نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10305 ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل:

پزشکان بسیجی طبابت را با حکمت، اخلاق و ایثار درهم‌آمیخته‌اند

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل گفت: پزشکان و کلیه کادر درمان استان اردبیل امروز با الگوبرداری از شهدای بهداشت و درمان با حضور داوطلبانه در میادین خدمت به مردم نشان دادند رهرو راستین شهدا هستند.

پزشکان بسیجی طبابت را با حکمت، اخلاق و ایثار درهم‌آمیخته‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، رامین سلطانی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل به اول شهریورماه سالروز ولادت ابوعلی سینا پزشک حاذق و طبیب توانمند ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز به دلیل خدمات شایان و گرانسنگ این طبیب ایرانی به بشریت به نام روز پزشک در ایران اسلامی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ابوعلی‌سینا فراتر از یک پزشک فیلسوفی ژرف اندیش بود گفت: ابن سینا در فلسفه ابداعات فراوانی داشت و تاثیر عمیقی را در رشته‌های نَفس‌شناسی و جهان‌شناسی از خود به یادگار گذاشت.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل به احادیثی از امام صادق(ع) در خصوص مقام پزشک اشاره کرد و گفت: پزشکان حاذق و مورد اعتماد، هم ردیف فقهای بصیر و دانا هستند. 

وی خدمات جهادی پزشکان اردبیل در مناطق محروم و کم برخوردار را یادآور شد و گفت: روز پزشک فرصتی مناسب برای یادآوری جایگاه رفیع پزشکان متعهد جهادگر، خدمت‌گزار، ایثارگر دارالارشاد اردبیل است که طبابت را با حکمت و اخلاق و ایثار درآمیخته و با اخلاق حسنه اسلامی التیام بخش الام و دردهای مستضعفین هستند.

سلطانی تصریح کرد: جامعه پزشکی، سرمایه اجتماعی بزرگی است که می‌تواند الگوی عدالت و تعالی سلامت را تحقق بخشد.

وی خدمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی استان اردبیل در دوران دفاع مقدس را متذکر شد و گفت: پزشکان و کلیه کادر درمان استان اردبیل امروز با الگوبرداری از شهدای بهداشت و درمان با حضور داوطلبانه در میادین خدمت به مردم نشان دادند رهرو راستین شهدا هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل دوران سخت و طاقت فرسای کرونا را یادآور شد و گفت: در این برهه حساس کشور پزشکان و پرستاران اردبیلی با ایثار و فداکاری جانانه به آحاد مردم خدمت و در این راه عزیزان خود را نیز فدای سلامت مردم کردند و این همان عمل به عهد و پایبندی بود که در ابتدای مسیر پزشکی با خالق یکتا بسته بودند.

وی خدمات جهادی جامعه پزشکی استان اردبیل را متذکر شد و گفت: پزشکان و پرستاران اردبیلی در مناسبت‌های مختلف با حضور داوطلبانه در مناطق محروم و کم برخوردار اردبیل در رشته‌های مختلف پزشکی، دندان پزشکی و بهداشت و درمان ضمن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آحاد مردم زمینه‌ساز درمان رایگان بیماران حاد و خاص نیز هستند و در این راه حتی دارایی خود را نیز صرف این امر خداپسندانه می‌کنند که زبان از قدردانی این لشکر خوبان قاصر است.

سلطانی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در طول دوران دفاع مقدس 11 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: دو پزشک اردبیلی و یک رادیولوژیست پارس‌آبادی نیز در طول دوران کرونا با جانفشانی در راه سلامت مردم مظلومانه به شهادت رسیدند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل به اردوهای جهادی نیز اشاره کرد و گفت: بالای 180 نفر روز پزشک در طول یکسال گذشته با اعزام به مناطق مناطق محروم و کم‌برخوردار اردبیل به ارائه خدمت به آحاد مردم پرداختند.

 

انتهای خبر/ ج