نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 10420 ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹

نشست متولیان  فرهنگی اردبیل با کمیسیون فرهنگی مجلس

نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد.

نشست متولیان  فرهنگی اردبیل با کمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر» نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد.

سید محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای اردبیل در نشست مدیران سازمان‌های فرهنگی استان اردبیل با کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه  فرهنگ هر کشور، زیرساخت اصلی توسعه آن کشور است گفت: اگر نگاه ما به فرهنگ، نگاهی سرمایه‌ای نباشد، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود؛ لذا باید در سطح کلان کشور تلاش شود تا نگاه مسئولین نسبت به موضوعات فرهنگی تغییر یابد.

وی تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس درباره فرهنگ تلاش نکنند،  اعضای جامعه به این موضوع و اهمیت فرهنگ‌ بی توجه شده و عملا پیشرفتی در حوزه فرهنگی کشور متصور نخواهیم بود.

مدیرکل صداوسیمای استان اردبیل به هزینه‌های زیرساخت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: عمل به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقدامات مؤثر در حوزه فرهنگ منجر به کاهش هزینه‌های فرهنگی شده و شرایط بهتری ایجاد خواهد شد.

 

زیرساخت‌های رسانه‌ای فرسوده است

لطیفی با بیان اینکه زیرساخت‌های رسانه ملی نیازمند نوسازی است گفت:  عقب‌ماندگی زیادی در این زمینه اتفاق افتاده است که تنها با سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه جبران می‌شو.

وی به تولیدات فرهنگی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ساخت سریال های بومی، تولید انیمیشن ۶۰ قسمتی در مورد شهید بالازاده علیرغم تخصیص بودجه‌ای بسیار پایین به پایان رسیده که این امر با کار جهادی و تفکر انقلابی انجام گرفته است.

 

تکمیل ورزشگاه علی دایی، سرمایه گذاری در فرهنگ اردبیل است

 

محمد علی پهناور، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت ورزشگاه علی دایی به خوبی استفاده کنیم، نیاز به طراحی مجدد این پروژه داریم و حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای اين طرح مورد نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری اماکن ورزشی، گفت ۲۷۳ مجموعه ورزشی در استان داریم که ۱۵۰ میلیارد برای تعمیرات آنها باید هزینه کنیم؛ سال گدشته فقط ۷ میلیارد به تعمیرات اختصاص یافته است.

 

انتهای خبر/ج