نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10290 ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵

با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل برگزار شد؛

یادواره شهدای غریب در اردبیل+ عکس

اجلاسیه نهایی شهدای غریب در اسارت استان اردبیل به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در اردبیل برگزار شد.

یادواره شهدای غریب در اردبیل+ عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، اجلاسیه نهایی شهدای غریب در اسارت استان اردبیل به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی روز چهارشنبه 24 مردادماه با حضور دبیر کنگره سراسری شهدای غریب، مسئولان عالی استانی، مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرستانهای اردبیل و با مشارکت پرشور آزادگان سرافراز، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به ویژه خانواده‌های گرامی شهدای غریب، در سالن ولایت برگزار شد.

اجلاسیه نهایی شهدای غریب در اسارت استان اردبیل برگزار شد



داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در ابتدای مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای غریب در اسارت، به ارائه گزارشی از عملکرد کنگره در یکسال گذشته پرداخت.
وی دیدار با خانواده‌های معظم شهدای غریب، برگزاری چندین پیش اجلاسیه و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویجی متعدد را از جمله مهمترین برنامه‌های اجرا شده توسط کنگره شهدای غریب در راستای معرفی شهدای غریب و تبیین مظلومیت این عزیزان برشمرد.

وی با ارائه آماری از تعداد شهدای غریب در اسارت استان و قدردانی از زحمات و ابتکارات دبیر کنگره سراسری شهدای غریب، تصریح کرد: در استان اردبیل تاکنون 20 شهید غریب در اسارت شناسایی شده  که والدین 5 شهید معظم در قید حیات هستند، 6 نفر از شهدای معظم متأهل هستند و پیکر مطهر 5 شهید معظم نیز تاکنون شناسایی نشده است.


نوری با اشاره به برگزاری موفق کنگره 3400 شهید استان، برگزاری اجلاسیه نهایی شهدای غریب در اسارت استان را مرهون همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی دانست و از ادارات فعال در برنامه‌ریزی و اجرای اجلاسیه قدردانی کرد.


زمرّدیان جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس و دبیر کنگره سراسری شهدای غریب، آماری از تعداد کل شهدای غریب در اسارت کشور ارائه کرد و این عزیزان را جزء مظلوم‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس دانست.
وی معرفی شهدای غریب در اسارت به نسلهای جدید را امری ضروری دانست و برگزاری اجلاسیه را نه پایان مسیر، بلکه آغاز راهی دانست که نهایتا به شناسایی تمامی شهدای غریب در اسارت و همچنین معرفی این عزیزان و آرمان‌ها و سبک زندگی آنان به جامعه منجر خواهد شد.


زمرّدیان از برگزار کنندگان اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان قدردانی کرد و تداوم اجرای برنامه‌های کنگره را خواستار شد.

آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به ذکر سخنانی در مورد ضرورت تبیین اهداف شهدا و همچنین بررسی دلایل دشمنی جبهه استکبار با نظام اسلامی پرداخت و تصریح کرد: برگزاری اجلاسیه و یادواره شهدا در صورتی اثرگذارتر خواهد شد که در مجیط مدارس و موسسات آموزشی برگزار شود زیرا مخاطبان اصلی فرهنگ متعالی ایثار و شهادت، نسلهای جدید هستند.


امام جمعه اردبیل ادامه داد: باید با طرح سؤالاتی برای نسل‌های جدید، زمینه گرایش هر چه بیشتر جوانان را به مؤلفه‌هایی که منجر به تحکیم حاکمیت ملی و تعلق خاطر به میهن اسلامی می‌شود، فراهم کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت، استقلال رأی و اقتدار ملی را مهمترین دستاورد خون پاک شهدا برای نظام اسلامی قلمداد کرد و شهدا را حاضر و ناظر بر اعمال انسان‌ها دانست.

 

 اجرای تعزیه با موضوع عاشورا، اجرای نمایش با موضوع شهدای غریب، رونمایی سرود با مضمون یاد و خاطره امام راحل (ره)، رونمایی کتاب «سالهای مجاهدت خاموش» با موضوع شناختنامه شهدای غریب و تجلیل از مؤلفان این کتاب (نوشته سیدسعید اطهر نیاری با همکاری ظریفه رحیمی، سپیده فرخ نهاد، رویا علیزاده، مبینا خلیل زاده مقدم، معصومه جعفری واحد، پروین کوهی)، رونمایی تمبر ویژه شهدای غریب در اسارت استان و تجلیل مسئولان از خانواده‌های معظم شهدای غریب در اسارت از جمله برنامه‌های برگزار شده در این مراسم فاخر و معنوی بود.

 

انتهای خبر/ ج