سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9932 ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل:

مسابقات ملی کشتی پهلوانی علمی کابردی در اردبیل برگزار می شود/ راه اندازی تور صنعتی ویژه دانشجویان در اردبیل

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از آغاز ثبت نام مقاطع تحصیلی این دانشگاه در دی ماه خبرداد و گفت: خانه خلاق استان با مشارکت پارک علم و فناوری دهه فجر امسال در دانشگاه علمی کابردی اردبیل افتتاح می شود.

مسابقات ملی کشتی پهلوانی علمی کابردی در اردبیل برگزار می شود/ راه اندازی تور صنعتی ویژه دانشجویان در اردبیل

به گزارش ابصارخبر، تورج حسن راده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح اهداف، ماموریت ها و فعالیت های علمی و فرهنگی این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علمی کاربردی جزو دانشگاه های نسل 3 و 4 جهان است که بر پایه مهارت بنا نهاده شده است.

وی با بیان اینکه رشته های دانشگاه علمی کاربردی مهارت محور و بر اساس نیاز بازار و تقاضای صنعت است گفت: 127 رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی تصویب شده که 120رشته آن در استان اردبیل قابل پذیرش دانشجو است.

  68 الی 80درصد فارغ التحصیلان علمی کاربردی جذب بازار کار می شوند

حسن زاده در ادامه سخنان خود به فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: 68 الی 80درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل جذب بازار کار شده و بعضا نیز کارآفرین شده اند.

وی افزایش تمایش دانشجویان و خانواده ها به دانشگاه علمی کاربردی خبرداد و گفت: به دلیل مهارت محور بودن این دانشگاه امروز تمیایل خانواده ها به سمت علمی کاربردی بیشتر از سایر دانشگاه ها است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از افزایش 27درصدی دوره های مهارتی و پودمانی این دانشگاه خبرداد و گفت: امروز جامعه این درک رسیده است که صرف اخذ مدرک اشتغال حاصل نمی شود بنابراین به سمت مهارت پروری روی آورده اند تا در کنار کسب علم و دانش و اخذ مدرک دانشگاهی از مهارت اشتغال آفرین نیز برخوردار باشند.

وی به برنامه هفتم توسعه علمی کاربردی نیز اشاره کرد و گفت: دوره های مهارت پروری 37درصد سهم آموزش عالی را به خود اختصاص داده است.

حسن زاده با بیان اینکه در حال حاضر 3600 دانشجو در دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل مشغول تحصیل علم و دانش و مهارت آموزی هستند گفت: 68درصد دانشجویان در شهرستان اردبیل، 24درصد در شهرستان پارس آباد و 8 درصد دانشجویان در شهرستان گرمی مشغول به تحصیل و مهارت آموزی در این دانشگاه هستند.

وی به خصوصیات دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: مهارت محوری، ماموریت گرایی و کارآفرینی از جمله خصوصیات این دانشگاه مهارتی است  که توانسته به عنوان اولین دانشگاه و مرکز علمی یعنی تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین گام بردارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به برخی رشته های مهارت پروری و کارآفرینی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تربیت مربی پیش دبستانی،مددکاری اجتماعی، خدمات حقوقی، سازه های پیش ساخته، مدیریت بورس، تربیت بدنی، طراحی لباس ، عکاسی و طالا سازی از جمله رشته های کاربردی و کارآفرین هستند که تنها در دانشگاه علمی و کاربردی آموزش داده می شود.

حسن زاده از عملکرد دانشگاه علمی کاربردی دفاع کرد و گفت: علاوه بر خدمات دانشجوی به دانشجویان علمی کاربردی وام شهریه نیز ارائه و شهریه دانشجویان نیز اقساط بندی می شود.

 

اعطای وام دانشجویی و اقساط بندی شهریه از ویژگی های دانشگاه علمی کاربردی  

وی به وام دانشجوی در دانشگاه علمی کاربردی نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارائه وام شهری دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی، وام قرض الحسنه نیز از طریق بانک مهر ایران به دانشجویان ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل  در ادامه سخنان خود از آغاز پذیرش دانشجویان در مقاطع کاردانسی و کارشناسی  بهمن ماه خبرداد و گفت: علاقمندان به تحصیل در دانشگاه جامعه علمی کاربردی در مقطع کاردانی می توانند از 7 الی 17 دی ماه و مقطع کارشناسی از 4الی 14 دی ماه با مراجعه به سایت دانشگاه و سازمان سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی به شرایط تحصیل در دانشگاه علمی و کاربردی نیز اشاره کرد و گفت: شهریه دانشگاه علمی و کاربردی از پایین ترین شهریه ها در بین دانشگاه ها برخوردار بوده و هر ترم متشکل از 16 جلسه آموزشی است.

