نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10417 ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱

بازدید کمیسیون فرهنگی مجلس از زیرساخت‌های فرهنگی اردبیل

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در مراکز فرهنگی به بهره برداری رسیده و در حال ساخت اردبیل در جریان زیرساخت های فرهنگی دارالارشاد اردبیل قرار گرفتند.

بازدید کمیسیون فرهنگی مجلس از زیرساخت‌های فرهنگی اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در مراکز فرهنگی به بهره برداری رسیده و در حال ساخت اردبیل در جریان زیرساخت های فرهنگی دارالارشاد اردبیل قرار گرفتند.

بازدید از تالار نیمه تمام اردبیل

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در جریان بازدید  اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از تالار نیمه تمام شهر اردبیل گفت:  اردبیل جزو معدود استانهایی است که فاقد مجتمع فرهنگی و هنری مناسب برای برنامه‌هاست و با کمبود  سالن مناسب . فاخر برای برگزاری برنامه‌های متنوع مواجهه هستیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در چند سال گذشته به مقصد گردشگری تبدیل شده است، گفت: امروز نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی همچون تالار شهر اردبیل بیش از پیش احساس می شود و تکمیل این طرح، همت و توجه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را برای تامین اعتبار می طلبد.

رجبی گفت: طرح عمرانی تالار شهر اردبیل جزو طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از سال ۱۳۸۷ طرح مطالعاتی آن انجام و در سال ۱۳۹۱ کلنگ زنی شد و در طول سالیان گذشته به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم، در حالت رکود مانده یا پیشرفت کمی داشته است. تالار شهر اردبیل در یکسال نیم گذشته بیش از ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه کرده و اکنون ساختمان تالار به پیشرفت ۵۶ درصدی رسیده است.

تالار شهر اردبیل دارای دو سالن ۵۵۰ و ۶۵۰ نفره، گالری، نگارخانه، کارگاه‌های هنری و بخش‌های متنوع بوده و جامعه فرهنگی و هنری استان اردبیل، تکمیل تالار شهر را با جدیت مطالبه می‌کند و طبق ارزیابی‌های به عمل آمده ۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل تالار شهر و ۶ هزار میلیارد ریال برای تجهیزات آن نیاز است.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه سفر خود به استان اردبیل با حضور در کتابخانه مرکزی اردبیل در جریان فعالیت های مربوط به مطالعه و کتابخوانی در اردبیل قرار گرفتند.

 

 

 

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه سفر خود به استان اردبیل به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی رفته و در جریان فعالیت های این مجموعه تاریخی، فرهنگی و گردشگری قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

 

 

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با هدف بررسی زیرساخت های فرهنگی اردبیل، مشکلات موجود و اتخاذ تدابیر لازم  و تصمیم سازی های فرهنگی به مدت 3 روز به دارالارشاد اردبیل سفر کردند

نشست با فعالان فرهنگی، بازدید از زیرساخت های فرهنگی، نشست با مسئولین دستگاه های اجرایی و متولیان نهادهای فرهنگی و انقلابی، دیدار با استاندار اردبیل، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، دیدار از خانه تاریخی صادقی، نشست تخصصی با دبیر جبهه فرهنگی استان در مهدیه اردبیل و بازدید از مجتمع فرهنگی ولایت از جمله برنامه‌های اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در سفر به استان اردبیل بود.

عکس: رضا خانبابایی

 

 

انتهای خبر/ج