کد خبر: 178 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹

2600کیلوگرم مرغ در اردبیل معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیش از دو هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مرغ غیر بهداشتی تاریخ گذشته و فاسد در این استان کشف و معدوم شد.

به گزارش ابصار نیوز به نقل از سبلانه،صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی استان عصر دیروز در بازدید از طرح های نظارتی ویژه دامپزشکی در اردبیل گفت: با تشدید نظارت بهداشتی  در روزهای نخستین امسال که توسط  بازرسی های مستمر اکیپ های سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی صورت می گیرد  بیش از دو هزار و ۶۰۰ کیلو گرم فرآورده غذایی فاسد در این استان کشف و معدوم شد.

 

وی با بیان اینکه متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند، تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی اکیپ های نظارتی استان بیش از هزار مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی به عمل آورده اند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان  اردبیل سردخانه ها، کارگاه های بستـه بندی، کارخانجات فرآوری گوشت و خودروهای حمل و نقل این فرآورده ها را از جمله مراکز مورد بازدید از سوی اکیپ های بازرسی و نظارتی اداره کل دامپزشکی اردبیل عنوان کرد.

 

وی افزود: کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی یکی از مهمترین وظایف سازمان دامپزشکی اردبیل است  که این بارزسی ها در سال جاری تشدید می شود.

 

صالحی تصریح کرد: سلامت فرآورده های خام دامی با سلامت و امنیـت غـذایـی مـردم ارتباط مستقیم دارد و دستیابی به وضعیت مطلوب در حوزه بهداشت محصولات دامی لازمه همکاری دست اندرکاران و متولیان این بخش است که خوشبختانه این همکاری در حال حاضر در بسیاری از زمینه ها در استان وجود دارد.  

 

کلید واژه