نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10424 ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲

در نشست خبری پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج عنوان شد؛

شرکت 29 گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بسیج/ اجرای مرحله نهایی تئاتر بسیج برای عموم مردم رایگان است

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج از برگزاری مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل خبر داد و گفت: در این جشنواره 29 گروه نمایشی از سراسر استان اردبیل شرکت داشتند.

شرکت 29 گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بسیج/ اجرای مرحله نهایی تئاتر بسیج برای عموم مردم رایگان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر»، ظهر امروز نشست خبری پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل با حضور سید محمد لطیفی معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت عباس(ع)، علی مردانه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل، محمدرضا خدایی دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج و سید مهدی موسوی مسئول آفرینش‌های هنری بسیج در اردبیل برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت عباس(ع) در این نشست گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با شرکت 29 گروه از سراسر استان اردبیل آغاز شد که در نهایت بعد از مرحله بازبینی 10 اثر به مرحله نهایی و اجرای میدانی راه یافتند.  

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ بسیج، بسط فرهنگ و هنر ایران از اهداف پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج است گفت: بازتاب هنرمندانه دستاوردهای بسیج، استعدادیابی جوانان علاقمند به هنر تئاتر در حوزه بسیج، حمایت از هنرمندان  جهادی و انقلابی از جمله اهداف پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج است.  

لطیفی به مشارکت کنندگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج اشاره کرد و گفت: علاوه بر مرکز آفرینش های هنری بسیج و بسیج هنرمندان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صدا و سیمای اردبیل، شرکت طنین پیک سبلان به عنوان بخش خصوصی در این جشنواره همکاری و مشارکت دارند.  

 

 پنج جشنواره هنری در اردبیل برگزار می‌شود

 

علی مردانه مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل نیز در این نشست به تشریح جشنواره های بسیج هنرمندان در سالجاری پرداخت و گفت: امسال بسیج هنرمندان پنج جشنواره شامل دوسالانه عکس، تئاتر بسیج، فیلم، موسیقی و سرود و هنرهای تجسمی را در دستور کار خود دارد.  

وی از تقویت و توسعه شبکه هنری بسیج به عنوان رکن پرورش هنرمندان بسیجی و انقلابی نام برد و گفت: برنامه های بسیج به ویژه جشنواره های پنج گانه در راستای سند اعتلای بسیج برنامه ریزی شده و توجه خاصی به فعالیت درون شبکه ای دارد.  

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه شبکه هنری بسیج و انقلاب، تبیین شاخصه های هنر انقلاب اسلامی، تمرکز زدایی، جذب حداکثری و شناسایی هنرمندان جوان انقلابی از جمله اهداف برنامه های بسیج هنرمندان است.  

 

 شرکت 29 گروه نمایشی استان اردبیل در پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج

 

محمدرضا خدایی دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج به تشریح جزئیات این جشنواره پرداخت و گفت: فراخوان جشنواره تئاتر بسیج تیرماه سالجاری منتشر شد و این جشنواره بصورت رسمی در اوایل مرداد فعالیت خود را آغاز کرد.  

وی از فرصت یک و نیم ماهه جهت ثبت نام، تولید و بازبینی و در نهایت انتخاب اثار منتخب جهت معرفی به پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور خبر داد و گفت: در نهایت 29 اثر شامل 21 اثر در بخش تئاتر صحنه ای و هشت اثر در بخش تئاتر خیابانی به مرحله تولید رسیدند.  

وی با بیان اینکه اردبیل با 12 اثر در بخش تئاتر صحنه‌ای بیشترین اثر را در این جشنواره داشت گفت: شهرستان‌های مشگین شهر با چهار اثر، شهرستان گرمی با سه اثر، شهرستان خلخال با دو اثر در این جشنواره شرکت کردند.  

خدایی به بخش تئاتر خیابانی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز شهرستان های مشگین شهر و گرمی هر کدام با سه اثر و شهرستان های خلخال و اردبیل هرکدام با یک اثر در پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج شرکت داشتند.  

وی به مرحله بازبینی آثار نیز اشاره کرد و گفت: در این مرحله 15 اثر در بخش صحنه ای و پنج اثر در بخش خیابانی مورد بازبینی قرار گرفتند که در نهایت 10 اثر شامل هفت اثر در بخش تئاتر صحنه‌ای و سه اثر در بخش خیابانی به مرحله نهایی و داوری این جشنواره راه یافتند.  

وی به داوران بخش بازبینی اشاره کرد و گفت: در این مرحله اساتید و پیشکسوتان تئاتر استان اردبیل مجید برجعلی زاده، مهرزاد و فاطمه عظیمی بخش ارزیابی مرحله بازبینی را بر عهده داشتند.  

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با بیان اینکه مرحله نهایی این جشنواره 23 الی 25 مهر ماه از ساعت 11 الی 19 در مجتمع فرهنگی و هنری فدک  برگزار خواهد شد به داوران مرحله نهایی این جشنواره اشاره کرد و گفت: روح الله حبیب زاده، علی دانش و کریم عظیمی ججین از نام اوران تئاتر استان اردبیل کار قضاوت و داوری پانزدهیم جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل را بر عهده خواهند داشت.  

وی با بیان اینکه بازدید از اجراهای گروه های راه یافته به مرحله نهایی تئاتر بسیج برای عموم ازاد و رایگان می باشد از علاقمندان به هنر تئاتر دعوت کرد تا با حضور در مجتمع فدک یاریگر و مشوق جوانان هنرمند استان اردبیل برای اینده درخشان هنری  پیش روی دارالارشاد شوند.  

خدایی به بخش نمایشنامه نویسی پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این بخش بصورت متمرکز و از طریق سامانه ثبت نام جشنواره در حال انجام است.  

وی گفت: مرحله کشوری این جشنواره در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای خبر/ ج