سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9959 ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵

آیت الله عاملی به دیدار معلم اول ابتدایی خود رفت

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم حق خودمان را نسبت به معلمان اداء کنیم اما برای نشان دادن ارادتی که داریم در محضرشان حاضر می شویم خاطر نشان کرد: هر عزیز دانش آموزی که صدای من را می شنود حتماً حرمت فوق‌العاده‌ای به معلم های خود که پدر معنوی هستند قائل شوند.

آیت الله عاملی به دیدار معلم اول ابتدایی خود رفت

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی در ادامه سلسله دیدارها با پیشکسوتان آموزش و پرورش با حضور در منازل آقایان هوشنگ محمد علی زاده و اسماعیل خوش اقبال که از نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش می باشند دیدار و گفت‌وگو کرد .

لازم به ذکر است برنامه دیدارهای مستمر با فرهنگیان شاخص و الگو از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست آیت الله عاملی می باشد که در جهت تکریم و تجلیل از مقام والای معلم صورت می گیرد .

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، در حاشیه این دیدارها ضمن تبیین جایگاه آموزش و پرورش و مقام معلم اظهار داشت: طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان در هر ماه اینجانب با جمعی از دست اندر کاران آموزش و پرورش با نیت تجلیل و تکریم به خدمت بزرگان پیشکسوتان آموزش و پرورش که عمری در تربیت، آموزش و تامین عزت و آینده فرزندان ما تلاش کرده اند می رسیم. آموزش و پرورش حساس ترین نقطه اعتلاء ، پیشرفت و ترقی برای کشور ما محسوب می‌شود به تعبیر مقام معظم رهبری در هر عرصه حساس اجتماعی، فضیلتی دیده بشود حتماً در انتهای خط معلم دلسوزی ایستاده است نقش معلم نقش قدسی است و آرزوی بزرگ برای ما این است که در نظام ارزش گذاری جامعه همیشه با چشم قداست به معلمین عزیز نگریسته شود.

وی گفت: جامعه باید به حدی برسد که دین خود را هم شعباً و هم حکومتاً نسبت به معلم اداء کند ما از طرف هم استانی ها و کسانی که آرزوها دارند در برابر معلمین عزیز خضوع و تشکر کنند به محضر آنها می رسیم و ادای احترام می کنیم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: در برنامه این ماه توفیق داشتیم خدمت دو معلم بسیار عزیز که عمری در سنگر تعلیم و تربیت کوشیده‌اند برسیم ، آقای محمد علی زاده که ۴۵ سال در سنگر تعلیم و تربیت و مدیریت آموزشی زحمت کشیده اند و اکنون در بستر بیماری هستند ایشان تجربه های بسیار نفیسی دارند برای ما بسیار مغتنم بود که پای صحبت ایشان بنشینیم و از محضرشان بهره مند شویم حضور ما به نیت ادای دین بسیار بزرگی است که این عزیزان در ذمه ما دارند طبعاً این دین قابل ادا نیست فقط با عرض ارادت می خواهیم بگوییم جامعه از اصلی ترین ولی نعمتان خود غافل نیست ما در حق معلمین عزیز که پدران معنوی جامعه ما هستند آرزوهای بزرگی داریم. همچنین به محضر مبارک جناب آقای خوش اقبال رسیدیم، این عزیز از پیشکسوتان خوش‌نام استان ما می باشد که سال های متمادی هم در سنگر هلال احمر و هم در سنگر آموزش و پرورش فعالیت کرده اند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه آقای خوش اقبال معلم کلاس اول ابتدایی ایشان بوده است ضمن بوسه بر دستان معلم خویش تصریح کرد: افتخار بزرگ من این است که آقای خوش اقبال در کلاس اول ابتدایی معلم بنده بودند کسی که دستان من را گرفتند و در وادی علم و معرفت راه رفتن را به من آموختند و من فخر و شرف می دانم که دستان این عزیزم را ببوسم.

نماینده ولی فقیه در استان با ذکر یک خاطره از این معلم خود گفت: من یک خاطره خوشی از این معلم عزیزم دارم آن هم این است که چند روزی به عید مانده بود ، آقای خوش اقبال یکی از همکلاسی های ما که قرار بود به مشهد مشرف بشود را آوردند و دم در کلاس قرار دادند و به سایر دانش آموزان فرمودند که بیایید با او دست بدهید ؛ ایشان با این حرکت می‌خواستند هم عظمت مشهد رضوی و هم عظمت زیارت و هم شان با عظمت امام رضا(ع) را به دانش آموزان نشان بدهند او با این حرکت یک شالوده معنوی را در ذهن دانش آموزان آن کلاس پایه ریزی کردند. از همان جا یک نگاه قدسی در دل من نسبت به ایشان باقی مانده است که این بزرگوار چقدر به تربیت دینی حساس بود و الحمد الله انسان های بزرگی در کلاس ایشان تربیت یافته اند.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم حق خودمان را نسبت به معلمان اداء کنیم اما برای نشان دادن ارادتی که داریم در محضرشان حاضر می شویم خاطر نشان کرد: هر عزیز دانش آموزی که صدای من را می شنود حتماً حرمت فوق‌العاده‌ای به معلم های خود که پدر معنوی هستند قائل شوند پدران از جهت ولادت پدر ما هستند اما معلمان عزیز از جهت علمی و تربیتی برای ما پدر محسوب می شوند.

وی در خاتمه افزود: امام صادق (ع) می فرمایند من از پیامبر دو چیز دارم یکی ولادت است و دیگری ولایت و فرمود “ولایتی من رسول الله اولی من ولادتی” یعنی ولایت من از ولادتم بالاتر است. عزیزی که از جهت علمی، معنوی و تربیتی پدر است حرمت او خیلی بالاتر از پدری است که از جهت ولادت بر ذمه ما حق دارد چون نعمت وجود زمانی مایه خوشبختی است که با تربیت صحیح همراه باشد و بدون تربیت صحیح، نعمت وجود جز وبال چیز دیگری نیست لذا نه تنها افراد بلکه جامعه باید نسبت به معلمان خاضع باشد و آرزوی ما این است که دولت هایی که در جمهوری اسلامی روی کار می‌آیند به این نکته خوب دقت کنند که مبدا ، ماوا و منتهای عزت ما از آموزش و پرورش و از نفس مبارک معلم شکل می گیرد و ای کاش که دولت‌ها از جهت مادی هم عزیزان ما را در جایگاه شایسته قرار بدهند تا ما افتخار کنیم که ولی نعمتان اصلی ما به صورت تمام عیار مورد احترام ، تجلیل و تکریم قرار گرفته اند.

 

خبرنگار: رضا اصلانی 

گزارش تصویری