نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 10339 ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳

امام جمعه اردبیل :

منطقه آزاد، باعث رفع فقر و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود

امام جمعه اردبیل به آغاز کار منطقه آزاد بیله سوار اشاره کرد و گفت: مسئولین در اسرع وقت الحاق گرمی،مشکین شهر و نمین به منطقه آزاد را در اولویت اول کاری خود قرار دهند چراکه این منطقه باعث رفع فقر و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود.

منطقه آزاد، باعث رفع فقر و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصاخبر»، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت هفته وحدت اظهار داشت:  در آستانه هفته وحدت هستیم ماجرای غزه ثابت کرد که اهل سنت در دنیا هنگام گرفتار شدن هیچ ناصر و پناهی جز شیعه ندارند دولت‌های سنی حاضر به اقدام عملی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین نشدند ای کاش ابن تیمیه حاضر می‌شد و همچنین شیوخ سلفیه که می‌گویند شیعه همیشه از پشت به امت خنجر زده است ای کاش می‌آمدند و تماشا می‌کردند که چه کسی از پشت به امت خنجر زده است. جای تاسف است که سلفی ها الان هم حرف ابن تیمیه را تکرار می کنند. دشمن میلیاردها دلار پول خرج کرده بود تا بین شیعه و سنی در دنیا اختلاف درست کنند ولی ماجرای غزه همه آن تلاش‌ها را باطل کرد حزب الله بیش از چهارصد شهید تا حال تقدیم کرده است و این نشان می‌دهد که موالیان اهل بیت( علیهم السلام ) جز مصالح کلان امت به چیز دیگری فکر نمی‌کنند. این مساله را اهل سنت ایران کاملاً متوجه هستند و لذا از این به بعد دیگر نعره‌های اختلاف افکن، مجال و منفذ ورودی برای ایجاد اختلاف پیدا نخواهند کرد.

 

وی ادامه داد: یکی از علماء بزرگ مغرب عربی به نام احمد ریسونی  که از بزرگان اهل سنت است و قبلاً رئیس اتحادیه جهانی علماء اسلام بود چند روز پیش اعلام کرد کتمان شهادت حرام است و اعلان شهادت واجب شرعی است من باید به یک حقیقت بزرگ شهادت بدهم او با این شهادت در فضای مجازی در حد وسیعی مورد تشویق برادران اهل سنت قرار گرفت و آن اینکه:"الشیعه بذلوا تضحیات جسام لنصره فلسطین و اهل السنه لم یقدموا شیئا . الشیعه کانوا  من ابرز الداعمین للمقاومه الفلسطینیه حیث قدموا تضحیات کبیره سواء بالارواح او الاموال او الاسلحه مما لم یقدمه اهل السنه" او مقاله خود را با سخن رسول خدا(ص) ختم می کند که به خداوند عرض می کند:اللهم ان لم یکن بک علیّ غضب فلا ابالی ...ماحصل سخن او این است که شیعه در مسیر کمک به فلسطین فداکاری های بسیار بزرگی انجام داده است اما اهل سنت (کنایه از دولت های اهل سنت) هیچ کمکی نکردند شیعیان از برجسته ترین کمک کنندگان مقاومت فلسطین هستند آنها با جان و مال و سلاح کاری کردند که اهل سنت آن کار را انجام ندادند

وی در آخر کلام خود را با سخن رسول خدا(ص) ختم می کند که به خداوند عرض می کند خدایا اگر تو بر من غضب نکنی از چیز دیگری نمی ترسم.  

نماینده ولی فقیه اضافه کرد: نهایت کاری که مراکز بزرگ و اصلی اسلامی اهل سنت در ازاء فلسطین انجام داده اند محکومیت جنایت اسرائیل است مثل الازهره ،رابطه العالم الاسلامی، سازمان دیانت ترکیه و اتحادیه علماء اسلام و...همه این‌ها فقط محکوم می‌کنند و جرات صدور فتوای جهاد ندارند تا کل امت به طرف اسرائیل حرکت کند انگار این آیه را قبول ندارند که خداوند فرمود:" وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا "( چرا در راه خدا جهاد نمی‌کنید و در راه (آزادی) جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک که (در مکه اسیر ظلم کفارند و) دائم می‌گویند: بار خدایا، ما را از این شهری که مردمش ستمکارند بیرون آر و از جانب خود برای ما (بیچارگان) نگهدار و یاوری فرست.)

در ماجرای غزه ده ها آیه قرآن تعطیل شد یکی همین است که ذکر گردید.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: نهایت کاری که الازهر می‌کند این است که می‌گوید مسلمان‌ها محصولات اسرائیلی را تحریم کنند در حالی که کسی از محصولات آنان استفاده نمی‌کند اگر حکومت مصر اجازه می دهد فتوی دهد که تمام محصولات آمریکا و اروپا باید تحریم شود.اگر الازهر از دولت مصر بخواهد که مرزها را باز کند تا مسلمان ها خودشان به نصرت فلسطین اقدام کنند هنوز مرز باز نشده اسرائیل نه از غزه بلکه از فلسطین خارج می‌شود.

