نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 9935 ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰

مشاور استاندار و مسئول مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل:

راهبرد رسانه‌ای برای مقابله با رسانه های دروغ پرداز دشمن تدوین شود/ لزوم تعریف عملیات های افندی در ایام فتنه

مشاور استاندار اردبیل در امور جهادی به لزوم تعریف عملیات های آفندی در ایام فتنه پرداخت و گفت: تدوین راهبرد رسانه ای قوی و منسجم برای مقابله با رسانه های دروغ پرداز دشمن لازم و ضروری است.

راهبرد رسانه‌ای برای مقابله با رسانه های دروغ پرداز دشمن تدوین شود/ لزوم تعریف عملیات های افندی در ایام فتنه

به گزارش ابصارخبر، مهدی اصلانی زاویه مشاور استاندار و مسئول مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، به نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی‌سازی فتنه ها به ویژه فتنه88 اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بصیرت بالای خود مشکلات و مسائل را دیده و با روشنگری به موقع و به هنگام، توطئه های دشمنان را افشا و نقشه های آنها را نقش آب می کند.

وی با بیان اینکه نهم دی ماه تجلی پیوند امت با ولایت است گفت: ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی با خلق حماسه 9 دی ضمن استحکام پایه های انقلاب اسلامی در جهان، دشمنان را نیز در جهان رسوا و خوار و ذلیل کردند.

اصلانی خاطرنشان کرد: ملت ایران در یک آزمون بزرگ و تاریخی، با خلق حماسه سترگ ۹دی در سال ۸۸ نشان داد که به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی پایبند بوده و پیوند عمیقی بین امت و ولایت وجود دارد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی،حماسه ۹ دی در تاریخ این کشور ماندگار شد؛ لذا نباید این حماسه فراموش شود، بلکه باید زوایای آن برای نسل جدید و به‌ویژه جوانان،تبیین و روشنگری شود.

مشاور استاندار اردبیل در امور جهادی و بسیج سازندگی توطئه های روز افزون دشمنان بویژه جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان را متذکر شد و گفت: در جریانات اخیر ایادی استکبار و سران فتنه‌گر، بار دیگر سیلی سختی از ملت ما بیدار خوردند چراکه مردم ایران، همیشه در دفاع از ارزش‌های انقلاب در میادین حاضر هستند ،مصداق بارز آن تقدیم بیش از ۲۳۰ هزار شهید برای تعالی اسلام و انقلاب است.

وی به مکتب حاج قاسم نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ولایت‌مداری در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی موج می‌زند گفت: جهادگران با الگوبرداری از فرمانده جبهه مقاومت که خود از جهادگران بی بدیل بود در رفع مشکلات مردم شبانه روز تلاش هستند تا با کاشت بذر امید در جامعه، علاوه بر تزریق روحیه شادی و نشاط در جامعه، توطئه های دشمنان را نیز خنثی کنند.

اصلانی  به تبیین نقش جهادگران در مواجهه با فتنه ها پرداخت و گفت: جهادگران به دلیل اخوت و برادری با اقشار کم برخوردار جامعه از جایگاه بالایی جهت جهاد تبیین برخوردار  و می توانند با نقش آفرینی در جبهه های فرهنگی و اجتماعی، بین مردم مناطق محروم بصیرت افزایی کنند.

وی به پیشرفت های روز افزود ایران قوی اشاره کرد و گفت: فتح قله های علمی و دست یابی به فناوری های نوین آن هم در اوج تحریم های ظالمانه یکی از دلایل فشار همه جانبه استکبار به مردم ایران است چراکه ایران اسلامی امروز به الگوی سایر کشورهای آزادیخواه جهان تبدیل شده و منافع استکبار در سراسر جهان در خطر افتاده است.

این جهادگر اردبیلی به هویت ایرانی و اسلامی ملت شهید پرور ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنی آمریکا و ایادی اش با مردم ایران پایان ناپذیر است چراکه استکبار با باورها، اعتقادات و هویت ایرانیان مشکل دارد.

نفوذ رسانه های معاند در  جامعه، نتیجه فقدان راهبرد رسانه ای مشخص است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه ها در بحران فتنه ها اشاره کرد و گفت: رسانه های داخلی با هم افزایی، هماهنگی و وحدت و انسجام می توانند با افشای دروغ های رسانه ای دشمنان در فضاهای حقیقی و مجازی ضمن رسوا کردن امپراطوری رسانه ای دشمنان، با نشر حقایق اعتماد عمومی را به جامعه خبری کشور را برگردانده و مرجع خبر واقعی در جهان شوند.

اصلانی اهمیت دشمن شناسی در برهه فعلی را متذکر شد و گفت:  دشمن در جنگ ترکیبی اخیر می خواست ملت را از انقلاب جدا کند که دشمن شناسی و بصیرت ملت نشان داد  پیوند عمیقی بین امت با ولایت و انقلاب وجود دارد.

این فعال رسانه ای در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فضای رسانه ای موجود در کشور گفت: نفوذ رسانه های معاند در بین مردم، ارمغان فقدان راهبرد رسانه ای مشخص در کشور است.

وی با انتقاد از آشفته بازاری فضای مجازی در  فتنه های گذشته گفت: فتنه 88 سراغاز استفاده از فضای مجازی برای بحران آفرینی در جامعه بود که متاسفانه مسئولان وقت کشور به سادگی از ان عبور کرده و با ول کردن فضای مجازی زمینه تداوم فتنه گری دشمنان، اغفال جوانان و تربیت سیاهی لشگر و آشوب گر برای دشمنان ایران را فراهم کردند.

مشاور استاندار اردبیل در امور جهادی خواستار تدوین راهبرد رسانه ای برای مقابله با رسانه های دروغ پرداز دشمنان و معاندین در کشور شد و گفت: تنها با اتحاد و همبستگی می توان در جنگ روایت ها بر دشمن از بن تا دندان مسلح و مسلط به فنون اقنا و فریب فایق آمد.

اصلانی با بیان اینکه در فتنه، اغلب رسانه های ما مشغول پاسخ به شبهات دشمن در جنگ روایت ها بودند، گفت: با تدوین راهبرد رسانه ای قوی و منسجم می توان در آغاز فتنه با انجام عملیات های آفندی دشمنان را سردرگم و غالب جنگ رسانه ای دشمن شد.

 

گفتگو: مهدی جدی

 

انتهای پیام/ج