما خاک ندادند.

سردار محمدی اصل از توکل به خدا وتوسل به ائمه معصومین(ع) به عنوان مهمترین سلاح رزمندگان اسلام در جنگ با استکبار جهانی نام برد و گفت: اسامی گردان و لشگرهای ما نیز برگرفته از شهدای کربلا  بود و حتی نام عملیات های ما نیز برگرفته از عملیات های صدر اسلام همچون بدر و خیبر بودند.

وی به حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تاریخ گواه است که هر زمان محور حرکت ما بر پایه علم و تقوا بوده پیشرفت و عزت و اقتدار ما نیز تضمین شده است و این در امر جنگ سخت و نرم هم تفاوتی ندارد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود به خرمشهرهای پیش رو اشاره کرد و گفت: آزادسازی خرمشهرهای پیش‌رو  نیازمند ایمان و تقوا ، علم و دانش و بصیرت و اگاهی است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین امید دومین خصلت مهم دوران جوانی پرداخت و گفت: امیدآفرین بودن در وجود دانشجویان نهفته است چراکه کارهای خلاق و فعال از عهده دانشجویان برمی اید.

سردار محمدی اصل از شهید چمران به عنوان الگوی ابدی دانشگاهیان نام برد و گفت: همه دانشگاهیان باید تلاش کنند تا انسان های وارسته همچون شهید چمران ها به جامعه تحویل دهند انسانی که با توأم کردن تخصص و تعهد مشگل گشای جبهه مقاومت در زمان خود بود.

 وی در تبیین سومین خصلت دوران جوانی نیز گفت: ابتکار و خلاقیت به عنوان سومین خصلت دوران جوانی در آحاد جوانان ما نهفته است و لازم است در خصوص شکوفایی استعدادها، ابتکارات و خلاقیت های جوانان همه مسئولان کشور تلاش کنند و این مهم تلاش برگرفته از فرهنگ و تمدن اسلامی را می‌طلبد.

 

انتهای خبر/ ج