نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10410 ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹

استاندار اردبیل:

فرهنگ اردبیل نیازمند اعتبار برای توسعه است

استاندار اردبیل به تبیین اهمیت هنر در ترویج فرهنگ ملت پرداخت و گفت: برای اینکه فرهنگ اردبیل از درخشش بیشتری برخوردار شود باید نسبت به توسعه فرهنگی و هنری دارالارشاد گام‌های بزرگ و اساسی برداشته شود که آن نیز نیازمند تخصیص اعتبارات کلان است.

فرهنگ اردبیل نیازمند اعتبار برای توسعه است

به گزارش پایگاه  خبری تحلیلی، سید حامد عاملی استاندارا ردبیل عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی عکس سقا و سومین جشنواره مهر سینمای اردبیل با بیان اینکه ساحت فرهنگ و هنر اوج شرف و تعهد انسان  نسبت به جامعه و انسان های دیگر است گفت:  توجه به هنر و برگزاری جشنواره و هنرواره  عرض ادب به اخلاق و فضیلت است.

وی با بیان اینکه جامعه امروز به شدت نیازمند فضایل و باورها است گفت: عکس و فیلم همواره در جامعه و زندگی انسان ها اثربخش بوده و خواهد بود.

عاملی به عرصه فیلم و فیلمسازی اشاره کرد و گفت: انسان های فرهیخته دارالارشاد در ساحت هنر تربیت یافته و برای استان اردبیل عزت و افتخار آفریدند.

وی به فیلم های گذرگاه سبلان و آوای آسمان اشاره کرد و گفت:  این دو فیلم فاخر که ارزو و دغدغه پیشکسوتان عرصه فیلم و سینمای استان اردبیل است مورد حمایت قرارگرفته و بزودی مقدمات تولید آن فراهم خواهد شد.

استاندار اردبیل به حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اعتبارات حوزه فرهنگ استان اردبیل بسیار ناچیز بوده و کمتر از ان چیزی است که به گزارش نگارش شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل و بررسی وضعیت موجود فرهنگ دارالارشاد منجر به رقم خوردن فصلی جدید برای اعتبارات فرهنگی استان اردبیل شود.

عاملی به تبیین اهمیت هنر در ترویج فرهنگ ملت پرداخت و گفت: چراغ عرصه هنر دارالارشاد به دست هنرمندان پرتوان دیار سبلان همواره درخشان بوده و برای اینکه این نور از درخشش بیشتری برخوردار شده و تبدیل به خورشید تابناک شود باید نسبت به توسعه فرهنگی و هنری دارالارشاد گام‌های بزرگ و اساسی برداشته شود.

 

انتهای خبر/ ج