حسن زاده گفت: کلاس های دانشگاه علمی کاربردی اغلب بعد از ظهر و پایات هفته برگذار می شود تا دانشجویان شاغل نیز دغدغه ای برای تحصیل نداشته باشند.

 

راه اندازی خانه خلاق اردبیل در دانشگاه علمی کاربردی/ تور صنعتی در اردبیل برگزار می شود

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل از راه اندازی و افتتاح خانه خلاق در مرکز علمی کاربردی اردبیل  همزمان با دهه فجر در اردبیل خبرداد و گفت: خانه خلاق اردبیل با همکاری پارک علم و فناوری استان در مرکز علمی کاربردی راه اندازی می شود تا با استقرار شرکت های دانش بنیان در این دانشگاه هم در راستای تحقق شعار سال گام برداشته شود و هم اینکه فعالین شرکت های دانش بنیان از نظر مهارتی نیز توانمند شوند.

وی به تفاهم نامه های دانشگاه علمی کاربردی با دستگاه های اجرایی  و سایر دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: در تفاهم نامه مهارت پروری با دانشگاه محقق اردبیلی مقر شده تا دانشجویان این دانشگاه در مراکز علمی کاربردی از لحاظ مهارت تخصصی نیز توانمند شوند 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی به دوره های مهارت پروری در صنایع و کارگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز با صنایع موجود در استان در ارتباط هستیم دوره های تخصصی، مهارتی کوتاه مدت ویژه کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی استان برگزار می کنیم.

وی گفت: برای اولین بار در سطح استان اردبیل تورهای صنعتی ویژه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی برای آشنایی دانشجویان با تولید و صنعت در دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل راه اندازی شده و دانشجویان به منظور بازدید علمی به واحدهای صنعتی و تولیدی اعزام می شوند.

 

مسابقات ملی کشتی پهلوانی دانشگاه علمی کاربردی در اردبیل برگزار می شود

 اکبر غاربی معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل نیز در این نشست به تشریح عملکرد تشکل های دانشجویی، انجمن های علمی و فرهنگی و هنری این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل میزبان مسابقانت قهرمانی کشتی پهلوانی کشور ویژه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی سراسر کشور است که این رویداد ملی دهه فجر سالجاری در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی به تشکلهای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی اشاره کرد و گفت: انجمن علمی، کانون مشاوره،، کانون دانشجویی تبادل نظر، کانون بسیج، کانون های فرهنگی و هیات مذهبی از جمله کانون های دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی است.

وی به زیارت اولی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: موکب دانشگاه عالمی کاربردی نیز هرسال میزبان دانشجویان زائر در پیاده روی اربعین است.

غاربی گفت: اعزام دانشجویان زیارت اولی به مشهد مقدس، قم و جمکران از جمله برنامه های ابداعی دانشگاه علمی کاربردی است که در سایر دانشگاه ها برگزار نمی شود.

وی از برگزاری دوشنبه های قرآنی در مراکز و واحدهای دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل خبرداد و گفت: کلاس های تفسیر قرآن کریم نیز در این دانشگاه برگزار می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی اردبیل در ادامه سخنان خود به موفقیت های کانونهای دانشجویی در جشنواره های ملی دانشگاه اشاره کرد و گفت»: دانشجویان اردبیل در جشنواره های حرکت ویژه انجمن های علمی، جشنواره رویش ویژه فعالین فرهنگی و جشنواره قرآن و عترت حضور پرشور داشته و جزو برترین های جشنواره های ملی هستند.

وی در پایان سخنان خود از کسب رتبه اول روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل بین مراکز استانی این دانشگاه خبرداد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل  از جمله برترین واحدهای استانی این دانشگاه در کشور است که در راستای مهارت پروری و دانش بنیانی شدن دانشجویان گام های اساسی برداشته است.

 

خبرنگار: نعمت گنجی

انتهای پیام/ج