کد خبر: 3323 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳

نسل جدید مبارزین در مقابل یانکی ها

از اوایل قرن بیستم « ایالات متحده آمریکا » همه استعماری خود را از قاره آمریکا به سایر نقاط دنیا آغاز کرد و سعی نمود از طریق میسیونر های مذهبی و با چهره ای مردمی وارد سایر قاره ها ، به ویژه خاورمیانه و جهان اسلام گردد .

نسل جدید مبارزین در مقابل یانکی ها

به گزارش ابصارخیر، حسین عباداله زاده دانشجوی مشکین شهری در یادداشت خود به مناسبت روز ملی استکبار ستیزی نوشت:از اوایل قرن بیستم « ایالات متحده آمریکا » همه استعماری خود را از قاره آمریکا به سایر نقاط دنیا آغاز کرد و سعی نمود از طریق میسیونر های مذهبی و با چهره ای مردمی وارد سایر قاره ها ، به ویژه خاورمیانه و جهان اسلام گردد .

در ایران از آنجا که بیشترین نفوذ استعماری در آن دوران متعلق به دولت های روسیه تزاری و پادشاهی انگلستان بود ، ابتدا از ورود آمریکا به عنوان چهره ای فارغ از هر نوع اهداف استعماری استقبال به عمل آمد و در جریان « ملی شدن صنعت نفت » خود را در لباس حامیان ملت و موافق قیام مردم نشان داد و حتی   می توان گفت علی رغم مشارکت « سازمان سیا » در کودتای 28 مرداد ، مخالفت جدی با سیاست ها و نفوذ این دولت تا آغاز نهضت امام خمینی دیده نشد .

 
تنها زمانی که حضرت امام خمینی (ره) قیام خود را علیه رژیم منحوس شاهنشاهی آغاز کرد و با بیان تاریخی خود که « آمریکا از شوروی بدتر ، شوروی از انگلیس بدتر ، انگلیس از هر دو بدتر ، همه از هم پلیدتر ؛ لکن امروز سرو کار ما با آمریکاست » تقابل علنی و عمومی با سیاستهای استکباری آمریکا در ایران آغاز شد و با توجه به حمایت بی چون و چرایی که آمریکا از رژیم شاه در قیام مردمی علیه آن به عمل می آورد ، روز به روز بر نفرت عمومی نسبت به دولت این کشور افزوده می شد و این تقابل و نفرت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خاطر توطئه های پی در پی دولت های حاکم در آمریکا علیه نظام نو پای جمهوری اسلامی فزونی یافت ؛ به طوری که حضرت امام ، عنوان « شیطان بزرگ » را برای نظام حاکم بر آمریکا برگزید و در عین حال با طرح این مطلب که علی رغم قدرت مادی این دولت ، « مسلمانان از هیاهو و طبل‌های تو‌خالی و تبلیغات ظالمانه (استکبار و ابرقدرت‌ها) نهراسند. که کاخ‌ها و قدرت‌های نظامی و سیاسی استکبار جهان، همانند لانه عنکبوت سست و در حال فرو ریختنند » رعب و وحشت عمومی را از دل عامه مردم ایران و مسلمانان عالم زدود .

گذشت 4 دهه از انقلاب ایران اسلامی تلاش دشمن برای نفوذ در ارکان نظام اسلامی و تغییر در اهداف آن پس از برجام و وجود مغز های پوسیده عاشق آمریکا و تلاش برای برقراری ارتباط با کعبه آمالشان و در یک کلام وجود عشق به USA  در قلب برخی از مسئولین و دیپلمات ها دو عامل اصلی است که ضرورت پر رنگ شدن مبارزه با استکبار را نسبت به سالهای گذشته توجیه می کند .

استیصال آمریکا برای برقراری ارتباط با ایران کاملا مشهود است . و نیز تلاش آنان برای بهره گیری از فرصت به وجود آمده برای نفوذ و ضربه زدن به انقلاب سلامی که 4 دهه دشمنیشان خللی در آن به وجود نیاورده باعث شده است فصل جدیدی در مبارزه با استکبار در حال شروع شدن باشد .

نسل جدید مبارزین مکتبی و سربازان امام خامنه ای و انقلاب پر افتخار اسلامی که از ملیت های مختلف ایرانی ، افغانی ، لبنانی و عراقی و سوری و ... تشکیل می دهند این روزها در قالب مبارزه با داعش آمریکایی و در حرکت های دفاع از حریم اهل بیت قابل مشاهده است که امکان تفوق نگاه غیر منطقی عشاق رابطه با آمریکا و باز کردن درب نفوذ ایشان را که سرخوردگی جریان مقاومت و جنبش های آزادی خواه و مستضعف منطقه را به دنبال خواهد داشت را به صفر رسانده است .  

وقت آن رسیده است که به جای دست های گشاده و نگاه های محبت آمیز به دشمن ، نگاه نفرت و خشم از بیش از 6 دهه استبداد دولت آمریکا در چشمان مسئولین کشورمان دیده شود .

یادداشت نویس: حسین عباداله زاده

انتهای پیام/