نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10325 ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴

استاد دانشگاه محقق اردبیلی:

پیاده‌روی زیارت امام رضا(ع) تمرین تشکیل تمدن نوین اسلامی است

استاد الهیات دانشگاه محقق اردبیلی به آثار و برکات پیاده روی زیارت اربعین و حسینی و سالروز شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این پیاده‌روی‌ها در واقع تمرین همدلی و موذت برای تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

پیاده‌روی زیارت امام رضا(ع) تمرین تشکیل تمدن نوین اسلامی است

علی احمدپور دانشیار گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر»، به اهمیت و عظمت پیاده روی برای زیارت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: روایتی از امام جواد(ع) است که می فرمایند؛ «ما زار ابى احد فاصابه اذى من مطر او برد او حر الا حرم جسده على النار» هیچ کس به زیارت پدرم نمى رود که گرفتار ناراحتى از قبیل باران یا سرما و یا گرما شود؛ مگر اینکه خداوند بدنش را بر آتش جهنم حرام مى کند.

وی به آثار فردی، اجتماعی و معنوی پیاده روی برای زیارت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: در نخستین نگاه پیاده‌روی زیارت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت محبت و مودت قلبی به امام رضا (ع) و تجدید بیعت با ثامن الئمه(ع) است.

این کارشناس علوم معارف اسلامی ادامه داد: پیاده‌روی زیارت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به ویژه در سالروز شهادت این امام همام موج جدیدی در جامعه ایجاد می‌کند که هدف مهم و اصلی آن، شکل گیری تمدن اسلامی و گسترش حاکمیت اسلام در سراسر جهان است.

وی به سومین اثر پیاده‌روی زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این پیاده‌روی نمود و ظهور اصول اخلاقی و تربیتی مانند روحیه از خود گذشتگی و ایثار در مسیر پیاده روی است؛ بخاطر اینکه در این مسیر روحیه جمعی شکل می‌گیرد.

احمدپور با بیان اینکه افراد و هیئت‌ها در طول مسیر پیاده روی زیارت خاص امام رضا(ع) فقط به عزاداری و سینه زنی اکتفا نمی‌کنند گفت: عزاداران با برپایی موکب‌ها به زائران امام رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند و این خدمت رسانی در واقع تمرینی برای مودت و همدلی برای تحقق مدینه فاضله و همچنین تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

وی تصریح کرد: پیاده روی زوار امام رضا(ع) مانند نرم افزار، انسان را ‌به روزرسانی و متحول می‌كند و انسان را به حالت مطلوب معنوی سوق می دهد.

این کارشناس معارف اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پیاده روی زائران امام(ع)، حرکتی ارزشمند است که نویدبخش آینده‌ای روشن و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت حجت ابن الحسن(عج) محسوب می شود.

 

انتهای خبر/ج