نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 10326 ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱

با حضور روسای دانشگاه های اردبیل برگزار شد؛

آئین تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل

مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

آئین تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر» ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با حضور جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع)، روسای دانشگاه‌های اردبیل و مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

 بسیچ اساتیدموفق‌ترین اقشار در فرهنگ‌سازی بین آحاد جامعه است

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم به نقش بسیج اساتید در تعالی برنامه‌های دانشگاه به ویژه پرورش نسل فرهیخته پرداخت و گفت: بسیج اساتید به همراه بسیج کارمندان و بسیج دانشجویی  نقش به سزایی در پیشبرد اهداف نظام آموزش عالی ایفا می‌کنند.

وی به برنامه‌های اثر بخش بسیج اساتید همچون بصیرت افزایی و تولید علم و دانش توأم با معرفت افزایی در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و گفت: بسیچ اساتید از جمله موفق‌ترین اقشار در فرهنگ‌سازی بین آحاد جامعه است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به فتنه‌ها و اغتشاشات گذشته اشاره کرد و گفت: اقناع‌سازی توأم با صبر و حوصله از جمله اقدامات سازنده‌ای بود که بسیج اساتید در دانشگا‌ه‌ها عهده‌دار شد تا فتنه در نطفه خنثی شود.

وی تصریح کرد: اقناع‌سازی در خط مقدم جنگ نرم از جمله مهمترین شیوه های مقابله با دشمنان است که بسیج اساتید با تلاش شبانه روزی خود ضمن آسیب‌شناسی وضعیت موجود با ارائه راهکارهای مناسبت از پیشرفت‌فتنه جلوگیری و از جامعه صیانت کرد.

چمنی گفت: دانشگاه در تمامی دولت‌ها همواره در خدمت بسیج اساتید بوده و از برنامه‌های سازنده این قشر فرهیخته در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی استقبال می‌کند.

 

تداوم جریان انقلاب در گرو  تقویت روحیه بسیجی و انقلابی در آحاد جامعه است

حجت‌الاسلام مصلحی‌نیا مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم به نقش تعیین کننده بسیج اساتید در پیش‌برد اهداف متعالی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که روحیه بسیجی و انقلابی در آحاد جامعه در جریان است انقلاب اسلامی نیز با تمام توان در مسیر والای خود جریان خواهد داشت.

 

هیأت‌های اندیشه‌ورز «جان بسیج» است

جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) نیز در این مراسم به تبیین رسالت‌های بسیج اساتید در جامعه پرداخت و گفت: ایجاد «یَد واحد» در جامعه مهمترین دغدغه اقشار بسیج در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی گفت: اتحاد، انسجام و هم افزایی در مجموعه بسیج مثال زدنی است چراکه این اتحاد و انسجام چرخاننده چرخ‌های پیشرفت کشور است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در پایان سخنان خود از هیأت‌های اندیشه‌ورز به عنوان جان بسیج نام برد و گفت: همه باید تلاش کنند تا با هم‌افزایی و مشورت کارهای انقلاب اسلامی را پیش ببرند تا کشور ضمن رفع کمبودها قله‌های علم و دانش و پیشرفت را با سرعت و دقت هرچه تمام‌تر فتح کند. 

 

اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه، مهمترین دغدغه بسیج اساتید  است

دکتر مرتضی ابراهیمی مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل نیز در این مراسم به برنامه‌های بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: امروز مهمترین دغدغه بسیج اساتید در دانشگاه‌ها اوضاع فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید برنامه‌های خاصی در زمینه ارتقای فرهنگ جامعه در نظر گرفته است گفت: این برنامه‌ها با تعامل  و همکاری دانشگاه‌ها قابل تحقق است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با بیان اینکه کار فرهنگی زمان‌بر است گفت: کارهای ارزشمند زیادی در خصوص فرهنگ جامعه انجام گرفته که نتایج آن در آینده قابل مشاهده است.

 

 رسالت بسیج اساتید تحقق نقشه جامعه علمی کشور است

قاسم میرزاد جانشین سابق رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل  نیز به تشریح اقدامات خود در دو سال گذشته پرداخت و گفت: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و بازدید از مجتمع‌های علمی مهم و بزرگ کشور همچون هوافضا، حضور در اردوهای معرفت افزایی مشهد مقدس، برگزاری اردوهای بصیرت افزایی راهیان نور، برگزاری نشست‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی متعدد به ویژه خانواده‌های اساتید بسیجی از جمله برنامه‌های بسیج اساتید در دو سال گذشته بوده است.

وی به نقش اساتید بسیجی در تحقق نظام آموزش عالی اشاره کرد و گفت: امروز رسالت ما تحقق نقشه جامعه علمی کشور است.

 

مهمترین برنامه‌ بسیج اساتید طرح کمک به حکمرانی اسلامی است

احد نظری جانشین جدید رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل در این مراسم به تشریح برنامه های بسیج اساتید در سالجاری پرداخت و گفت: محوری‌ترین اولویت بسیج اساتید کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه ارائه راه حل و کمک به نظام حکمرانی از جمله وظایف بسیج اساتید است گفت: ظرفیت بسیج اساتید ظرفیت بسیار بزرگی است و استادان در حوزه‌های تخصصی و مهارتی خود و نیز در حوزه عمومی نقش آفرین هستند .

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات قاسم میرزاد جانشین سابق رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل، احد نظری به عنوان جانشین جدید رئیس سازمان بسیج اساتید استان اردبیل منصوب و معرفی شد.