کد خبر: 9942 ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل:

جایگاه معلم، جایگاهی قدسی است/ دخالت در امور آموزش و پرورش، عواقب سنگینی دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از صاحبان قدرت و نمایندگان خواست در امور آموزش و پرورش دخالت نکرده و به این عرصه ورود نکنند و چنانچه ورود کنند عواقب و هزینه آن برای آنها بسیار سنگین خواهد بود.

جایگاه معلم، جایگاهی قدسی است/ دخالت در امور آموزش و پرورش، عواقب سنگینی دارد

به گزارش ابصارخبر، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در دیدار با معلم پیشکسوت استان اردبیل گفت: ولی نعمتان اصلی جامعه معلمان هستند و این از روی تعریف و تشریفات نیست و هر کجا که فضیلت و پیشرفتی باشد در انتهای آن خط نیز معلمی باعظمت ایستاده است، همه افراد جامعه وام‌دار معلمان عزیزمان بوده و جایگاه معلم جایگاهی قدسی است و باید نگاه و تلقی ما نسبت به این جایگاه نیز نگاهی ویژه باشد ما از طرف جامعه‌مان نسبت به این قشر عزیز عرض ادب داریم.

وی با بیان اینکه دنیا و آخرت ما بسته به معلمان مبارک نفس است، گفت:در شورای فرهنگ عمومی ما تصمیم گرفتیم معلمانی که شاهکار و آثار بزرگی خلق کرده‌اند و بسیار خوشنام و در همه جا از آثار مبارک این عزیزان تعریف و تمجید است ما به دیدار آنها برویم جمعی از پیشکسوتان تشکیل و لیستی از این عزیزان نوشته شده و عرض ادب به محضر معلمان مایه فخر و شرف و سربلندی ماست  

آیت‌الله عاملی گفت: ما امروز به دیدار معلم و مدیر پرافتخار و عزیزمان سرکارخانم خوشنویس که شاهکار مدیریتی وی زبانزد است و بسیاری از خانواده‌ها آرزویشان بود که فرزندشان در این مدرسه آموزش ببینند و ما در حسرت آن روزهایی هستیم که خانم خوشنویس در جایگاه مدیریت آن مدرسه حضور داشت و برای عرصه مدیریتی و آموزشی مایع عزت بود، ما امروز خرسندیم که از طرف اهالی و خودمان از خانم خوشنویس تجلیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از صاحبان قدرت و نمایندگان خواست به مقوله آموزش و پرورش دخالت نکرده و به این عرصه ورود نکنند و اگر ورود کنند عواقب و هزینه آن برای برایشان بسیار سنگین خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در ادامه سخنان خود از اهالی خواست اگر تشخیص دادند که یک نماینده‌ای در امور آموزش و پرورش دخالت می‌کند و در آموزش و پرورش عزل و نصب هایی دارد به انتخاب دوباره آن نماینده خط قرمز بکشید و آن فرد را کنار  بگذارید.  

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: در این عرصه حساس آموزش و پرورش نمی شود سیاست بازی و جناب بازی کرده و افراد غیر متخصص را به این کارها منصوب کرد چراکه فرزندان مردم در دست ما امانت هستند، بزرگترین فخر و شرف و انقلاب این است که امانت را ادا کند.

پدر و مادر یکی از بزرگترین افتخارات شان این است که فرزندی پر افتخار داشته باشند که یک ملت و یک تاریخ مدیون آن فرزند بوده و الان هم ملت ما هر هزینه ای را حاضر است پرداخت کند اما فرزندشان شایسته تربیت شود و نسل شکوهمندی از ایشان بر جای بماند و این زمانی می‌شود که آموزش و پرورش با شایسته‌سالاری جلو برود.

خبرگار: رضا اصلانی

انتهای پیام/ج

انتهای پیام/ج