نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10419 ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۰

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

جایگاه اردبیل از لحاظ فرزندآوری مطلوب نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به جایگاه اردبیل در فرزندآوری اشاره کرد و گفت: اردبیل جزو سه استان آخر کشور در این زمینه است بنابراین باید علل این مسئله بررسی و پیگیری شود.

جایگاه اردبیل از لحاظ فرزندآوری مطلوب نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در این نشست به تشریح وضعیت فرهنگ کشور پرداخت و گفت: از طریق کمیسیون فرهنگی مجلس، تمام فعالیت‌های فرهنگی کشور را رصد می‌کنیم، دغدغه‌های اجتماعی را می‌شنویم و میزان تحقق اهداف برنامه هفتم با خبر هستیم.

وی به نحوه اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: با این توجه که اردبیل از لحاظ فرزندآوری در جایگاهی مطلوب نیست و جزو ۳ استان آخر کشور قرار دارد، این قانون باید در استان اردبیل لازم‌الاجرا شود.

احمد راستینه با بیان اینکه  قانون جوانی جمعیت بنا به گزارش دستگاه‌ها، به‌درستی اجرا نشده است گفت: علل این مسئله باید بررسی شود.

وی به مصوبات مجلس و راهکارهای برون‌رفت از معضلات اشاره کرد و گفت؛‌ مسؤولان استانی باید گزارشات خود در این زمینه را به کمیسیون فرهنگی ابلاغ کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به لزوم تولید محتوای اثرگذار در زمینه جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: دغدغه‌هایی در زمینه تولید محتوا در آثار صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی وجود دارد که توسط کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: در برنامه‌های پیش رو استان اردبیل اقدامات اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رصد می شود تا برنامه هفتم برای تسهیل فعالیت‌های مردم در پایه‌های فرهنگی به انجام برسد.

راستینه با بیان اینکه مسئله اصلی خانواده است گفت: عده‌ای به دنبال آن هستند تا به شاکله خانواده  به ویژه دختران ما که زنان و همسران آینده کشور هستند آسیب برسانند بنابراین خانواده به‌عنوان محور مهم فرهنگی جامعه باید حفظ شود و همه ما در تلاش هستیم تا مؤلفه‌هایی که منجر به آسیب خانواده می‌شود را شناسایی و از گسترش آن جلوگیری کنیم.

 

انتهای خبر/ ج