شیخ الازهر این هفته ولادت رسول خدا(ص) را تبریک گفت و اصلی‌ترین سخن او در این تبریک این بود که دنیای امروز بیشتر از هر زمان به هدایت رسول خدا(ص) احتیاج دارد، در حالی که او باید می‌گفت دل رسول خدا(ص) بیشتر از هر زمان، در زمان ما خون است او باید می گفت ایها المسلمون یا معشر المسلمین ذلت امت موجب ایذاء رسول خداست ما باید ایذاء را از قلب رسول خدا(ص) دور کنیم در قرآن می خوانیم:"إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا" (آنان که خدا و رسول را (به عصیان و مخالفت) آزار و اذیّت می‌کنند خدا آنها را در دنیا و آخرت لعن کرده (و از رحمت خود دور گرداند) و بر آنان عذابی با ذلّت و خواری مهیّا ساخته است.)

یک نویسنده عرب سنی می نویسد: الیوم الدین یوذون الله و رسوله الذین یطبّعون مع اسرائیل و یعادون اعداء اسرائیل یا تری لو کان رسول الله حاضراً الیوم ماذا کان یفعل مع الصهانیه الاسرائیلی الیهود یطبّع ام یجاهد؟ یعنی امروز کسانی که پیغمبر خدا را ایذاء می کنند آن دسته از دولت های اسلامی هستند که روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کرده و با دشمنان اسرائیل دشمنی می کنند ای کاش می دیدیم که اگر رسول خدا(ص) امروز حاضر می شد آیا روابط خود را با اسرائیل عادی سازی می کرد؟ یا علیه اسرائیل شمشیر می کشید و مشغول جهاد می شد؟

وی گفت: فتوای تمام علماء اسلام این است که اگر یک وجب از خاک مسلمان‌ها توسط کفار مخصوصاً کفار حربی تصرف شود بر هر مسلمان واجب است جهاد کند و تا آن قسمت آزاد نشده تمام مسلمان‌ها گناه کار هستند و بدتر اینکه گناه کار به محضر خداوند وارد می‌شوند ۷۵ سال است که تمام مسلمان‌ها در این خصوص در عمل به مسئولیت خود قصور کرده اند.

در خصوص وحدت امت توجه به دو مطلب لازم است  اول اینکه شیعه از اول در سخت‌ترین لحظه‌های امت و گرفتاری‌های اهل سنت در کنار آنها ایثار و جهاد کرده است رئیس حوزه نجف سید محمد کاظم یزدی در اشغال عراق توسط انگلیس کنار دولت عثمانی ایستاد و فتوای جهاد داد و تمام عشایر عراق را علیه انگلیس بسیج کرد و فرزند او نیز در این جهاد شهید شد دولت انگلیس به او گفت باید نجف را ترک کنی او جواب داد: به یک شرط نجف را ترک می‌کنم و آن اینکه با خانواده خودم خارج شوم گفتند چه بهتر! گفت: کل نجف خانواده من است !

خاندان حضرت آیت الله  العظمی حکیم بیش از ۶۰ شهید داده است بیشتر آنها توسط صدام شهید شده اند علت کینه صدام با خانواده حکیم این بود که وی از آیت الله حکیم فتوای کفر اکراد شافعی عراق را می‌خواست ولی آقای حکیم صادر نمی‌کرد و روی این موضوع سنگین‌ترین تاوان را پرداخت کرد.

آیت الله عاملی افزود: مطلب دوم اینکه خداوند ایجاد اختلاف را در قرآن شرک معرفی کرده است و فرموده:"وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ"

)و هرگز از فرقه مشرکان نباشید از آنان که دین (فطرت) خود را متفرق و پراکنده ساختند و فرقه فرقه شدند و هر گروهی به آنچه دارند (از اوهام باطل و عقیده و خیالات فاسد خود) دلشادند(

عنصر اصلی اختلاف در امت قبل از دشمنان اسلام فقط وهابیت است که غیر خود را کافر می‌دانند و حتی اصلی دارند به نام "وجوب تکفیر من کفّرنا" یعنی هر کس را ما تکفیر کردیم همه باید او را تکفیر کنند و الا خودشان هم کافر هستند می‌گویند ما وقتی می‌گوییم شیعه کافر است الازهر باید بگوید شیعه کافر است و الا خود الازهر کافر می‌شود ! وقتی می‌گوییم شیعه کافر است باید سازمان دیانت بگوید شیعه کافر است و الا خود سازمان دیانت کافر می‌شود ! معنای این سخن این است که باب اجتهاد فقط به روی آنها باز است و فقط قرائت آنها از دین رسمیت دارد و همه باید مثل آنها فکر کنند این عنصر اصلی اختلاف در امت است .

