نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 10274 ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴

امام جمعه اردبیل:

مغزهای علمی ثروت اصلی هر کشوری است

امام جمعه اردبیل از هویت علمی به عنوان هویت قشر جوان نام برد و گفت: همه باید تلاش کنند تا زمینه‌های بازگشت نخبگان به سرزمین مادری را فراهم کنند.

مغزهای علمی ثروت اصلی هر کشوری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل پیش از ظهر امروز  در آیین تکریم سرآمدان علمی استان اردبیل  که با حضور جمعی از نخبگان و سرآمدلتن استان اردبیل در یک دهه گذشته در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد، گفت: اصحاب رسانه، فیلمسازان، هنرمندان به ویژه صدا و سیما می‌توانند با تولید آثار تاثیرگذار  روحیه جهادی و انقلابی را در نخبگان مهاجر ایجاد و زمینه بازگشت آنها به ایران را فراهم کنند.

وی به لزوم تکریم نخبگان اشاره کرد و گفت: فراهم کردن فضای حفظ عزت نخبگان کشور و آموزش و پرورش در این راستا باید ایفای نقش کرد تا این تفکر در جامعه نهادینه شود که ایران را با هیچ چیزی در اقصی نقاط دنیا قابل معاوضه نیست.

آیت‌الله عاملی اظهار داشت: در تکریم نخبگان جامعه تدوین نظام الگوسازی برای پیشرفت کشور و انگیزش جوانان مهم است تا قشر جوان، هویت برتر خود را هویت علمی بداند و به سوی قله‌های دانش حرکت کند.

وی خواستار تعامل بنیاد نخبگان با حوزه علمیه استان اردبیل شد و گفت: برای احصای نخبگان حوزه و تجلیل از سرآمدان علمی این قشر فرهیخته باید بیش از گذشته تعامل و تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به علل افول ایران در پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:ایران عزیز ما در طول تاریخ به علت نبود مجال تولیت امور برای رهبران شایسته و حرکت نکردن به موازات تحولات علمی دنیا دچار افول شدید شده است.

وی با بیان اینکه رهبران شایسته باید در عزت کشور، نقش اصلی را ایفا کنند خاطرنشان کرد: وقتی انگلستان فشار می‌آورد که مردم ایران رأی بدهند و انتخابات را تجربه کنند، رضاخان می‌گفت: مگر می‌خواهید طویله درست کنید؛ این سخن یعنی کشور تا این اندازه در دست نااهلان افتاده بود.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه بیشترین قدرت از اقتدار علمی حاصل می‌شود تصریح کرد: ثروت اصلی هر کشور، مغزهای علمی آن هستند.

 

 

انتهای خبر/ ج