کد خبر: 2693 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱

یادداشت دانشجویی

به کجا چنین شتابان

عزل شهردارفعلی و انتصاب شهردار جدید مسئله ای نیست که بقول جمله قبلی همین الان یهویی انجام بگیرد، باید به مسئله فصل کاری این شهر که از اساس عقب ماندگی عمرانی و آبادانی اردبیل است توجه ویژه می شد.

به کجا چنین شتابان

به گزارش ابصارخبر، ایرج فتحی دانشجوی ارشد دانشگاه محقق اردبیلی در تازه ترین یادداشت خود به استیضاح و عزل زودهنگام شهردار اردبیل پرداخت و نوشت:ماجرای لابی گری را اینطور که شنیده ایم اولین بار یهودی ها در آمریکا و در مجالس سیاسی و محافل تجاری و مراکز مهم راه انداختند! کنون سالیان سال از لابی و لابی گری در کشورها می گذرد و هنوز هم لابی های سیاسی و حتی غیر سیاسی محل جولان افکارهای هدف دار شده اند!

اما در یک کشور اسلامی و خصوصا در یک شهر که ادعای شیعی بودن و حسینیت دارد این لابی گری ها به شکر خدا و به لطف برخی مسئولین وظیفه شناس اصلا جا و مکانی ندارد! خصوصا در شهر ما که از ابتدا به ساکن نصب ها و عزلها همه بر روی قانون و قاعده  بوده است!

مثلا اگر نماینده ای در این شهر صاحب کرسی در مجلس شد هیچگونه تلاشی برای انتصاب اطرافیان خود ندارد و همه انتصابها فقط بر اساس لیاقت و درایت افراد بوده و قومیت و نسب و خویشاوندی هیچ زمان در این شهر ملاک انتخابها نبوده و انشالله نخواهد بود. بطور مثال در قضیه عزل شهرداری آنهم در بیلان کاری و ترافیک کارهای عمرانی و آبادانی موضوعی بوده که کاملا طبیعی و با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط و نیز بر اساس قوانین به جا و به دور از احساسات اعضاء شورای شهر انجام گرفته است! و یقینا  زبانمان لال هیچ گونه عملیات لابی گونه ای در این راستا و موارد مشابه انجام نگرفته است.

 مثلا زمانی یک شهردار سر کار می آید که دارای افکاری با ساختار فرهنگی – عمرانی باشد که به نظراو نیاز یک شهر زیرساختهای فرهنگی در مرحله اول و زیرساختهای عمرانی در مرحله دوم است، و در همان محدوده زمانی عده ای دلسوزان شورای شهر آنهم از روی دلسوزی! تصمیم به عزل این شهرداری می گیرند که خود یک سال پیش با رای و اتفاق آراء انتصاب کرده بودند!

البته نکته مهم اینجاست که در آن برهه از زمان برادران عزیز شورایی یا وقت تحقیق و بررسی لیاقت و صلاحیت شهردار را نداشته اند و یا به قول شبکه مجازی ها " همین الان یهویی " شده و شهردار انتخاب کرده اند! عزل شهردارفعلی و انتصاب شهردار جدید مسئله ای نیست که بقول جمله قبلی همین الان یهویی انجام بگیرد، باید به مسئله فصل کاری این شهر که از اساس عقب ماندگی عمرانی و آبادانی اردبیل است توجه ویژه می شد که شاید برای برخی اقایان این قضیه زیاد مهم نبوده است.

 به عبارتی حق با آن دوستان است، در جامعه ای که هیچگونه سخت گیری و اعتراضی از جانب مردم به سرنوشت شهرخودشان صورت نگیرد این گونه تصمیم گیری ها هم امری عادی است! در استان همسایه و در شهری که مردم ما از صبح تا شب سرکار یا محل زندگی خود مدام از اتحاد مردم آن شهر سخن گفته و همیشه در حسرت پیشرفت آن شهربوده اند، مسئولین در تصمیم گیری های اداری در ابتدای به ساکن نظرات و اعتراضات احتمالی مردم و مهمتر از همه با نظر کارشناسان امر کارها را به سرانجام رسانیده اند اما در شهرما ......

روزی باید ماجرای دعواهای اداری و شخصی اعضاء شورای شهررا از رسانه ها و شبکه های مجازی شاهد باشیم، روزی هم باید عزل ها و نصب های سلیقه ای و کورکورانه را بنگریم، بقول جمله معروف : به کجا چنین شتابان

انتهای پیام/

 


نظرات بازدیدکنندگان

ناشناس
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱

با سلام میخواستم در مورد برکناری شهردار پرکار و زحمتکش اردبیل آقای لطف اللهیان اعتراض مردم اردبیل رو برسونم که اصلا موافق با این کار شورا نیستیم و شدیدا مخالف برکناری شهردار موفق و پرتلاش اون هم در اوج فصل کاری هستیم. لطفا مسئولین استانی موضوع رو پیگیری کنند که اعضای شورا با چه حقی مخالف با نظر اکثریت مردم شهردار اردبیل رو برکنار میکند؟؟؟!!! لطفا اعتراض ما رو از طریق برنامه های مختلف صدا و سیما به گوش مسئولین برسونید.