در ماجرای غزه این‌ها کاملاً بی‌ آبرو شدند در ماجرای سوریه پشت سر هم فتوا می‌دادند که جهاد علیه دولت سوریه واجب است با اینکه مبنای آنها این است که اطاعت از حاکم و لو جائر باشد واجب است اما در سوریه عکس عمل کردند و این جز تلاعب به دین و هرج و مرج در دین چیز دیگری نیست آنها با آن فتواهایی که بوی خون از آن می آمد و کاملاً سیاسی بود از ۸۰ کشور سلفی‌ها را به سوریه ریختند در نتیجه چهارصد هزار نفر انسان بی گناه کشته شد اما در جنگ غزه حتی یک فتوی صادر نشد!!!  

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: وقتی مرحوم هنیه در ایران ترور شد یک مفتی وهابی در عربستان اطلاعیه داد و گفت هنیه کافر بود و باید کشته می‌شد و مفصلاً علیه او بد و بیراه گفت.

این‌ها تقریب را حرام می دانند زمانی شاه فهد کنفرانس "حوار مع الادیان"  در عربستان برگزار کرد سلفی ها فوراً آن را تحریم کردند و گفتند غیر ما همه مشرک هستند و حوار و گفت و گو با مشرکین معنی ندارد.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: شاه بیت سخنان سلفی ها حرمت توسل به اموات است در حالی که طبق نقل خودشان هم امیرالمومنین(ع) و هم ابوبکر در فوت رسول خدا(ص) کفن رسول خدا را از صورت حضرت باز کرده گفتند:  "اذکرنا عند ربک یا رسول الله ولنکن فی بالک"  

یعنی ای رسول خدا ما را در نزد خدای خود یاد کن و هیچ وقت ما را فراموش نکن این اقدام دو خلیفه از زیر بنا اندیشه سلفی ها را منهدم می کند آنها فتوی داده اند هر کس بگوید "السلام علیک یا رسول الله اشفع لنا عند الله" او مشرک و خون او هدر است طبق این فتوی هم خلفای راشدین و هم روسای چهار مذهب به خاطر توسل ، مشرک به حساب می‌آیند و ما آن را به طور مفصل در کتاب "آتش تاویل در خرمن تنزیل" بیان کرده‌ایم.

وی گفت: الازهر طبق بیانیه رسمی گفته توسل به رسول خدا(ص) و اهل بیت او از افضل قربات است. مرحوم آیت الله واعظ زاده خراسانی از ابن الباز پرسید اگر کسی بگوید السلام علیک یا رسول الله اشفع لنا عند الله با این جمله کدام وصف خدا را به رسول خدا(ص) داده تا شرک درست شود؟گفت شرک نیست ولی خوف شرک وجود دارد گفت همین را بنویس (چون آثار حقوقی شرک و خوف شرک زمین تا آسمان فرق می کند) ولی او استنکاف کرد و حالا در محضر خداوند باید جواب خون‌های ریخته شده را بدهد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها خاطر نشان کرد:  جناب آقای رئیس جمهور!

در دوران تبلیغات ریاست جمهوری و بعد از آن فصل مشبعی از حسن عدالت و ضرورت عدالت صحبت کرده‌اید و بجا و شایسته به این موضوع وارد شده‌اید همت شما را تحسین می‌کنیم و افتخار می کنیم که رئیس جمهوری داریم که به موضوع عدالت این قدر حساس است برای اینکه این ایده در مرحله لفظ نماند و معلوم شود که شما هر چه می گویید با تمام توان آن را پیگیری می کنید لطفاً در اولین فرصت نظام هماهنگی حقوق را اعلام نمایید بعضی از شرکت‌ها سه برابر یک قاضی و معلم حقوق می‌گیرند در حالی که از جهت کاری قطعاً به پای معلم و قاضی نمی‌رسند تبعیض باورها را ویران و جمال یک حکومت را مشوه و امید ها را به یاس مبدل می‌نماید با این کار قطعاً شان شما به طور مضاعف بالا خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن اشاره به آغاز کار منطقه آزاد بیله سوار تصریح کرد: این هفته طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت و مصلحت سنجی خود دولت،بیله سوار به عنوان منطقه آزاد شروع به کار کرد از نمایندگان و از مدیریت ارشد استان و ریاست محترم سازمان مناطق آزاد کشور می‌خواهیم در اسرع وقت الحاق گرمی،مشکین شهر و نمین را در اولویت اول کاری خود قرار دهند مساحت آزاد تجاری هر چهار را جمع کنید یک بیستم ماکو، جلفا و انزلی نمی‌شود اما برکات آن در حد وسیع، ظهور و  باعث رفع فقر و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود مسئولین مربوط در این خصوص از توان بنده استفاده کنند اینجانب از هیچ تلاشی در این باب مضایقه نخواهم کرد.

 

انتهای خبر/ ج