نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: حسینیه شهدا کد خبر: 10442 ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸

با حضور فرمانده سپاه استان اردبیل برگزار شد؛

آئین تشییع و خاکسپاری سردار شهید همایون در گرمی

آئین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سردار شهید «حمایت همایون» جانباز ۸۵ درصد و نماد مقاومت مغان با حضور مسئولان نظامی استان در شهرستان گرمی برگزار شد.

آئین تشییع و خاکسپاری سردار شهید همایون در گرمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، آئین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سردار شهید «حمایت همایون» جانباز ۸۵ درصد و نماد مقاومت مغان با حضور سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، سردار سید علی تدین فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع)، آیت‌الله یداله صفری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان گرمی و جمعی از پیشکسوتان ایثار و شهادت در شهرستان گرمی برگزار شد.

حمایت همایون جانباز ۸۵ درصد و نماد مقاومت مغان در سال ۱۳۳۵ در روستای آقاحسن بیگلوی این شهرستان دیده به جهان گشود.

وی در طول ۱۶۸ ماه ایثار و مقاومت و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با ۸۵ درصد جراحت به درجه جانبازی نائل آمد.

سردار حمایت همایون به خاطر مسئولیت‌های همچون جانشینی پایگاه، فرماندهی گروهان، گردان، تیپ و هدایت رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد در بیش از ۱۵ عملیات نظامی بر علیه دشمن متجاوز حضور و مشارکت فعال داشت.

این شهید والامقام به‌لحاظ اشتهار در ایثار و مقاومت و بخاطر به اسارت گرفتن بیش از ۱۰۰ تن از بعثی‌ها در جنگ تحمیلی طی مراسمی در شهرستان گرمی به عنوان نماد مقاومت این شهرستان معرفی شده بود.

صلابت حضور وی در مقابله با عراقی‌ها در جبهه‌های غرب و نواحی کردستان، همچنان به عنوان شیرین‌ترین داستان حماسی دلیرمردان ایرانی در محافل نقل می‌شود و خاک‌ریزهای جبهه جانفشانی و ایستادگی سردار همایون را به خاطر داشته و خواهند داشت.

سردار همایون بعد از سالها تحمل بیماری ناشی از جراحت‌های هشت سال جنگ تحمیلی در تاریخ 27 مهرماه 1403 به یاران شهیدش پیوست.

 

عکس: علی وقار

 

انتهای خبر/ ج