نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 10265 ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹

مدیر منابع آب مغان خبر داد:

آزادسازی27 کیلومتر از تصرفات اراضی بستر رودخانه‌های دره رود و ارس

مدیر منابع آب مغان اظهار کرد: با هدف حفظ احاریم رودخانه‌ها و به منظور اقدام پیشگیرانه در ارتباط با حوادث احتمالی از جمله سیلاب و آبگرفتگی رودخانه‌ها در یکسال اخیر ۲۷ هکتار از اراضی رودخانه‌های ارس و دره رود در شهرستان‌های شمال استان آزاد سازی شده است.

آزادسازی27 کیلومتر از تصرفات اراضی بستر رودخانه‌های دره رود و ارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل،سید عباس مینایی  مدیر منابع آب مغان  اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع قضایی شهرستان‌های شمال استان و دستورات ویژه دادستان‌ها و همکاری مرزبانی و نیروی انتظامی شهرستان‌ها تصرفات غیرمجاز بستر و حریم در رودخانه‌های شهرستان‌های شمال استان به ویژه رودخانه‌های دره رود و ارس در حال آزادسازی است.

مدیر منابع آب مغان اهداف دیگر این اقدامات را حفظ بستر و احاریم رودخانه‌ها، کانال‌ها و زهکش‌ها و سایر تاسیسات و تجهیزات و صیانت از حقوق بیت المال و حفظ جان و مال مردم عنوان کرد.

مینایی افزود: با توجه به فرابخشی بودن موضوع حفاظت و مدیریت رودخانه‌ها، بدون شک رسیدن به نقطه مطلوب در سطح منطقه مستلزم تعامل مناسب سایر دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و نهادهای مرتبط است، که انتظار می‌رود با تقویت این روابط در کنار اقدامات شرکت‌ آب منطقه‌ای و امور منابع آب مغان ظرفیتی فراهم شود تا بتوان به بهترین نحو از رودخانه‌ها حفاظت کرد.

وی درباره مشکلات آزادسازی رودخانه‌های شهرستان‌های شمال استان گفت: از جمله چالش‌هایی که وجود دارد موضوع هزینه‌های سنگین آزادسازی و برخی مباحث اجتماعی، اقتصادی و حقوقی است؛ اما با همکاری که با حضور دستگاه‌های قضایی و مرزبانی در این زمینه‌ها بحث و بررسی شده و راهکاری‌های لازم برای اجرای آن در دست بررسی و اقدام لازم انجام خواهد شد.

مدیر منابع آب مغان درباره تاثیر آزادسازی رودخانه‌های شهرستان‌های شمال استان خاطر نشان کرد: این حرکت علاوه بر اینکه باعث آزادسازی بستر رودخانه می‌شود، عبور ایمن جریان سیل را در فصل بارش در پی داشته و از خسارت‌های مالی و جانی ناشی از طغیان سیل در اطراف رودخانه جلوگیری می‌کند.

همچنین به دنبال اجرای این طرح شرایطی برای ایجاد تفرجگاه‌ها، مسیرها و محیط‌هایی که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند، فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: حفظ احاریم رودخانه‌ها یک اقدام پیشگیرانه در ارتباط با حوادث احتمالی از جمله سیلاب و آبگرفتگی رودخانه‌ها است که نهایتا باعث حفظ و تحکیم منابع طبیعی و پیشگیری از آلودگی آب رودخانه‌ها و حفظ اکوسیستم‌های حاشیه رودخانه خواهد بود.

 

انتهای خبر/ ج