نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10311 ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

قانون حدنگار زمینه‌ساز تثبیت مالکیت اراضی است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل به برنامه تحول قوه قضائیه و بررسی وضعیت و رفع موانع حدنگاری اراضی کشاورزی و بافت مسکونی روستایی اشاره کرد و گفت: قانون حدنگار زمینه‌ساز تثبیت مالکیت اراضی است.

قانون حدنگار زمینه‌ساز تثبیت مالکیت اراضی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر» به نقل از اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری استان اردبیل ، در راستای اجرای برنامه تحول قوه قضائیه و بررسی وضعیت و رفع موانع حدنگاری اراضی کشاورزی و بافت مسکونی روستایی، جلسه ای با حضور خدادادی معاون قضایی رئیس کل و جانشین رئیس‌کل در شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان و جمعی از مدیران و مسئولان متولی در شهرستان خلخال برگزار شد.

خدادادی در این جلسه با تشریح اهمیت قانون حدنگاری اظهار داشت: قانون حدنگار باعث تثبیت مالکیت شده  و ضمن کاهش اختلافات ملکی و اراضی و به تبع آن کاهش میزان ورودی پرونده ها به محاکم، موجب حل و فصل ریشه ای دعاوی می گردد.

وی با ارایه گزارشی از میزان اجرای حدنگاری در شهرستان خلخال  گفت:  سال گذشته میانگین استانی 19 درصد حدنگاری انجام گرفته بود که با اقدامات انجام گرفته جهش خوبی صورت گرفته و این آمار به ۵۰ درصد در استان و ۳۶ درصد در شهرستان خلخال رسیده است که در جلسه مشخص شد علت اصلی عقب ماندگی در این شهرستان اختلافات پیش آمده بین شرکت های مشاور و مجری طرح با ادارات ذیربط بوده است که فی المجلس مشکل مذکور حل و فصل و روند پیشرفت در ماه های آتی شتاب و سرعت لازم را خواهد گرفت .

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان از عموم مردم خواست تا برای تثبیت اسناد مالکیت برای اراضی زراعی با دستگاه های متولی همکاری داشته باشند تا با تثبیت اراضی خود و اخذ سند تک برگی برای اراضی و املاک از مزایای آن برخوردار باشند.

انتهای خبر/ ج